Vad fick dig att le idag?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Varning, långt och rätt ointressant, innehåller varken humor.

Igår tänkte jag ut och köra. Mc igång och det börjar bli ordentligt varmt att stå still. Tar ändå in tidningen till grannen, vilket jag glömde på morgonen. Han öppnar och säger att han hade velat göra den där turen till sina barndomstrakter, se gården han köpte och hade som helgsyssla en rad år. Jag har länge försökt få till det där men det har varit trögt med att ta sig ut sen pandemin kom och han isolerade sig. Några få år så är han ett sekel gammal. Går inte att begripa. Ett unikum.

Stänger av och rullar in hojen. Förtär ett par kalla korvar och fesljumna makaroner, fräschar till mig och sen beger vi oss i hans pedantskötta S60 som nu slog över till 7000 mil. Till salu f ö. Den är sjukt fin! :fakta

Vi kör till alla ställen han snackat om i och mellan Tingsryd och upp till strax söder om Växjö. Såna han ägt, bott i samt blivit snuvad på att köpa. Gården han ägt tyckte han hade förfallit. Höga krav, intr minst på sig själv. Otroliga idyller, välskötta ställen, fikar på hans favoritställe och så vill han besöka några gravar vi inte hittar. Jag vet ju inte vad vi letar efter. Rör sig rätt lätt men orken tryter.

Idag har jag varit och bytt mitt däck. Mindes att han sa att han bara fått 3-4 jordgubbar i sommar. På hemvägen hittar och köper jag både jordgubbar och blåbär. Reaktionen går inte att ta miste på. Den var roligast hittills idag.

Nu ska jag skruva dit mitt framhjul. Köpte en hoj som bara gått 900 mil och hade repfria fälgar. Well, not anymore, tack vare 2 av varandra oberoende mc-verkstäder. Det positiva är att nu kan jag strunta i vilket och använda hojen som jag vill, slippa ha dåligt samvete för något som jag egentligen inte bryr mig om, alltså puts.
 
Last edited:

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Varning, långt och rätt ointressant, innehåller varken humor.

Igår tänkte jag ut och köra. Mc igång och det börjar bli ordentligt varmt att stå still. Tar ändå in tidningen till grannen, vilket jag glömde på morgonen. Han öppnar och säger att han hade velat göra den där turen till hans barndomstrakter, se gården han köpte och hade som helgsyssla en rad år. Jag har länge försökt få till det där men det har varit trögt med att ta sig ut sen pandemin kom och han isolerade sig. Några få år så är han ett sekel gammal. Går inte att begripa. Ett unikum.

Stänger av och rullar in hojen. Förtär ett par kalla korvar och fesljumna makaroner, fräschar till mig och sen beger vi oss i hans pedantskötta S60 som nu slog över till 7000 mil. Till salu f ö. Den är sjukt fin! :fakta

Vi kör till alla ställen han snackat om i och mellan Tingsryd och upp till strax söder om Växjö. Såna han ägt, bott i samt blivit snuvad på att köpa. Gården han ägt tyckte han hade förfallit. Höga krav, intr minst på sig själv. Otroliga idyller, välskötta ställen, fikar på hans favoritställe och så vill han besöka några gravar vi inte hittar. Jag vet ju inte vad vi letar efter. Rör sig rätt lätt men orken tryter.

Idag har jag varit och bytt mitt däck. Mindes att han sa att han bara fått 3-4 jordgubbar i sommar. På hemvägen hittar och köper jag både jordgubbar och blåbär. Reaktionen går inte att ta miste på. Den var roligast hittills idag.

Nu ska jag skruva dit mitt framhjul. Köpte en hoj som bara gått 900 mil och hade repfria fälgar. Well, not anymore, tack vare 2 av varandra oberoende mc-verkstäder. Det positiva är att nu kan jag strunta i vilket och använda hojen som jag vill, slippa ha dåligt samvete för något som jag egentligen inte bryr mig om, alltså puts.
Finns mycket fina vägar runtomkring Tingsryd/Växjö var själv där och snurra igår med min ZX-10R
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Finns mycket fina vägar runtomkring Tingsryd/Växjö var själv där och snurra igår med min ZX-10R
Tar emot att erkänna men småland är fenomenalt att köra i…och stort! Sen finns det smålänningar där, men det får man ta. En del går att ha nästan normala konversationer med! F n bryter/byter många smålänningar helt på/till tyska. Har inget svar på varför.
Man borde ha grushoj också!
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
”Prov i skolan är nog den största fucking frågetecknet elever får bevittna yaeni läraren säger plugga sida 4 o 5, så ja pluggar sida 4 o 5 som handlar om att 1 plus 1 är 19 sen den nästa frågan säger "Beräkna solens omkrets med hjälp av Ahmeds pungkulor sedan skapa en graf med hjälp av derivatan som består av y och x elikamed kx plus m där m står för din mamma och x är din gäri du gjorde slut med förra året igår" ibland jag sitter jag börja tänka på kebabrulle”
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har inte Instagram och gillar det heller inte, men videon verkar inte finnas någon annanstans:
 

sportbike

moderator
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Grannar på innergården som började duka till kalas med tallrikar, bestick, ölflaskor, grill med mera, förde ett jävla liv eftersom alkohol verkar sätta hörseln ur funktion.
Gap och skrik, hög musik på nån jävla blåtands-stereo med obefintlig bas, grrr....


Då...
Kom det en riktig fet åskskur med tillhörande hällregn i 15 minuter.


Knäpptyst :tummenupp
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top