Vad fick dig att le idag?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Att den lilla undulaten Pinochet verkade ha en godartad cysta i röven, och inget som är akut... :rolleyes:

:confused: Kan undulater få cystor i röven? Har de ens en röv, jag trodde att de hade kloak.
För jag misstänker att du inte menar den riktiga Augusto som dog för ett tag sedan? Eller så har jag bara drömt det...
För övrigt så tror jag bara att han var en missförstådd diktator som ville väl egentligen.

Edit/ Jag läser som en kratta samtidigt som du skriver som en. Du kan ju inte blanda presens och preteritum i samma mening fattar du väl :mad:

Edit/ Jag log när jag 06.40 i morse fick en knytnäve i nyllet av lilltjejen som sov bredvid mig i sängen. Hon låg och vände och vred på sig och när hon fick se att hon hade slagit till mig så fick jag bara ett stort leende tillbaka. Man kan vakna på sämre sätt.

Last edited:

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
:confused: Kan undulater få cystor i röven? Har de ens en röv, jag trodde att de hade kloak.
För jag misstänker att du inte menar den riktiga Augusto som dog för ett tag sedan? Eller så har jag bara drömt det...
För övrigt så tror jag bara att han var en missförstådd diktator som ville väl egentligen.

Kloak är för de flesta nåt helt annat. Röv kan inte missförstås. :) Men du har i sak rätt; fåglars ändtarmsöppning kallas för kloak.

Cystor på undulater är inte helt ovanligt. Intensiv avel har väl inte direkt hjälpt, det är lite som med sönderavlade rashundar och dito katter...

Att undulaten heter Pinochet är en grej jag och frun har; vi döper våra fåglar efter diktatorer. :D

Till dags dato har vi haft

* Tito; nymfparakit, lutino, död.
* Idi Amin; vardagsnamn Bamse, nymfparakit; mörkt normalfärgad, död.
* Fidel; grön undulat, död.
* Bill; blå undulat, död; namn efter Bill Clinton. :rolleyes:

De vi har kvar kom med namn från början, då de var begagnade; Jena och Saphir - nymfparakitpar; Romeo och Julia - zebrafinkar; och som sagt undulaterna Pinochet och partnern Gustav. Den senare köptes av en tant på Gustavsbergsvägen i Österåker, därav namnet "Gustav". Idétorka...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kloak är för de flesta nåt helt annat. Röv kan inte missförstås. :) Men du har i sak rätt; fåglars ändtarmsöppning kallas för kloak.

Cystor på undulater är inte helt ovanligt. Intensiv avel har väl inte direkt hjälpt, det är lite som med sönderavlade rashundar och dito katter...

Att undulaten heter Pinochet är en grej jag och frun har; vi döper våra fåglar efter diktatorer. :D

Till dags dato har vi haft

* Tito; nymfparakit, lutino, död.
* Idi Amin; vardagsnamn Bamse, nymfparakit; mörkt normalfärgad, död.
* Fidel; grön undulat, död.
* Bill; blå undulat, död; namn efter Bill Clinton. :rolleyes:

De vi har kvar kom med namn från början, då de var begagnade; Jena och Saphir - nymfparakitpar; Romeo och Julia - zebrafinkar; och som sagt undulaterna Pinochet och partnern Gustav. Den senare köptes av en tant på Gustavsbergsvägen i Österåker, därav namnet "Gustav". Idétorka...

Ok, du var seriös alltså :näsblod Då ber jag om ursäkt, tråkigt isåfall så det passar väl inte in i denna tråden egentligen? Eller det avgör ju inte jag förvisso, men det låter tråkigt när ens husdjur blir drabbat av en cysta i "röven"...
När diktatorerna börjar sina så får ni väl börja namnge dem efter knarkbaroner istället :tummenupp

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Ok, du var seriös alltså :näsblod Då ber jag om ursäkt, tråkigt isåfall så det passar väl inte in i denna tråden egentligen? [...]

Klart det passar in, att det var en godartad cysta fick åtminstone mig att le. :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Klart det passar in, att det var en godartad cysta fick åtminstone mig att le. :)

Ahh, så klart! Då är det ju en anledning, det var själva hela sjukdomsförloppet som jag såg framför mig som anledning. Det kunde ju ha varit en anledning om det vore en fågel man hatade, ungefär som fiskmåsen vid min brygga som envisas med att attackera i tid och otid.

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
att jag fick låna hoj idag så jag kunde gazza lite... stort tack till VBK :Bugar:D

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
en tioårig pojke som skulle börja med att bänka 40 kg :hihi

han lyckades fantemej få av den men sen vara de bara *DUNS* rakt ner, tack gode gud för säkerthets spärren annars hade hans bröstkorg nog sett annorlunda ut..

hade inte varit kul om han skadat sig men hans chockerande min hahaha! priceless

men de dära facebook tramset är ju gammalt :tungan

Last edited:

sportbike

Guest
En kille i omklädningsrummet på gymmet hade världens hestkuk... :)

Sa du det till honom?

Stannade för broöppning, och en kille på cykel (13-14 bast) bombarderade mig med: hur många kubik, hur fort går den, är det en Hayabusa osv.
Sen berättade han att hans moppe, en Yamaha Aerox med 70-cylle, racerör osv minsann gör 105 blås.
Det fick mig att le,

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

Stod en 135i Coupé i bilverkstaden på jobbet för några veckor sen, chippad och grejer, turbo såklart. 3-400 hästar. De som hade kört den hade blivit rädda :näsblod Killen som ägde den hade tydligen åkt Ferrari tidigare men 135an var roligare.

M1 kommer ju bli sjukt trevlig. Hoppas jag blir kvar på BMW tills den kommer, demo-kvällar är roliga :):yoparty X6 M är den sjukaste bilen jag kört förresten, när vi ändå snackar "M". 2½ ton och 555 HK, helt sinnessjuk att köra, matar på som fan :näsblod

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Sa du det till honom?

Stannade för broöppning, och en kille på cykel (13-14 bast) bombarderade mig med: hur många kubik, hur fort går den, är det en Hayabusa osv.
Sen berättade han att hans moppe, en Yamaha Aerox med 70-cylle, racerör osv minsann gör 105 blås.
Det fick mig att le,

105 är inte omöjligt, men då ska man verkligen veta vad man gör :tungan

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Att jag vågade dra upp hojjen på slangen för första gången genom att bara dra fullgas :)

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
135an väger väl mindre än M3an så det är ju inte helt omöjligt. Är inte särskilt insatt i BMWs bilar då jag bara skruvar i hojarna:):tummenupp

Kollade en youtubefilm, (så då är det minsann sant!!) de gick rätt lika :)

Du får väl se till att avancera lite då, dubbelt så många hjul att hålla reda på = dubbelt så mycket lön att hålla reda på! :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Knappt repat mig från gårdagen, och nu skall man på kryssning. :) (korter jevel, tillbaks till midnatt)

Ska med en polare som skulle träffa någon tjejj han mött på internet. Som moraliskt stöd, eller nä, det var bara vad jag sa åt honom. Egentligen är jag med för att skratta och ta bilder när "hon" visar sig vara en fet gubbe. :rofl

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati