Vad fick dig att le idag?

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Du gör det nog värre med WD40.
Ska du ha något så ska du ha Kopparpasta, Aluminumpasta eller liknande fett som tål höga temperaturer.

Då får du rätt moment när du drar åt och så kan du lossa grejerna igen utan större bekymmer.

Förra ägarna har använt kopparpasta på alu-fälgarna, det är ett smärre helvete att bryta loss bultarna från stålnavet.
Galvanisk korrosion nån? :smasha

Till våren tvättar och borstar jag av bultfettet helt med fotogen, eller köper nya bultar från Biltema. Orkar inte med fanskapet till fruns skitbil längre...
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Och dagens leende - efteråt märk väl.

Dags att köra lite kvadd till jobbet ett tag dårå. Med sju minusgrader i luften, och isfläckar mest delen av vägen, är det nog dags för mig att kapella bågen för en tid framöver. :(

Den siste äventyraren råkar alltid ut för saker på kvaddpremiären trots fordonskoll dagarna före, och denna gång är inget undantag...

Detta år hade den mjuka väskan bakpå frusit. Jag menar *frusit*. Fick ta i för kung och fosterland för att öppna blixtlåsöppningen, kom fem cm och dragaren säger "plink". Jaha... Efter att ha krånglat på en nyckelring fick jag upp öppningen en bit till. Så till nästa dragare. Tog det mycket försiktigare nu, men - "plink". Dragaren sprätte i väg och lär väl inte hittas igen förrän den sitter i ett däck på något familjens fordon. Bara att leta upp en nyckelring till.

Bromsarna hade frusit. Släppte på p-bromsen och vajern stod som en båge ut vid styret. Fick ta i en del på gasen till grannbarnens förtjusning för att komma loss.

Bromsljuskontakten var frusen. Bromsljusen stod på hela vägen till jobbet. Frenetisk pumpning på bromsarna lossade delvis på fanskapet.

På jobbet skulle jag ta fram kättingen och låset och inser att kättingen är fastfrusen i botten på väskan och inte en chans att få loss den på ett milt och hänsynsfullt sätt. Några våldsamma ryck senare och jag har en stelfrusen kätting som måste brytas upp, samt delar av väskbotten i min hand. Piskade kättingen mot marken för att bryta isär den, alltmedan folk som gick förbi bara stirrade och snabbt vände bort blicken när de såg att jag tittade upp.

Och som grädde på moset fick jag med mig fel elhandskar. Tog de trasiga med värme bara i lillfingrarna...
Å andra sidan fick lillfingrarna det hett om öronen med all effekt som bara kom dit.

Ännu en dag som radhusrebell...
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
För trettio minuter sen så mötte jag en MC på väg norrut på E4-an. Svårt att se men såg ut som en äventyrshoj (ej helt oväntad modell iofs).

Inte just nån snö men minus 10 grader och mörker. Kändes bra att sitta i en varm bil just då. :näsblod
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Lärde mig ett nytt begrepp- WAF (Whife Acceptance Factor)

En parameter som aldrig är förutsägbar, ej går att räkna på således och ibland kullkastar även de mest fiffiga projekt hemma. Exempelvis att skjuta paintball i badrummet för att det är det enda rummet som är spolbart i huset och på radhustomten är det inte lämpligt.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Lärde mig ett nytt begrepp- WAF (Whife Acceptance Factor)

En parameter som aldrig är förutsägbar, ej går att räkna på således och ibland kullkastar även de mest fiffiga projekt hemma. Exempelvis att skjuta paintball i badrummet för att det är det enda rummet som är spolbart i huset och på radhustomten är det inte lämpligt.

Samma lika härborta när jag föreslog tidningspapper på golvet istf de dyra blöjorna för barnen.
Eller den gången jag undrade om barnen skulle bli emotionellt skadade om de fick tillbringa sina första år i badkaret - samma idé som paintballen med lätt rengöring.

WIF:en var låg på båda förslagen...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jaja , där ser man.Hur mycket stryk fick du då?? , bilder på dubbla blåklockor?

Hade kommit undan med min lilla skjutbana om det inte vore för att jag missade att skura taket.

Flera år sedan, så stormen har blåst över. Nu har annat fruntimmer kommit in i livet...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Everytime you paint a room, it gets smaller.


“Don’t kid yourself” would be a great slogan for an abortion clinic.


Your stomach thinks all potato is mashed.


Using energy from a wind farm to power a fan is like shipping wind long distance.


When my dog wants to go outside he hits the blinds with his head so I’ll get up and let him out. I never taught him to do this. My dog trained me.


“i’ll be speaking with my lawyer” is the adult version of saying “im telling mom”


5/6 people enjoy russian roulette


admit it, you have masturbated more times in your life than you have flossed.


I’m a slow reader, but I can watch a movie as fast as anyone.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Håller helt med! :tummenupp
Jag kanske är naiv men jag trodde nog att även detta lärs ut.

Hon menar att det är absolut nödvändigt att omedelbart informera nyanlända om svensk människosyn, om lagar, normer och värdegrund. Hur vi ser på frågor som barnuppfostran, kvinnors rättigheter och sex och samlevnad, till exempel.
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Ringde till en tuning-firma i England och fick inte tag i den jag sökte, men fastnade i ett långt samtal med växel-tjejen.
Jäklar vad engelska tjejer är artiga och trevliga, just love them :tummenupp
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top