Vad fick dig att le idag?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Why?
Ger ju absolut inget mer än en massa oljud.
Jag upplever faktiskt inte att det blev särskilt mycket högre, bara ´fylligare och djupare. En annan karaktär på ljudet som jag uppskattar mer helt enkelt :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är något med Harley-ägare och deras önskan om att bli hörda.
Ja jo, för sporthojar med decimeterlånga slipon utan dämparull är ju så jävla tysta och diskreta... :rolleyes: Jag anpassar min hoj till att låta som jag vill för att jag själv ska uppskatta det medan jag är ute och kör. Om du också uppskattar det, kul för dig och varsågod :tummenupp Om det stör dig, kunde inte bry mig mindre, håll för öronen så slipper du höra :tummenupp

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ja jo, för sporthojar med decimeterlånga slipon utan dämparull är ju så jävla tysta och diskreta... :rolleyes: Jag anpassar min hoj till att låta som jag vill för att jag själv ska uppskatta det medan jag är ute och kör. Om du också uppskattar det, kul för dig och varsågod :tummenupp Om det stör dig, kunde inte bry mig mindre, håll för öronen så slipper du höra :tummenupp
Stäng av, jag försöker faktiskt sova!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Folk som sätter på bullriga avgassystem och sedan kör omkring med proppar i öronen ska man slå i ansiktet med baseballträ tills dom slutar vara dumma i hela huvudet.

Oavsett vad dom kör för märke.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
:tummenuppFolk som sätter på bullriga avgassystem och sedan kör omkring med proppar i öronen ska man slå i ansiktet med baseballträ tills dom slutar vara dumma i hela huvudet.

Jag har en liten V&H-dämpare för att den ska vara tyst, liten dämp låter mindre än en stor. Och efter typ 200 så är det bara vindbrus i hjälmen. :squid :tummenupp:fyllisar

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja det är konstigt det där, vindbrust i hjälmen blir alltid outhärdligt efter att man har bytt avgassystem till ett bullrigare, för då behöver man helt plötsligt proppar...

Det är lustigt hur aerodynamik fungerar

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Folk som sätter på bullriga avgassystem och sedan kör omkring med proppar i öronen ska man slå i ansiktet med baseballträ tills dom slutar vara dumma i hela huvudet.

Därom är vi eniga. Varför gör man så? :va Om du inte ens vill lyssna på din hoj själv, vad får dig att tro att någon annan vill det? :va :dummer

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Jag har öronproppar för att slippa vindbruset, vet inte om det finns andra sätt att dämpa det. Slå dig trött, gubbe. :fatta!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har öronproppar för att slippa vindbruset, vet inte om det finns andra sätt att dämpa det. Slå dig trött, gubbe. :fatta!
Vindbruset som magiskt uppstod när du satte på ett bullrigare avgassystem?

Sätt på orginalet och kör så mycket du vill med proppar sen

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Var på regbesiktning med hojen idag efter att ha monterat dragkrok. Har köpt ett komplett kit av ROC Sweden inklusive intyg på att draget är typat och godkänt, trodde det skulle innehålla allt som krävs för en regbesiktning och att saken skulle vara biff. Besiktningsingenjören tyckte dock annorlunda och anmärkte på att det saknade släpvagnskoppling. Vi diskuterade lite fram och tillbaka, han gick iväg och hämtade något regelverk med en lämplig paragraf som anger att drag ska ha elkontakt. "Jamen enhjuliga släp då?" Tyckte jag. "De har ju inte ens krav på vare sig belysning eller besiktning eller några som helst andra regler över huvud taget. Således finns det ju minst en situation där man lagligen kan köra hoj med drag som saknar elkontakt?"
- ... Det får bli ditt ansvar att tillse att du kan lösa belysning ifall du framför ett släp som kräver det.

Sen fick jag godkänt av den snälle besiktningsingenjören och hojen får lagligen dra släp :banana :tummenupp

20220428_143835.JPG

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Var på regbesiktning med hojen idag efter att ha monterat dragkrok. Har köpt ett komplett kit av ROC Sweden inklusive intyg på att draget är typat och godkänt, trodde det skulle innehålla allt som krävs för en regbesiktning och att saken skulle vara biff. Besiktningsingenjören tyckte dock annorlunda och anmärkte på att det saknade släpvagnskoppling. Vi diskuterade lite fram och tillbaka, han gick iväg och hämtade något regelverk med en lämplig paragraf som anger att drag ska ha elkontakt. "Jamen enhjuliga släp då?" Tyckte jag. "De har ju inte ens krav på vare sig belysning eller besiktning eller några som helst andra regler över huvud taget. Således finns det ju minst en situation där man lagligen kan köra hoj med drag som saknar elkontakt?"
- ... Det får bli ditt ansvar att tillse att du kan lösa belysning ifall du framför ett släp som kräver det.

Sen fick jag godkänt av den snälle besiktningsingenjören och hojen får lagligen dra släp :banana :tummenupp

View attachment 471343
Enhjuliga släp dras inte med kula, dom skulle dras liggandes på sidan då...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Enhjuliga släp dras inte med kula, dom skulle dras liggandes på sidan då...
Enhjuliga släp är väl inte juridiskt fullvärdiga släp heller? Har jag för mig att jag läst nånstans.

OT: Om jag sätter en enhjulig sidovagn på hojen, måste regbes till då? Har ju utökat med en passagerare. Om jag sen skruvar av vagnen måste jag regbes en gång till sen?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin