Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Mötte två mc-poliser, jag hejade på dom, den ene hälsade tillbaka. :)
Vill man ha bra föråkare på slingriga vägar är det dem man ska (försöka) hålla sig nära bakom.

Satan i gatan vad de där hörnsofforna på hjul kan hålla tempot. Jag fick gå på hörntänderna efter några på bulten för några år sedan, innan de försvann i fjärran som popcorn i rymden.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vill man ha bra föråkare på slingriga vägar är det dem man ska (försöka) hålla sig nära bakom.

Satan i gatan vad de där hörnsofforna på hjul kan hålla tempot. Jag fick gå på hörntänderna efter några på bulten för några år sedan, innan de försvann i fjärran som popcorn i rymden.
Det är skoj att köra bana med dem. Det går skrämmande fort med de där packåsnorna.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Körde ner racebussen till mor och far, 35 mil. Eftersom att ACn inte funkar var rutorna nere, så när jag mötte glidare eller guldwingar vinkade jag. Inte en enda vinkade tillbaka, trots likheten på fordon. :rofl

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Någon har lite humor, självdistans och bjussar på sig. Transportstyrelsen kissar ner sig. Det som får mig att le är dock den felvända bilden. Klåpare!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Någon har lite humor, självdistans och bjussar på sig. Transportstyrelsen kissar ner sig. Det som får mig att le är dock den felvända bilden. Klåpare!

Beslutet kan och får inte överklagas. Det framgår av det fjortonde kapitlet, i den första paragrafen och i det andra stycket om fordons registrering och användning.
Haha. Vem fan bryr sig om vad någon byråkrat skrivit svart på vitt på ett papper någon gång i historien. Fjortonde kapitlet bla bla bla nionde paragrafen bla bla bla stycke tre bla bla bla.
-Okejrå då är det väl så, säger svennebanan och knyter näven i fickan.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Haha. Vem fan bryr sig om vad någon byråkrat skrivit svart på vitt på ett papper någon gång i historien. Fjortonde kapitlet bla bla bla nionde paragrafen bla bla bla stycke tre bla bla bla.
-Okejrå då är det väl så, säger svennebanan och knyter näven i fickan.
De bjuder ju iofs också på sig då de inte drar sig för hur löjliga de gör sig. Jag "tar anstöt" av att de spritt våra uppgifter som rö för vinden. Det är hennes initialer, vilket säger en del om den som finner det anstötligt att hon använder dem, eller är det första åsnan, eller tonarten eller... Handläggaren behöver terapi, garanterat.

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Mycket ljus till tomater stod det så jag tänkte att det här blir nog bra..

20210710-194432.jpg

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Åh. Lyckost där. Jag skulle verkligen vilja köra med dem! Vem vet, man kanske skulle lära sig nåt.
Förr övade dom på Uddevalla crossbana med busarna o sakta gick det inte, man är bara dum som försöker köra ifrån MC poliser. Bättre att stanna o få en liten ramsa och sedan ett gott snack om just hojåkning..
Oftast väldigt trevliga personer.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Dagens glädjeämne var en kille på en MT10 som agerade draghjälp på Mällösavägen i Vallentuna. Han hade nog kört där tidigare, men det var kul att se hur vägen gick innan jag var inne i kurvorna.
Jag är inte säker på att min telefon sitter fast så jag försökte inte hänga på där det var rakt.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Lite semester.

Dyrt och gratis

20210711-173533.jpg

Nydragen stig till landet, jeflar va jag ska plantera @-twinen där ute, mackens största släpa var iaf kul att ladda genom kalhygget.

20210712-100228.jpg

Inte förstahandsvalet men den var kall från brunnen, denna Oas :)

20210711-182507.jpg

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
När jag tappade ur tanken förstod jag varför gräsklipparen inte gick igång...
Den har blivit stående på fel ställe för länge, helt klart läcker det in när det regnar. Med det vattnet har den stått ett par år, så kan ju säga att det var redigt med ärg i förgasaren. Trodde jag skulle få göra ett inlägg i förbannad-tråden, men efter lite tops, WD40 och tryckluft så hoppade den igång. Fantastiskt, jag trodde jag skulle behöva köpa ny förgasare, men hittar bara liknande när jag googlar. Fel utformning på choken t.ex. Men fan va skönt att ha den igång igen.

Bifogat

• Skiktad bensin.png
    Skiktad bensin.png
    559.7 KB · Visningar: 20
  • Klippo.png
    Klippo.png
    743.9 KB · Visningar: 21
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...