Vad fick dig att le idag?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fick hem mina grejjer jag beställt långt tidigare än jag tänkt, och dessutom klarade det sig ifrån tullen =)... wooo
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har skjutit med c-krevadkastare idag. Fyll behållare med kemiska medel som folk blir sjuka av, sätt en sprängladdning i ändan och stoppa ned i röret som du satt fast i marken. Avfyra och behållaren flyger iväg och exploderar vilket sprider kemiska vapen över folket under.

Mindre kul var sen när jag fick en rejäl dos tårgas i mig. Svider satan!!! :näsblod

Tänk lite längre så slutar du (förhoppningsvis) att le.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Solsken och +10ish och alla småvägar runt föräldrarnas gård i lagom hastighet. Mycket långvarigt leende i mitt tryne. ;)
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
& det tycker du är något att le åt...?
Ok.


Har skjutit med c-krevadkastare idag. Fyll behållare med kemiska medel som folk blir sjuka av, sätt en sprängladdning i ändan och stoppa ned i röret som du satt fast i marken. Avfyra och behållaren flyger iväg och exploderar vilket sprider kemiska vapen över folket under.

Mindre kul var sen när jag fick en rejäl dos tårgas i mig. Svider satan!!! :näsblod
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Tänk lite längre så slutar du (förhoppningsvis) att le.

Vet inte riktigt om ni har koll på läget riktigt. Men iaf så är ju all typ av kemisk krigsföring förbjuden, så dessa prylar används endast i övningssyfte med övningsvätska som skall ge utslag på indikerinspapper och vissa andra instrument du kan använda för att mäta nivån av skadliga ämnen. Detta för att skapa en realistisk övning med indikeringspatruller osv.

Så för att förtydliga; det handlar inte om riktiga gaser och man använder det för att öva svenska soldater i CBRN. Och ska jag iväg på utlandstjänst så vill jag gärna ha koll på sånt, även om sannolikheten för sådana överfall är liten. Så det är inte så farligt som det låter, även om pöbeln kan tyckas tro det. :D

Men det är klart, stoppar man sällan näsan utanför stugan så är det klart att allting som har med blod och misär att göra är så hemskt att man helst inte skall prata om det. Än mindre öva på det. Eller? :)
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vet inte riktigt om ni har koll på läget riktigt. Men iaf så är ju all typ av kemisk krigsföring förbjuden, så dessa prylar används endast i övningssyfte med övningsvätska som skall ge utslag på indikerinspapper och vissa andra instrument du kan använda för att mäta nivån av skadliga ämnen. Detta för att skapa en realistisk övning med indikeringspatruller osv.

Så för att förtydliga; det handlar inte om riktiga gaser och man använder det för att öva svenska soldater i CBRN. Och ska jag iväg på utlandstjänst så vill jag gärna ha koll på sånt, även om sannolikheten för sådana överfall är liten. Så det är inte så farligt som det låter, även om pöbeln kan tyckas tro det. :D

Men det är klart, stoppar man sällan näsan utanför stugan så är det klart att allting som har med blod och misär att göra är så hemskt att man helst inte skall prata om det. Än mindre öva på det. Eller? :)
Fortfarande inget roligt.
Det enda du tillförde var att påpeka att det dessutom är helt meningslöst.
Internationella räddningsstyrkan (SAR), räknas det?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Satt igår o zappade runt lite hamnade helt fastklistrad framför TV:n, SVT HD.



Den var nog en av de bästa djurfilmerna jag har sett på länge :banana (
Missade början så jag ska se om igen :) På SVT-play finns dock inte den efterföljande dokumentären om hur filmen gjordes, tyvärr.


7 minuter in..stenbockarna :skrämd
http://svtplay.se/v/2213687/life/del_7_av_10__jagare_och_jagade
 
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Men... Vissa av ställena var ju två-tre meter höga avsatser! Hur högt hoppar en get egentligen, och då speciellt de små killingarna?

Ja vad ska man säga....ingen aning..verkar ha bra studs/spänst i benen.

Btw går den i repris nu! 12:50, går även 31/10.

Edit 10:30 in i klippet...räven e inte dålig på att klättra/springa uppför/nerför den heller :näsblod
 
Last edited:

0scar

Guest
Min arbetsgivare som gav tummen upp till betald tva-veckors snabbkurs i ultraljud i Januari, pa Gold Coast (Queensland). Allt betalt! Den smajlen var inte ut av denna varlden :D

Ett telefonsamtal fick mig att le idag, börjar jobba igen imorn :banana


Skont:yoparty

Da har du soppa till jaggan igen:D















......Eller tanker jag pa fel person nu....???:glömdet
 
Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Jag kramades lite med "vår" mage i morse.
Ser helt artificiell ut, ska inte klaga på filmer där magen inte ser äkta ut längre.
Fick en klapp på kinden innan hon "mamman" gick till jobbet.
Det var nån som faktiskt kände min närvaro där.
Låter asfåningt, men jag är helt säker.
"Den" känner igen mig, det är jag säker på.
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Fortfarande inget roligt.
Det enda du tillförde var att påpeka att det dessutom är helt meningslöst.
Internationella räddningsstyrkan (SAR), räknas det?

Det är ju tur att vi tycker olika saker roliga. Jag gillar saker som har med strid att göra; spränga saker, skjuta, rätt agerande vid rätt tidpunkt, spaning och mycket mer. Du gillar säkert andra saker som jag inte gillar. Det är ok för min del, vet inte hur du ser på det hela men...

Som medlem i SAR borde du väl förstå att ingen övning är meningslös. Train hard, fight easy. Prepare for the unexpected osv. Allt för att vara så väl förberedd som möjligt när det väl går på röven. För då är det som bekant för sent att börja tänka. Då ska det hända saker! :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top