Why?Plockade bort nya hojens DB-killers. Nu låter den ju som den ska!
Före:
Efter:
Ger ju absolut inget mer än en massa oljud.
Why?Plockade bort nya hojens DB-killers. Nu låter den ju som den ska!
Före:
Efter:
Jag upplever faktiskt inte att det blev särskilt mycket högre, bara ´fylligare och djupare. En annan karaktär på ljudet som jag uppskattar mer helt enkeltWhy?
Ger ju absolut inget mer än en massa oljud.
Ja jo, för sporthojar med decimeterlånga slipon utan dämparull är ju så jävla tysta och diskreta... Jag anpassar min hoj till att låta som jag vill för att jag själv ska uppskatta det medan jag är ute och kör. Om du också uppskattar det, kul för dig och varsågod Om det stör dig, kunde inte bry mig mindre, håll för öronen så slipper du höraDet är något med Harley-ägare och deras önskan om att bli hörda.
Stäng av, jag försöker faktiskt sova!Ja jo, för sporthojar med decimeterlånga slipon utan dämparull är ju så jävla tysta och diskreta... Jag anpassar min hoj till att låta som jag vill för att jag själv ska uppskatta det medan jag är ute och kör. Om du också uppskattar det, kul för dig och varsågod Om det stör dig, kunde inte bry mig mindre, håll för öronen så slipper du höra
Exakt!Kvart i nio, på en lördag? Gubbe
Jag har en liten V&H-dämpare för att den ska vara tyst, liten dämp låter mindre än en stor. Och efter typ 200 så är det bara vindbrus i hjälmen.Folk som sätter på bullriga avgassystem och sedan kör omkring med proppar i öronen ska man slå i ansiktet med baseballträ tills dom slutar vara dumma i hela huvudet.
Oavsett vad dom kör för märke.
Farbror får krya på sigExakt!
Edit;
Har knäckt mig idag, men imorgon ska jag köra..om vädret medger och jag får benet över sadelen.
Därom är vi eniga. Varför gör man så? Om du inte ens vill lyssna på din hoj själv, vad får dig att tro att någon annan vill det?Folk som sätter på bullriga avgassystem och sedan kör omkring med proppar i öronen ska man slå i ansiktet med baseballträ tills dom slutar vara dumma i hela huvudet.
Hade faktiskt både bröder och brorsdöttrar här idag. Bröderna hjälpte mig oxh brorsdöttrarna gjorde det de gör bäst, nämligen att vara som de är.Farbror får krya på sig
Jag har öronproppar för att slippa vindbruset, vet inte om det finns andra sätt att dämpa det. Slå dig trött, gubbe.Folk som sätter på bullriga avgassystem och sedan kör omkring med proppar i öronen ska man slå i ansiktet med baseballträ tills dom slutar vara dumma i hela huvudet.
För mig löser rätt hjälm det. Proppar överflödiga. Hitta en som passar din skalle och sluter till om nacken.Jag har öronproppar för att slippa vindbruset, vet inte om det finns andra sätt att dämpa det. Slå dig trött, gubbe.
Öronproppar Varför ha såna?Ja det är konstigt det där, vindbrust i hjälmen blir alltid outhärdligt efter att man har bytt avgassystem till ett bullrigare, för då behöver man helt plötsligt proppar...
Det är lustigt hur aerodynamik fungerar
Vindbruset som magiskt uppstod när du satte på ett bullrigare avgassystem?Jag har öronproppar för att slippa vindbruset, vet inte om det finns andra sätt att dämpa det. Slå dig trött, gubbe.
Enhjuliga släp dras inte med kula, dom skulle dras liggandes på sidan då...Var på regbesiktning med hojen idag efter att ha monterat dragkrok. Har köpt ett komplett kit av ROC Sweden inklusive intyg på att draget är typat och godkänt, trodde det skulle innehålla allt som krävs för en regbesiktning och att saken skulle vara biff. Besiktningsingenjören tyckte dock annorlunda och anmärkte på att det saknade släpvagnskoppling. Vi diskuterade lite fram och tillbaka, han gick iväg och hämtade något regelverk med en lämplig paragraf som anger att drag ska ha elkontakt. "Jamen enhjuliga släp då?" Tyckte jag. "De har ju inte ens krav på vare sig belysning eller besiktning eller några som helst andra regler över huvud taget. Således finns det ju minst en situation där man lagligen kan köra hoj med drag som saknar elkontakt?"
- ... Det får bli ditt ansvar att tillse att du kan lösa belysning ifall du framför ett släp som kräver det.
Sen fick jag godkänt av den snälle besiktningsingenjören och hojen får lagligen dra släp
View attachment 471343
Enhjuliga släp är väl inte juridiskt fullvärdiga släp heller? Har jag för mig att jag läst nånstans.Enhjuliga släp dras inte med kula, dom skulle dras liggandes på sidan då...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|