Vad fick dig att le idag?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag ler åt vårdförbundets patetiska kampanj.. Att stänga/öppna sjukhus, flytta runt patienter leder bara till allmänhetens missnöje..
Snart är strejk-kassan och sympatierna slut..

Massuppsägningen i Finland satte fart på maskineriet, men något liknande verkar inte vara aktuellt i Sverige..

"Att protestera med hjälp av fackligt organiserade massuppsägningar är ändå inte möjligt i Sverige.
Det skulle nog tolkas som en fientlig handling mot arbetsgivaren, säger Margareta Öhberg, som är chefsförhandlare på Vårdförbundet."

No shit!? :rolleyes:

Varje gång jag hör något om vårdcirkusen så är jag sååå glad att jag valt att inte jobba vidare inom vården. Jäkla UFO'n.
Saknar att stå i operationssalen..men inte all skit som medföljer i form av administratörer och andra fuckon man måste ha att göra med.

Dominator-Rocks

Guest
Att jag har slått in kordinaterna på gpsen till gäddgölen har aldrig varit där men om ca 20min bär resan av dit.

Tror ni jag får någon fisk?

Gäddgölen :va det låter ju bra! :)

Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Nu väntas det en underbar helg hos tjejpolarna. En otrolig massa alkohol och skitsnack borde få en att glömma alla bekymmer för ett tag iallafall :yoparty

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nu väntas det en underbar helg hos tjejpolarna. En otrolig massa alkohol och skitsnack borde få en att glömma alla bekymmer för ett tag iallafall :yoparty

Nu zzzka ni fååå höra, han Zviiidi e zå jälla znåååål att han inte cshackar en ny schexhundra tiiiiil mej.....hick !:D

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Nu zzzka ni fååå höra, han Zviiidi e zå jälla znåååål att han inte cshackar en ny schexhundra tiiiiil mej.....hick !:D

Haha den var bra :D
Tyvärr så har dom noll motorintresse så det blir inte så många såna diskussioner.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
En händelse som inträffade i går, valborg. Så här i efterhand har vi skattat väldigt mycket åt denna händelsen, man kanske inte är så gammal trots allt :hihi

Jag och vägvisarn var hos farsan o käkade middag för att sedan gemensamt med hans fru gå och se fyrverkeriet vid en sjö. Jag, vägvisaren, farsan och hans fru som inte är så fega utav oss gick ganska nära (men inte närmare än alla andra och innanför avspärningarna).Det börjades så smått och sedan brakade rent ut sagt helvetet lös....Ett regn av fyrverkerier dalade neråt och i början var det så häftigt, låg ner o kikade på det..när flera "spiralformade eldklot" kom emot folkmassan...Min reptilhjärna tog över och jag sprang utav bara helvete,framför mig sprang folk också vilket gjorde min överlevnadsinstinkt ännu starkare...det var rena "armageddonregnet"..Det som i efterhand var så oerhört komiskt var att farsan och hans fru (över 70 år) stod kvar helt obemärkt och undrade va sjutton jag sprang iväg för :D

Man har kört sporthoj, simmat med hajar och så är jag rädd för ett citat "fjuttigt fyrverkeri", detta var det jämfört med det som var i nyår enligt farsan men då var jag i thailand och kanske var det tur det :gnissla

Edit. Det tog eld i gräset 2 meter från det dem andra satt men coollugnt sa farsan "vi satt ju under ett träd, det var aldrig någon fara" :näsblod

Last edited:

ryman

HONUNG!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
KTM 640 SM Prestige
Hojen som står på gården och mitt nya MC ställ fick mig att le lite idag, nu saknas bara kortet ;P kmr smajla ganska stort den dagen kortet tas

MikkE

Guest
Ska till Sthlm om 2 timmar, på måndag blir det Thailand en månad. Wouhou!

Dominator-Rocks

Guest
Ska till Sthlm om 2 timmar, på måndag blir det Thailand en månad. Wouhou!

Varmt å jävligt, sen kommer du dricka en massa bärs och bli tjock!

Tsunamis knark matförgiftning mm mm mm listan kan göra lång!

:mad: Jag e int bitter!

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Lite underhållning på de lokala X-tåget från Gävle till hit :rolleyes:fick jag mej i allafall, tjejen som skulle kolla biljeterna hade så mycke att göra att jag han somna innan hon han fram till mej :)
Så hon peta lite lätt på min axel var på jag slet tag i hennes hand och blängde rakt in i hennes ögon ( tror att jag morrade också :rolleyes: ) gissa om hon vart skraj :lol
Så jag fick uräkta mej och förklara att jag jobbar med detta och jag har bara sove en timme än :D
Hon förstod då min reflex och sen fortsatte hon kolla biljetter lätt fnissandes resten av resan :) Kul å skrämmas ju :lol

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Lite underhållning på de lokala X-tåget från Gävle till hit :rolleyes:fick jag mej i allafall, tjejen som skulle kolla biljeterna hade så mycke att göra att jag han somna innan hon han fram till mej :)
Så hon peta lite lätt på min axel var på jag slet tag i hennes hand och blängde rakt in i hennes ögon ( tror att jag morrade också :rolleyes: ) gissa om hon vart skraj :lol
Så jag fick uräkta mej och förklara att jag jobbar med detta och jag har bara sove en timme än :D
Hon förstod då min reflex och sen fortsatte hon kolla biljetter lätt fnissandes resten av resan :) Kul å skrämmas ju :lol

Jobbar med att morra!? Är du anställd som vakthund?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Min minisemester hemifrån =)
Min underbara vän som idag har gjort otroligt gott potatismos och dessutom köpt lingonsylt till min ära. Då hon vet att jag älskar det.
Nu står hon i köket och gör i ordning en mumsig efterrätt med smält mörk choklad och färsk frukt med grädde..

Det här är livet =)

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM

:gnissla sj fölk e så känsliga...

Jag åkte skrammeltåget hem efter anställningsintervjun i måndags. Betalade på tåget (jag får ändå ersättning för tågbiljetten så jag brydde mig inte att det vart dyrare, jag ville bara hem då jag hade hög feber). Konduktören
frågade är du under 25. nej jag är 29 och visade mitt leg..när jag sedan kollade biljetten hade jag ändå fått en "barnbiljett" :D

Sj:s prissättning är ju :dummer. x 2000 kostade 90 kr till göteborg, bokad en dag i förväg och 240 (ja 180 blev det på "barnbiljetten") hem till skövde samma dag med skrammeltåget dvs intercity...X-2000 går ca 30 minuter fortare men passade inte tidsmässigt hem tyvärr.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Min minisemester hemifrån =)
Min underbara vän som idag har gjort otroligt gott potatismos och dessutom köpt lingonsylt till min ära. Då hon vet att jag älskar det.
Nu står hon i köket och gör i ordning en mumsig efterrätt med smält mörk choklad och färsk frukt med grädde..

Det här är livet =)
Allt blir bättre med lingon.
Utom fruntimmer.
De blir sämre.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:gnissla sj fölk e så känsliga...

Jag åkte skrammeltåget hem efter anställningsintervjun i måndags. Betalade på tåget (jag får ändå ersättning för tågbiljetten så jag brydde mig inte att det vart dyrare, jag ville bara hem då jag hade hög feber). Konduktören
frågade är du under 25. nej jag är 29 och visade mitt leg..när jag sedan kollade biljetten hade jag ändå fått en "barnbiljett" :D

Sj:s prissättning är ju :dummer. x 2000 kostade 90 kr till göteborg, bokad en dag i förväg och 240 (ja 180 blev det på "barnbiljetten") hem till skövde samma dag med skrammeltåget dvs intercity...X-2000 går ca 30 minuter fortare men passade inte tidsmässigt hem tyvärr.

:D Ja ibland kan man ju undra vad de håller på med. Och x2000 tågen går då aldrig så mycke fortare att man känner att man vunne massa tid :D utan då kan man lika gärna ta skrammeltåget :)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
:D Ja ibland kan man ju undra vad de håller på med. Och x2000 tågen går då aldrig så mycke fortare att man känner att man vunne massa tid :D utan då kan man lika gärna ta skrammeltåget :)

Nja för en gammal pendlare som nyligen har börjat pendla till götet igen, 1,5 t x 2 så gör 30 min dag mycket ;) men 3000 sek/mån med x 2000 jämfört med 1350 sek för ett månadskort, utan x2000, är det inte värt :gnissla men någon gång i bland så

Sj är numera känt som "satans järnvägar" hos oss pendlare här i Västra götaland :hihi, i regel åker jag med norrlandståget hem, Veoliatransport :tummenupp, är det mycket folk så får vi pendlare sitta i biovagnen så man slipper stå.:)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...