Vad fick dig att le idag?

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Stod på en skjutbana brevid en annan skjutbana där 3 killar sköt KSP 58 och en Sergeant säger: "Lyssna nu... det är kärlek på hög nivå"

Sen blev jag rätt glad när man kom till kassern och såg att det var potatis gratäng och kassler med glass som efterrätt:näsblod .

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Stod på en skjutbana brevid en annan skjutbana där 3 killar sköt KSP 58 och en Sergeant säger: "Lyssna nu... det är kärlek på hög nivå"

Sen blev jag rätt glad när man kom till kassern och såg att det var potatis gratäng och kassler med glass som efterrätt:näsblod .

Måste ha varit hv som övat eller? Vad jag vet så har inte fm nåt kvar i Norrköping. ;)

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
fick mig att dra ordentligt på munnen idag

..när min äldsta grabb och hans morfar sitter och diskuterar att han är pappa till grabbens mamma, utbrister till mig i tvättstugan: "pappa, du behöver inte komma upp. vi har redan en pappa här". Vad säger man, ungar är geniala.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I går gick jag och ungarna ut och åt middag, i dag grillade vi hemma.

Omdömet var att mitt grillade var godare än restaurangkäket!!!

Satan så gott det är med grillade majskolvar till grillat kött!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
I går gick jag och ungarna ut och åt middag, i dag grillade vi hemma.

Omdömet var att mitt grillade var godare än restaurangkäket!!!

Satan så gott det är med grillade majskolvar till grillat kött!

Hmm.. Jag trodde du var mer luttrad än så..

Antingen är dottern gravid, vill till Australien på båtluffning eller låna en satans massa pengar i morgon.

Sucker..

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
..när min äldsta grabb och hans morfar sitter och diskuterar att han är pappa till grabbens mamma, utbrister till mig i tvättstugan: "pappa, du behöver inte komma upp. vi har redan en pappa här". Vad säger man, ungar är geniala.

Exets dotter är 6 år gammal och väldigt förtjust i prinsess kläder och allt som är rosa. För nån vecka sen kom hon springande mot mig iklädd nån rosa liten klänning, trollspö och såna där vingar som man har på ryggen.
Hon säger:
-"Kolla! jag är en Älva!"
-"Coolt, men jag är en tolva!" skojar jag.
Hon stannar mitt i steget, funderar lite och utbrister:
-"Du är en nolla!"
Sedan skruttar hon vidare...

Som sagt, barn är geniala, och ibland vet de inte ens om det :)

EDIT: Själv e man inte så genial. Jag började denna post med att skriva "Exets dotter som är moder till min blivande avkomma..." :näsblod
Freudianskt syftningsfel. Min svensklärare kommer vänta på mig i helvetet med vässade klor och skarpa tänder :(

"Du ser blek ut, du behöver en kvartslampa".

Min gamle svärfar brukade säga:
-"Du ser ju helt sjuk ut, är du blek eller?" :hihi

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ett annat kul exempel på när barn är "geniala" var för ett gäng år sedan när jag och mitt dåvarande ex hade en katt "Smulan".
Smulan hade blivit påbögad ute i nån buske och sedan fått en kull kattungar på 5st, som kutade omkring som en liten hysterisk vargflock hemma på parketten.
En dag kom grannens grabb, som var i 5 års åldern och öppnade våran dörr och stack in huvudet. För att beskriva scenen lite så är det så att grannens grabb hade ovanligt stort avstånd mellan ögonen, och just denna dag hade han en såndär keps med öronlappar på. Killen såg alltså en aning "eljest" ut för att uttrycka det fint.
I vilket fall så sticker han in huvudet och får syn på alla kattungar som kommer galopperande med tassar och små råttsvansar åt alla håll helt okontrollerat.
Grabben spärrar upp ögonen i äkta förvåning och utbrister:
-"Va! :va Har Smulan fått........ägg!? :confused: "

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hmm.. Jag trodde du var mer luttrad än så..

Antingen är dottern gravid, vill till Australien på båtluffning eller låna en satans massa pengar i morgon.

Sucker..

Det var grabbens tjej som sa det, dottern lider av sjösjuka, och jag har inga pengar! :tummenupp

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fortfarande med sviter av febern så blev det arbetsintervjun med en känsla av att hm det jag känner på mig att det kommer gå bra. Men satan va bra det gick:yoparty . 5000 mer i lön, betalda resor till och från jobbet, sommarbonus och högre semesterersättning.
Kommer aldrig mer sätta min fot inom den offentliga vården.

:cpparty

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Fortfarande med sviter av febern så blev det arbetsintervjun med en känsla av att hm det jag känner på mig att det kommer gå bra. Men satan va bra det gick:yoparty . 5000 mer i lön, betalda resor till och från jobbet, sommarbonus och högre semesterersättning.
Kommer aldrig mer sätta min fot inom den offentliga vården.

:cpparty

Det är bara att gratulera! :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Träffade en äldre man idag när jag letade delar.
Han höll på att renovera en Morgan trehjuling.
Fyrsitsig med Ford sidventilare.
Blir alltid glad när jag inser att man kan vara barnsligt förtjust i gammalt skrot hela livet!

BTW, så kommer ett repotage om trehjulingen i "Nostalgia".

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Exets dotter är 6 år gammal och väldigt förtjust i prinsess kläder och allt som är rosa. För nån vecka sen kom hon springande mot mig iklädd nån rosa liten klänning, trollspö och såna där vingar som man har på ryggen.
Hon säger:
-"Kolla! jag är en Älva!"
-"Coolt, men jag är en tolva!" skojar jag.
Hon stannar mitt i steget, funderar lite och utbrister:
-"Du är en nolla!"
Sedan skruttar hon vidare...

Som sagt, barn är geniala, och ibland vet de inte ens om det :)

EDIT: Själv e man inte så genial. Jag började denna post med att skriva "Exets dotter som är moder till min blivande avkomma..." :näsblod
Freudianskt syftningsfel. Min svensklärare kommer vänta på mig i helvetet med vässade klor och skarpa tänder :(

Det är just det jag menar. Tror det var Einstein som sa att dom enklaste frågorna har dom svåraste svaren.
Ungar är så närvarande.....utan att dom vet om det :hihi
Häsa svenska majjen :tummenupp

madman

Mekaniker
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 1100 -94
igår log jag för jag fått hojen att fungera bättre än tidigare, och tog mig en provtur :D Jäkligt skoj.
Idag var det när jag köpte en glass och åt upp den i solen :)

Dominator-Rocks

Guest
Min Rowlerbläjds tur, kom precis hem vilken jävla fin kväll :)

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...