Runt hörnet fanns mc-rutor. En fullgod bilruta som var avdelad och skyltad för MC.E jhu en perfekt mc parkering för 2 hojar?
Runt hörnet fanns mc-rutor. En fullgod bilruta som var avdelad och skyltad för MC.E jhu en perfekt mc parkering för 2 hojar?
Det var inte dåligt.. Vi håller på att bygga ett kvarter o det blir ca 150-160 parkerings platser i ett nytt parkeringshus, ca 40 cykel platser men nte en enda mc parkering ?Runt hörnet fanns mc-rutor. En fullgod bilruta som var avdelad och skyltad för MC.
Do good things and good things happen.Inför dagstur igår kommer min oförskämt pigge 95-årige granne ut. Gör alltid uppskattande gester när man drar igång, särskilt tidigt på säsongen. Själv har han aldrig haft mc, bara gillar en del. Han lämnar över en termos modell mindre. Han vet att jag retar mig på att mina termosar är lite för klumpiga och den ljumna, solvärmda petfaskan följer ofta med hem med samma innehåll. Jag brukar dock säkra koffeintillgången i första hand. Det är kallvatten i termosen och "några isbitar så det håller kallt ett tag".
Både han och jag tillhör kategorin människor som liksom inte blir törstiga så ofta som man borde, med vätskebrist som följd. Den gesten, gott folk, är omtanke i praktik!
Mina hemtrakter. Inte nåt enormt urval av vägar, men trevligt i lagom momsad fart och lite till. Banditvägar.35 mil runt Furudal/Edsbyn. Behagliga 22 mest hela tiden ovanför Bjursås istället för 31.5, nu bara 26 här hemma.
Snittade 60 inklusive tanka Torsåker & glass, MAX Falun, kaffe glass Furudal (tjôta med lokalt original) , tanka Alfta och #12 med kyckling i Ockelbo (tjöta med ägaren). Noll farbror blå. Söder om Furudal på 301 har man förmodligen lagt ny dränering, uppriven asfalt och grus på ett par ställen, precis som det var förra året mellan Dalfors och Edsbyn (nu asfalterat). En HIMLA massa ätande blev det iaf!trevligt i lagom momsad fart och lite till. Banditvägar.
Klart jag vann. ?Vann du då?
Fast...vicKtigt
Röstskådespelare eller dubbare skulle jag tro att det heter.Det är därför jag lärt mig imitera ljudet från Road Runner så jag skulle kunna få anställning som... ja vad f-n det nu kan heta.
- You know...you know...you know..etc
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |