Vad fick dig att le idag?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Log idag när jag: 1) Fick vinterbilens sommarhjul inburna och staplade i förrådet (tack granne!) och 2) Kunde stänga en kökslåda med vänster hand, och det utan att huggande smärta i axeln fick mig att skrika högt! :yoparty
Att vara skadad kan verkligen sätta perspektiv på vad man är glad eller tacksam över. Hoppas läkningen går som den ska.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
[YOUTUBE-ID]AvDvTnTGjgQ&feature=player_embedded#![/YOUTUBE-ID]

Jag vill se originalet.
"Svenske kocken" är verklighetsbaserad.
En värmländsk kock som vann någon kokeritävling blev bjuden till USA för att göra matlagningsprogram.
Väl på plats fanns ingen programledare, bara ett TVkök.
Han fick stå och mumla på värmländska och sno ihop någon pölsa, eller vad det var.
Blev ingen succé.

Grötboll

Full gas, motorras.
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
CBR600
Jag vill se originalet.
"Svenske kocken" är verklighetsbaserad.
En värmländsk kock som vann någon kokeritävling blev bjuden till USA för att göra matlagningsprogram.
Väl på plats fanns ingen programledare, bara ett TVkök.
Han fick stå och mumla på värmländska och sno ihop någon pölsa, eller vad det var.
Blev ingen succé.

Nästan, det var Kuprik från Rättvik.

http://www.kuprik.se/

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Har ni nån gång skrikit YES! högt för er själva och gjort den klassiska hand/arm-rörelsen? (typ om man skulle gjort mål i fotboll el. liknande)
Det inträffade idag när jag ringde mitt sommarjobb från i somras. I utbildningssyfte har jag gjort en fallstudie hos dem och jag ringde för att få chansen att presentera den 10-sidiga långa rapporten för dem. Innan jag ens hann komma fram till varför JAG ringde erbjöd produktionschefen mig 2-3 dagars schemelagt jobb hos dem under vintern.
YES!!
Tydligen samma dag hade en bytt jobb, en annans fru hade fött barn och en annan kille hade meddelat att han flyttar om en månad. Så det blev liksom fritt fram för mig!
Det som OCKSÅ är bra att de tre ovanstående var anställda av Lernia Bemanning, medan jag får RIKTIG anställning hos dem! Even better :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att Lessebo mk lägger tid och själ på att ordna upplevelser för funktionshindrade.
Hela klubben.
[YOUTUBE-ID]FzW7u92XTVg[/YOUTUBE-ID]

En bra chaufför hade dom hittat också, mycket showsladdande och inte så tokfort...

Vi har ett orginal här uppe som bevistar alla motortävlingar som körs inom 12 mils radie.

En råkall och dimmig morgon på väg till Övik för folkrace körde vi om honom strax innan vi kom till banan, då hade han kört 12mil med sin otrimmade moped för att se på folkrace, efter tävlingen var slut så inväntade han troget att banan skulle städas av och jämnas till så han skulle få köra ett par varv med mopeden, när vi åkte därifrån trötta och less kunde vi inte låta bli att le lite då vi passerade honom ett par kilometer från banan, samt ytterligare en gång efter att vi hade ätit i övik...

Han bommar aldrig en träningskväll på den lokala banan, ochy om någon är där och testar en rallybil så att det finns ett fordon med passagerarstol brukar han få låna utrustning och åka med.

Jag tror till och med att han har fått lösa ut en endagslicens och åkt med som kartläsare på någon liten lokaltävling där det inte har behövts någon egentligen.... (med förmyndares tillstånd givetvis)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Innan jag ens hann komma fram till varför JAG ringde erbjöd produktionschefen mig 2-3 dagars schemelagt jobb hos dem under vintern.
YES!!

Så glad för 2-3 dagars jobb? Nån "super-lön" eller? :va
Detta har inträffat för mig också, även för min del i samband med jobb-erbjudanden, och även efter något ligg :):tuttar:yoparty

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Att Lessebo mk lägger tid och själ på att ordna upplevelser för funktionshindrade.
Hela klubben.
[YOUTUBE-ID]FzW7u92XTVg[/YOUTUBE-ID]

Det så uppskattat av deltagarna att arrangörerna får hjältestatus :) :tummenupp

Det behövs fler eldsjälar som hjälper till med små äventyr! :yoparty

En bra chaufför hade dom hittat också, mycket showsladdande och inte så tokfort...

Vi har ett orginal här uppe som bevistar alla motortävlingar som körs inom 12 mils radie.

En råkall och dimmig morgon på väg till Övik för folkrace körde vi om honom strax innan vi kom till banan, då hade han kört 12mil med sin otrimmade moped för att se på folkrace, efter tävlingen var slut så inväntade han troget att banan skulle städas av och jämnas till så han skulle få köra ett par varv med mopeden, när vi åkte därifrån trötta och less kunde vi inte låta bli att le lite då vi passerade honom ett par kilometer från banan, samt ytterligare en gång efter att vi hade ätit i övik...

Han bommar aldrig en träningskväll på den lokala banan, ochy om någon är där och testar en rallybil så att det finns ett fordon med passagerarstol brukar han få låna utrustning och åka med.

Jag tror till och med att han har fått lösa ut en endagslicens och åkt med som kartläsare på någon liten lokaltävling där det inte har behövts någon egentligen.... (med förmyndares tillstånd givetvis)

Man blir glad och varm i själen av dessa "speciella" personer :) De tänker vääldigt sällan på uppförsbacken de måste krypa uppför, medans en "vanlig" gnäller för minsta lilla sticka/pappercut...
Jag är en stor beundrare av deras viljestyrka! :Bugar:banana:yoparty

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Så glad för 2-3 dagars jobb? Nån "super-lön" eller? :va
Detta har inträffat för mig också, även för min del i samband med jobb-erbjudanden, och även efter något ligg :):tuttar:yoparty

I´ll explain: Jag studerar på heltid! Så ett extrajobb är guld värt, särskilt med tanke på att jag går ut till sommaren och detta är en grym chans att få jobb direkt efter skolan :yoparty
Jag kan plugga lite när jag vill så ju mer jag jobbar, desto mindre helg blir det... Men man vill ju ha råd med alla hobbys man har...

Ps. Man mår rätt gött när man gör "Yes-moven" efter man gått ut från en flickas lägenhet ;)

Hahahaha! Bara att du slog upp det fick mig att le. :hihi
Haha jag gillade det också! :tummenupp

Last edited:

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Upptäckten att en kille på avdelningen har ett en-mans-band, och att det är i mitt tycke bra musik... Lite oväntat. :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gay_Away.jpg

Hehe, kan inte sluta skratta åt det. :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
[YOUTUBE-ID]5nqLRb3gW4U&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]

:D

sportbike

Guest
En matbit med SH:s största idéspruta fick mig att le.
Karln har så många projekt i huvudet att han snubblar på orden.
Gissa vem.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...