Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har numera inte bara momentnyckel i min verktygsarsenal utan även ett skjutmått utöver alla tänger, nycklar och hylsor mm.

Nu har jag väl ändå allt jag behöver? Vänta litet. Tror jag på det själv? ??

Bara ett eget garage inrett med myshörna och mekanikerdel saknas. Jävlar vilken preussisk ordning jag skulle ha! Materielvård är balsam för själen.

Nu blev jag ju ledsen över att inte ha ett eget krypin. Ska genast byta tråd.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Grannen härjar med motorsågen. Sågat hela em, inte filat en enda gång. Hörs...

Forts.

Jag var iväg nån timme, still at it. Ser folk släcka och rulla ner, still at it. Tänkte säga till Holländaren med sågen och syrierna han hjälper att det kan räcka för idag när en boende ett par hus bort tappar det fullständigt. Skaplig stämma men han fick tävla en bra stund med sågen. Mottagarna av invektiven fnissade till en början men intog sedan en mer passande roll.

Jag kämpade tappert för att inte explodera i asgarv där jag satt på förstukvisten med min kaffekopp.

Då kom fogsvansen fram...

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Forts.

Jag var iväg nån timme, still at it. Ser folk släcka och rulla ner, still at it. Tänkte säga till Holländaren med sågen och syrierna han hjälper att det kan räcka för idag när en boende ett par hus bort tappar det fullständigt. Skaplig stämma men han fick tävla en bra stund med sågen. Mottagarna av invektiven fnissade till en början men intog sedan en mer passande roll.

Jag kämpade tappert för att inte explodera i asgarv där jag satt på förstukvisten med min kaffekopp.

Då kom fogsvansen fram...
Skam den som ger sig. ?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag skänkte min gamla GSXR750 racehoj till en polare igår. Ville bli av med alla prylarna, och han tyckte det skulle vara ett mysigt projekt att få den gatlaglig igen. Skulle tro att han kan sälja av så mycket extra prylar att han kan betala för allt han kan tänkas köpa.
Jag har väl gått i tankarna att flytta över allt skit till den reggade ramen och göra den gatlaglig i några år nu, men kommer ju aldrig till skott så lika bra att han får ta över åbäket, och alla prylarna, så jag får lite mer utrymme i min del av garaget. :hihi
Kan säkert förmedla kontakt till honom om nån behöver lite vad som helst till en GSXR750.
Finns exempelvis två uppsättningar hyfsade racekåpor som han inte kommer behöva.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Fick ett leende av en söt tjej som åkte elscooter på stan idag.
Hon var inte från den här stan, och hur vet jag det?

- Hon svarade när jag frågade om det var kul.
- Hon log.
- Hon sa inte "really?" och såg kränkt ut.
- Hon pekade inte finger.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jagat regnet hela dagen upp till charlotensberg genom dalsland/Värmland,
Mötte ett gäng duktigt blöta crome släds åkare i pisseblöta regnkläder.

Men vår herre gillar japanskt stål så var jag än for var det uppehåll under dessa 43 milen.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag skänkte min gamla GSXR750 racehoj till en polare igår. Ville bli av med alla prylarna, och han tyckte det skulle vara ett mysigt projekt att få den gatlaglig igen. Skulle tro att han kan sälja av så mycket extra prylar att han kan betala för allt han kan tänkas köpa.
Jag har väl gått i tankarna att flytta över allt skit till den reggade ramen och göra den gatlaglig i några år nu, men kommer ju aldrig till skott så lika bra att han får ta över åbäket, och alla prylarna, så jag får lite mer utrymme i min del av garaget. :hihi
Kan säkert förmedla kontakt till honom om nån behöver lite vad som helst till en GSXR750.
Finns exempelvis två uppsättningar hyfsade racekåpor som han inte kommer behöva.
Miljöhjälte där. Återbruk gillas.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Var ute å käka på nåt ställe å bestämde jag skulle kolla min närmare affär. Coop? Det var öppet idag. Köpte en bit vattenmelon?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Första turen idag till en besiktning utan anmärkning.
Jag vet, jag vet, men pandemi, försenat förnyat körkort, service och en evighet att få besiktningstid.

Men nu glittrar själen igen! :banana

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Självförtroendet hos Janne Tuomela får mig att tänka på andra som skryter om sin framfart bland unga kvinnor.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Donald är något så ovanligt som en miljardär som är underdog. Den rike mannen som slår uppåt. Det är alltid ett nöje att höra honom ta sig an de eldsprutande drakarna. Hjälte!
Och den där Bidden som blev utskrattad i Skottland ?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC