Vad fick dig att le idag?

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
5eed001bc1ed020cce21f20c492fe6c3.jpg

V8a , tvåtakt , diesel , 92 kubiktum per cylinder
Härligt muller när man står i motorutrymmet och den kallstartas

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Kikade på kartan, som längst har Nordirlänningarna 65 km till närmsta mack i Irland - om det skulle knipa - då inte finns några gränsövergångar - om nu Irländarna tar emot brittiska pesetas istället för Euro.
Om de i Ulster och i Republiken också hamstrade toapapper vet jag inte men de tankar inte mer än de behöver.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
E väll inget att gnälla över som folk kör finns det gott om pengar till soppa finns ju inte en jävel som kör under 100-110 km på 80 vägar.
Konstigt, jag tycker att jag råkar ut för något våp som sitter och kör 65 på 90-väg varje gång jag ska någonstans.
Är det du? :va

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Konstigt, jag tycker att jag råkar ut för något våp som sitter och kör 65 på 90-väg varje gång jag ska någonstans.
Är det du? :va
Noppe jag satsar alltid på att bidra till samhället via en extra inbetalning på 2800 kronor till polisens kontot?

Ser det inte som böter utan att jag köper mej friheten att köra fortare än alla andra??
Ju dyrare soppan blir ju mindre fordon ivägen för mej??

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Noppe jag satsar alltid på att bidra till samhället via en extra inbetalning på 2800 kronor till polisens kontot?

Ser det inte som böter utan att jag köper mej friheten att köra fortare än alla andra??
Ju dyrare soppan blir ju mindre fordon ivägen för mej??
Billigt i Sverige, kostade mig en halv nettomånadslön. :gråta

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
:gråtaDärtill får man köra runt och leta 98 oktan, för att få e5, som är 1-2 kr dyrare. Brukar mixa annars, tillgång/pris men föredrar 98.
Förra sommaren fick man effektstark blankdiesel för 13.50 , nu mögdiesel typ 18.Man får typ 5-7% mer effekt i en bil med bra ladd.Snart kör alla eldrivna mopedbilar o elscooters med hellokittymotiv ?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Förra sommaren fick man effektstark blankdiesel för 13.50 , nu mögdiesel typ 18.Man får typ 5-7% mer effekt i en bil med bra ladd.Snart kör alla eldrivna mopedbilar o elscooters med hellokittymotiv ?
Jag frågade ju i diesel tråden om någon mera märkt vilken stor skillnad det blir att blanda i 2-3% olja i ny dieseln, BMW rekommenderar ju sina bilägare att skvimpa i motorolja i dieseln när dom tankar..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag frågade ju i diesel tråden om någon mera märkt vilken stor skillnad det blir att blanda i 2-3% olja i ny dieseln, BMW rekommenderar ju sina bilägare att skvimpa i motorolja i dieseln när dom tankar..

Ska du ha någon olja i dieseln så är det tvåtaktsolja du ska använda, den är gjord för att brinna upp efter att den gjort sitt jobb.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har utombords miljö olja i mitt bränsle sedan 2 tankar, köpes på bulk från. Tyskland. Men BMW rekommenderar motorolja i sina diesel bilar.

Kanske ett bekvämt alternativ? Motorolja bör man ju alltid ha en flaska av i bilen.

Sen undrar man ju lite vem och varifrån på BMW rådet kommer. Någon gubbe i verkstan? Eller deras forskningsavdelning i Tyskland?

Jag tycker ju rent av att det låter märkligt att bensinbolagen skulle sälja bränsle som inte har tillräckligt med smörjmedel. Förutsatt att du har en modern bil som rimligtvis ska klara det bränslen som säljs.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Är det ett servicemeddelande från BMW så är det väl OK, om det är från något internetforum så vet vi ju alla hur man ska bedöma det :cool:
Jag skulle aldrig få för mig att hälla motorolja i dieseln, oavsett hur lite.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA