Får du elstöd? det får inte jag.Jag är sååå lycklig, jag får elstöd med 112 kronor ????????
Får du elstöd? det får inte jag.Jag är sååå lycklig, jag får elstöd med 112 kronor ????????
Dagens ros till dig?Idag när jag handlade lite förnödenheter så stog det en äldre herre framför mej i kassan, han såg minst sagt förvirrad o stressad ut
Han hade lagt en bukett rosor på bandet men kunde inte finna kortet att betala med. Farbrorn blev mer o mer stressad över situationen.
Bak i kön kom en sur kommentar att skall man handla skall man veta var man har sitt kort.
Jag sa till kassörskan att jag betalar rosorna till den äldre herren så kör dom på mej.
Farbrorn tittar o säger tack, jag svarar att han skall inte behöva åka hem o leta efter kortet för att komma tillbaka o köpa rosorna.
Då kommer det, tack du förstår att min fru gick just bort jag är på väg till henne o här brister det för farbrorn, tårar börjar vingla på käppen han knappt kan gå med,
Får hjälpa farbrorn att plocka ihop plånboken o ge honom rosorna, plockar ihop mina grejor och tar farbrorn under armen o hjälper honom ut till sin bil.
Inget man blir direkt glad över men det kändes bra iallafall att han fick rosorna o kunde närvara vid sin nyligt avlidna fru.
Livet är fan hårt?
Satan i gatan vilket saldo du har på karmakontot!Idag när jag handlade lite förnödenheter så stog det en äldre herre framför mej i kassan, han såg minst sagt förvirrad o stressad ut
Han hade lagt en bukett rosor på bandet men kunde inte finna kortet att betala med. Farbrorn blev mer o mer stressad över situationen.
Bak i kön kom en sur kommentar att skall man handla skall man veta var man har sitt kort.
Jag sa till kassörskan att jag betalar rosorna till den äldre herren så kör dom på mej.
Farbrorn tittar o säger tack, jag svarar att han skall inte behöva åka hem o leta efter kortet för att komma tillbaka o köpa rosorna.
Då kommer det, tack du förstår att min fru gick just bort jag är på väg till henne o här brister det för farbrorn, tårar börjar vingla på käppen han knappt kan gå med,
Får hjälpa farbrorn att plocka ihop plånboken o ge honom rosorna, plockar ihop mina grejor och tar farbrorn under armen o hjälper honom ut till sin bil.
Inget man blir direkt glad över men det kändes bra iallafall att han fick rosorna o kunde närvara vid sin nyligt avlidna fru.
Livet är fan hårt?
Mmmm, men man passade på att jävlas lite genom att bryta strömmen i 2 timmar ÄggSaKt där jag borFår du elstöd? det får inte jag.
Idag när jag handlade lite förnödenheter så stog det en äldre herre framför mej i kassan, han såg minst sagt förvirrad o stressad ut
Livet är fan hårt?
Kanske läge att dema den, på grannens tår.Jag är inne i ett stim just nu.
Min granne från grönland som är importerad till Sverige via Danmark, detta är verkligen grannen från helvetet?.
Var ju någon som skrev utmana aldrig en idiot o sänk dej till idiotens nivå, man förlorar dom är på hemmaplan.
Fick ett tele samtal från miljö i komunen?
Du har påverkat avlopp eller ev vatten??? för djur, skulle det vara husmusen som fastnade i en fälla i vinter.
Jag har inga djur.
Ja men du har grävt ned ett stort avtappnings rör med kran i gräsmattan????.
WTF ?? har jag grävt ned en stor avtappnings kran i gräsmattan??.
Ja,
Nä,
Jo.
Nä.
Jo vi har bild bevis?
Nä.
Jo, jag skickar bildenView attachment 484360
????????????????????????????????????????????????????????
Det är ingen kran.
Jo.
Nä.
Jo det syns på bilden??
Vet du vad en stamp är??
Nä.
Det är en extremt miljövänlig och analogt verktyg helt fosilfritt ljudlöst o dessutom återanvändningsbart i säkert ett par hundra år, minst.
Va,
Jupp.
Så det är ingen kran.
Nepp det är ett handdrivet markpacknings verktyg som bygger muskler.
Du, vi avskriver detta direkt jag meddelar din granne att det är ett verktyg.
????
Så nu skall jag ta en stor plyfa skiva o hänga upp en kratta en spade ett spett och en slägga o skriva på danska vad detta är o att man jobbar med dessa samt sätta plyfa skivan så grannen kan titta på den varje dag hen kommer hem????
Japp, det är helt galet. När jag köpte pizza på kvarterspizzerian senast märkte jag att de dessutom börjat göra dem mindre så pizzan liksom skramlade i kartongen.Det slog mig att det är lite drygt en pizza... Så jag kollade vad snittpriset på en pizza är idag. 120 kronor. Fan, jag känner mig gammal. När jag började få var det en tredjedel eller mindre.
Kraftig prisutveckling för pizzor från pizzerior
Kraftig prisutveckling för pizzor från pizzeriorwww.scb.se
Och visst hade scb data på ämnet.
Noterade samma sak när vi köpte nära dottern senast vi var där.Japp, det är helt galet. När jag köpte pizza på kvarterspizzerian senast märkte jag att de dessutom börjat göra dem mindre så pizzan liksom skramlade i kartongen.
Mmh, samma här i byhålan. Flottyrmackorna kostar lika mycket som det bästa ställetJapp, det är helt galet. När jag köpte pizza på kvarterspizzerian senast märkte jag att de dessutom börjat göra dem mindre så pizzan liksom skramlade i kartongen.
En positiv effekt av detta är ju att det inte längre kostar så mycket mer att köpa en kvalitetspizza från någon av de mer autentiska ställena i stan.
Nu har det gått upp något enormt just det senaste två åren, men innan dess så var det väl ganska mycket uppgångar i samband med att skatteverket började rikta in sig just på pizzerior. Jämförde uppgiven försäljning med inköp av mjöl och andra ingredienser. Och såklart pizzakartonger. Krav på listor med de som jobbade och razzior där tjänstemän plockande flyende ur toalettfönster på baksidan etc.Det slog mig att det är lite drygt en pizza... Så jag kollade vad snittpriset på en pizza är idag. 120 kronor. Fan, jag känner mig gammal. När jag började få var det en tredjedel eller mindre.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|