Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Stockholmstrafiken idag.

Körde från Farsta till Karolinska i Solna till Segeltorp i tätt snöfall under dagen. Färdvägen gick bland annat på Essingeleden i tät och långsam trafik. Trafikanter visade hänsyn och höll avstånd till framförvarande. Till och med gångtrafikanterna kvarstannade på trottoaren tills jag fått stopp på bilen.

Blev glatt överraskad.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tittade på 18V först. Men sjukt nöjd med 12V, de presterar över förväntan. Lätta är de också.

Att jag väntat till förra maskinparken var +15 år gammal innan byte är skamligt.

17057502823214980541847602692591.jpg

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Någon eller några av mina är troligen över 15 år och ser inget skäl att byta ännu.
Lessnade på att ha sladdar till sticksåg och multiverktyg. Skruvdragare fanns redan.

@Kratoz
Är väl löjligt märkestrogen. Kört med Bosch sedan 1998. Nöjd som fan men tror inte andra är sämre, vitsen är ju att man har samma batteri och laddare till så många maskiner som möjligt.

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Lessnade på att ha sladdar till sticksåg och multiverktyg. Skruvdragare fanns redan.

@Kratoz
Är väl löjligt märkestrogen. Kört med Bosch sedan 1998. Nöjd som fan men tror inte andra är sämre, vitsen är ju att man har samma batteri och laddare till så många maskiner som möjligt.
Du har en poäng, framförallt för att slippa ha ström inom räckhåll men det är sällan eller aldrig jag behöver dem i skogen och jag tycker inte sladden stör jättemycket.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tittade på 18V först. Men sjukt nöjd med 12V, de presterar över förväntan. Lätta är de också.

Att jag väntat till förra maskinparken var +15 år gammal innan byte är skamligt.

View attachment 494365
De är tillräckliga för det mesta faktiskt. Cirkeln kanske inte.
Är lite sugen på ett FlexiClick 12v, som grund, löser många problem i en liten låda det.
Men kanske lite saftigt ändå för hur ofta man verkligen behöver....

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år