Vad fick dig att le idag?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Det är ju tur att vi tycker olika saker roliga. Jag gillar saker som har med strid att göra; spränga saker, skjuta, rätt agerande vid rätt tidpunkt, spaning och mycket mer.

Han menade väl att krig oavsett aldrig är "kul", det är en sak att träna inför att hamna i krig och att verkligen vara där.
 

sportbike

Guest
Det som fick mig att le idag var när jag skulle provköra en bil åt en kund som tyckte sig höra nåt konstigt ljud ibland.
Hon sa: "Gör det nåt om hunden får sitta kvar under tiden"?
-Inga problem, sa jag och hoppade in i kärran.
Där satt det en Bordercollie i passagerarsätet, med bältet på sig :)
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Fick nyss ett sms från Halebop där det stod att dom har Sverige nöjdaste kunder och bjuder på fria MMS imorgon lördag.
 
Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Det som fick mig att le idag var när jag skulle provköra en bil åt en kund som tyckte sig höra nåt konstigt ljud ibland.
Hon sa: "Gör det nåt om hunden får sitta kvar under tiden"?
-Inga problem, sa jag och hoppade in i kärran.
Där satt det en Bordercollie i passagerarsätet, med bältet på sig :)

:D:D:D

Syrran fick in en sån kund för ett tag sen, hon skickade ut mekanikern på provrunda, bilen hade ett normalt beteende, sen tittade han snabbt bak i bilen och såg en liten mops som flög in i dörrsidan vid varje sväng :D :rofl

Hundbälte försökte vi med våra boxrar... Det slutade med att de gnagde sönder bältet... :brinnerup
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det som fick mig att le idag var när jag skulle provköra en bil åt en kund som tyckte sig höra nåt konstigt ljud ibland.
Hon sa: "Gör det nåt om hunden får sitta kvar under tiden"?
-Inga problem, sa jag och hoppade in i kärran.
Där satt det en Bordercollie i passagerarsätet, med bältet på sig :)

Hahah jajust, nu kom jag att tänka på gången morsan var helt hysterisk och undrade varför det tjöt så föbaskat om nya bilen samtidigt som en lampa blinkade när hon körde över 20km/h påväg hem från butiken. Med matkassen på passagerar sätet.... :huvet Bältesvarnare!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag kramades lite med "vår" mage i morse.
Ser helt artificiell ut, ska inte klaga på filmer där magen inte ser äkta ut längre.
Fick en klapp på kinden innan hon "mamman" gick till jobbet.
Det var nån som faktiskt kände min närvaro där.
Låter asfåningt, men jag är helt säker.
"Den" känner igen mig, det är jag säker på.

Klart han känner igen "den flintskallige killen med polokrage".
[YOUTUBE-ID]c4Ad7uSCnYs[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Erbjudande.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Mitt nystajlade hem. Bra att Inredare finns i bekantskapskretsen. Nu ser der ut som om nån med smak faktiskt bor här. :banana
 

R5+1

Guest
Ser folk verkligen så jäkla mycket film hemma?
200 000:-, vad kostar en biobiljett, hur många får du för det priset?
Och det värsta, offra ett garage till något så onödigt!
Hahaha! Så jävla klockers! :tummenupp
Fast jag skulle ju tjöpa en hel härrrrgård me massa rum å jöra om till både bio, mekverksta å stall.
Sen vakna ja me kudden upptryckt i arslet...:rolleyes: Men drömma får man ju! :)

Jag ler varje dag som jag upptäcker att jag kan göra nån mer rörelse eller belasta vänster axel mer än förut. Igår klarade jag att dra duschdraperiet åt sidan. Tjohoo! :banana

Mitt nystajlade hem. Bra att Inredare finns i bekantskapskretsen. Nu ser der ut som om nån med smak faktiskt bor här. :banana
Så det går framåt alltså? Härligt, grattis! :tummenupp
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ser folk verkligen så jäkla mycket film hemma?

200 000:-, vad kostar en biobiljett, hur många får du för det priset?

Och det värsta, offra ett garage till något så onödigt!

Statuspryl, som en förmåns-Audi utanför det brunbetsade radhuset, fast lite coolare med egen bio.

Sen kan man ju tänka såhär. Killen har ett intresse för film. Det är hans "grej".

Varför köper folk en hoj för 170 000:-, vad kostar en bussbiljett, hur många får du för det priset? 6800 stycken ungefär. Bättre att åka buss istället då?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Statuspryl, som en förmåns-Audi utanför det brunbetsade radhuset, fast lite coolare med egen bio.

Sen kan man ju tänka såhär. Killen har ett intresse för film. Det är hans "grej".

Varför köper folk en hoj för 170 000:-, vad kostar en bussbiljett, hur många får du för det priset? 6800 stycken ungefär. Bättre att åka buss istället då?

Visst, var och en plöjer ner pengar på sitt intresse, men hur många filmer kan man se på ett år?

Kan man inte se dom på en hyfsat stor duk i vardagsrummet alternativt på bio istället då? och spara in sisådär 170 tusen på det, eller blir upplevelsen sååå jävla dålig att filmerna inte är värda att se?

Jag hade i ungdomen en kompis som byggde billjud för 20 tusen i en bil som var värd 2, sen körde han den till och från jobbet (5minuters bilväg), men dom 10 minuterna varje dag skulle det spelas...

Problemet var att det alltid var något som skulle justeras, så det tog 3 minuter av resvägen, så han hörde nog aldrig en hel låt...

Men han var säkert lycklig.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Men han var säkert lycklig.
Med att bygga bilstereo sitter oftast nöjet i själva byggandet och efterjusterandet. Jämför med någon som bygger egen hoj och sedan knappt tar ut den ur garaget igen efter premiärturen, alt säljer och startar ett nytt projekt. Det sitter oftast inte i att man vill lyssna på musik för då kan man köpa färdiga prylar eller betala någon annan för att göra det åt en. På samma sätt som man kan köpa en färdig hoj om man bara är intresserad av att köra (ja jag vet att det finns folk som gör både och, och det gäller inte bara hojar).

Vad det gäller biorum så skulle jag nog göra ett kombinationsrum. Antingen planera vardagsrummet efter filmanläggningen med sittplatser, duk och ljud, eller så göra biorummet till någon form av allrum/nöjesrum. Att enbart ha bio i rummet är för mig lite slöseri av utrymme. Men Anders skrev ju faktiskt bar/biorum så det blir nog mer än bio där.

Men sen anser jag också att det är upp till var människa att lägga ut 200k på ett biorum (eller valfritt annat intresse) om de har det, även om det bara används 2 timmar var tredje lördag och det finns andra billigare alternativ. Tänker absolut inte klaga på vad folk vill lägga sina egna pengar på. Men ge sin synvinkel kan man ju alltid göra.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top