Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Två dagar på Gelleråsen till ända.

Helt galet kul att jaga sporthojar med huliganmopeden! Var ensam på motard bägge dagarna. I sanning unik och speciell. 🤪

Att den toppar straxt över 170 rör mig inte i ryggen. Vilken idiot som helst kan köra fort rakt fram, speciella idioter kan köra fort och svänga.

På måndag börjar jobbet igen. Ser fram emot det. 🙂
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
The Boss har gått och blivit dollarmiljardär. Grattis!
Ett klipp med några av hans skivköpare och konsertbesökare.

 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Två dagar på Gelleråsen till ända.

Helt galet kul att jaga sporthojar med huliganmopeden! Var ensam på motard bägge dagarna. I sanning unik och speciell. 🤪

Att den toppar straxt över 170 rör mig inte i ryggen. Vilken idiot som helst kan köra fort rakt fram, speciella idioter kan köra fort och svänga.

På måndag börjar jobbet igen. Ser fram emot det. 🙂
Jag kan varken köra fort rakt fram eller när det svänger. Då måste jag vara en speciellt speciell idiot då va va?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
20240722-090404.jpg
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Två dagar på Gelleråsen till ända.

Helt galet kul att jaga sporthojar med huliganmopeden! Var ensam på motard bägge dagarna. I sanning unik och speciell. 🤪

Att den toppar straxt över 170 rör mig inte i ryggen. Vilken idiot som helst kan köra fort rakt fram, speciella idioter kan köra fort och svänga.

På måndag börjar jobbet igen. Ser fram emot det. 🙂
Själv fick jag ihop 4 dagar på Gåsen.

Ganska många som blir förvånade över hur fort det går att köra i kurvorna med en XR.
Sen bromsarna på den är ju helt sjuka.

Just ja åter till arbetet....
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kan verka lite överdrivet att byta med så mycket mönster kvar men…ca 100 mil till på skuldrorna och jag ska köra mer än så inom någon vecka. Dessutom är de från 2011 och inte roliga i regn. De jag lägger på är bara 1/4-1/3 av det i ålder.

Men vad är det som får mig att le denna afton?
Jo, att ha centralstöd och skruva japansk qualität!!

Edit; Bytte bakdäck tidigare, gått 500 varav jag kört 300. Också från 2011. Visst, de brukar spricka så när väven vill titta ut så där plötsligt och överraskande, som vanligt med metzeler. Grejen är att det är tjockt med gummi kvar här men det ger sig ändå. Torra och gistna.
A460F31E-7EDF-452C-BE51-0ACA4D44D698.jpegC5757750-9A83-4E8D-ADA8-C2AA341F7246.jpeg
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
En cross-over, cross med bakåtflytt.
Förmodligen en dröm att köra.
En äventyrshoj för folk med hår på ryggen.

View attachment 501377
Där är grejer jag gillar med den och några jag inte är överförtjust i. Verkar inte ha gett sig på en ”urkatana” utan moddat en E.
Undrar var vederbörande kör för att komma till detta resultat? Lite ”värmlandsgänget” är det ändå över den.

Däck är utbytbara, om det är de som stör. Milroskopiskt problem.
Jag vill ha den och bra lyse är aldrig fel!
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Där är grejer jag gillar med den och några jag inte är överförtjust i. Verkar inte ha gett sig på en ”urkatana” utan moddat en E.
Undrar var vederbörande kör för att komma till detta resultat? Lite ”värmlandsgänget” är det ändå över den.

Däck är utbytbara, om det är de som stör. Milroskopiskt problem.
Jag vill ha den och bra lyse är aldrig fel!
Moddarna verkar vara gjorda för att kunna köra fortare. Lägre varvtider eller bara en bättre hoj på gatan. Bättre gaffel, bromsar, hjulbredd och diameter, förstärkt ram, oljekylare. Undrar om han inte smackat dit en billet kopplingskorg också. Är det Works stötdämpare på? Bättre än original i alla fall.

Varför däcken sitter där vet jag inte. Kul grej och för att retas med folk på nätet?
Men med den körställningen som avlastar armarna vid 160 och uppåt så blir det hårigt på grusvägarna. Vill man stötta med en fot i kurvorna så ska foten lite högre upp än på en gubbhoj.

Så ja, däcken sticker ut. Och extraljusen. Annars gillar jag hojen. 👍
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Där är grejer jag gillar med den och några jag inte är överförtjust i. Verkar inte ha gett sig på en ”urkatana” utan moddat en E.
Undrar var vederbörande kör för att komma till detta resultat? Lite ”värmlandsgänget” är det ändå över den.

Däck är utbytbara, om det är de som stör. Milroskopiskt problem.
Jag vill ha den och bra lyse är aldrig fel!
Jag tycker det ser ut som en ganska "Lappland" motorcykel.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top