TomK
hela världen är min rejsingbana
Dragracing? Vattenpolo? Kast med liten dvärg? Jag är obekant med vilken sport det rör sig om...
Dragracing? Vattenpolo? Kast med liten dvärg? Jag är obekant med vilken sport det rör sig om...
Hundsim tror jag.Dragracing? Vattenpolo? Kast med liten dvärg? Jag är obekant med vilken sport det rör sig om...
Vet man inte brukar det vara damfotboll. Antar att hon är lagkapten eller nått.Dragracing? Vattenpolo? Kast med liten dvärg? Jag är obekant med vilken sport det rör sig om...
Det var väl inga höjdartider för dragracing, vattenpolo spelas väl inte på tid, kast med liten dvärg är jag obekant med men det kanske finns någon "Kasta dvärg X antal meter på tid" variant, för kastar hon dvärg 24 meter är hon jäkligt duktig?Dragracing? Vattenpolo? Kast med liten dvärg? Jag är obekant med vilken sport det rör sig om...
- Kastar hon en "dvärg" på 24 meter är hon superduktig!... för kastar hon dvärg 24 meter är hon jäkligt duktig?
Typ världens största dvärg.- Kastar hon en "dvärg" på 24 meter är hon superduktig!
Tips för en roadtrip till UK
View attachment 484639
I kid you not..
Jag und frau åker till affärn för att handla varsin kasse, jag hem och hon frukost+fika+törstsläckare då vi har städdag i stallet imorgon. Planen var sen att jag skulle laga middag och hon meka med hästarna men..
-Kan inte du ta min bil o tvätta den?
-Tänkte precis detsamma fast jag kan göra det imorgon bitti.
-Ja, din bil är renare än min!
-Nej men den är inte svart.
Vi byter bil, flyttar över Milton och jag ställer in siktet på biltvätten.. najs bara en bil före som precis kör in. Fakk en Opel.
Säga vad man vill men könlösare bilar får man leta efter, ägare brukar därav bli någon som är totalt ointresserade av bilar, något man är totalt ointresserad av är man oftast inte så bra på - Opel
Det här bådar ju gott tänker jag för mig själv. Efter otaliga försök, portarna öppnas o stängs, kön bygger på med 3 bilar bakom mig, en lämnar en annan förstår inte situationen o börjar spraya ner sin stackars Volvo med avfettning i gassande sol och jag undrar var fan personalen håller hus..?
-Q8 Stefan!
-Hej Stefan, har du ingen kamera i biltvätten?
-Oj, har den stannat?
-Nej men han har försökt parkera i den senaste 10 minutrarna.
-Jag kommer ut!
-Tack.
Rent krasst tyckte jag synd om herr Opel men grabben hade krånglat till det till den grad att tvätten slocknat helt och stod bara still o spontanspruta avfettning någon meter framför bilen = kändes inte som att jag var karl nog för att lösa situationen.
Personal kliar sig i skallen, får tillslut kunden att sätta sig i bilen (han hade klivit ur bilen när tvätten starta första gången men det är alltså inte tanken med just denna tvätt) o starta om tvätten. Detta går dock inte för Opel står för långt bak så personal ber kunden köra tills lampan säger stopp. Nytt försök och tvätten går igång, Victory!
Her Opel sitter och håller bromsen nedtryckt under hela tvättprogrammet.
Min tur, porten går inte upp.
- Allvarligt?
Kör fram, backar, kör fram till ingen nytta.
-Fakkit!
Jag studsar ur bilen, köper ett program i automsten och kör in. Tvätten startar.
*ring*
-Hej hjärtat, varför fick du hoppa ur bilen?
-?? Har du spionkamera i bilen?
-Jag står bakom två bilar utanför tvätten, skulle överaska dig med tvättad bil.
-Jaha, fint men du har väl inte betalat ditt abonnemang eller nåt.
-Jo, vadå fick Du betala?
-Ja inte f-n tänkte jag ge upp efter den här väntan.
-?
-Förklarar sen men det var En Opel före.
-Förstår men ska jag tvätta din bil eller..
-Äh jag fixar det imorrn som sagt men gå in o fråga varför ditt abonnemang inte fungerar.
-Det ska jag göra.
Efter tvätten kör jag runt och ser att min bil är kvar, damen kommer precis ut från macken o vinkar till sig mig..
-Du måste gå in så gör dom återköp på ditt kort.
-Ok?
-Ja den där Opeln tvätta på din bil.
-Din bil.
-Ja precis.
-Humor.
-Hej det skulle tydligen göras ett återköp.
-Just precis, när jag starta om tvätten tog kameran ditt regnr och sen är det 1 timmes spärr till nästa tvätt.
-Aha.
-Dra kortet här och signera där.
-Tack tack.
En kollega smyger fram.
-Nästa gång kom in i butiken istället.
-Nu hade jag väntat i en kvart på den där plus kö, det var inte läge sa jag med ett smile.
Ingen kontring kom.
Sen var det bara att åka tillbaka till affärn o köpa ny glass o järnet hem, middan uteblev.
Glass i dubbelpåse:
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |