Vad fick dig att le idag?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Det börjar närma sig lite. Nog log jag lite bland allt annat som händer. :)

bJVgB.jpg

sportbike

Guest
En bekant kommer inte in i sin bil och ringer och vill ha tips, det går inte att vrida om nyckeln längre i dörrlåset och fjärren funkar inte heller, plötsligt.
Bilen är ett halvår gammal, japansk.

Försöker lösa problemet via telefon, men det vill sig inte i alla fall.

Lösningen kommer några timmar senare, det var fel bil, likadan som hans, men han minns inte var han parkerade :hihi

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En bekant kommer inte in i sin bil och ringer och vill ha tips, det går inte att vrida om nyckeln längre i dörrlåset och fjärren funkar inte heller, plötsligt.
Bilen är ett halvår gammal, japansk.

Försöker lösa problemet via telefon, men det vill sig inte i alla fall.

Lösningen kommer några timmar senare, det var fel bil, likadan som hans, men han minns inte var han parkerade :hihi

Det problemet löstes redan på åttiotalet, med en golfbollsliknande prydnad till radioantennen.
Det var så bra idé att alla skaffade...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Var fyllechaffis åt en polare ikväll, kom in lite brett på parkeringen och larmet börjar tjuta på grannens bil av ljudet. :lol

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Det har jag också gjort en gång för länge sedan. Nästan. Hade handlat mat, låste upp bilen, öppnade baksätesdörren för att ställa in matkassen på golvet. Då ser jag den röda mattan på golvet. En sån har inte min bil... :huvet Jag hade låst upp fel guldfärgade SAAB 900. :gnissla Kunde inte låsa den främmande bilen igen, så det var bara att be ägaren om urskäkt när de dök upp.

Fast arbetskamraten var bättre. Han lyckades låsa upp och köra iväg med fel bil. Det var på den tiden mobiltelefoner var fast installerade i bilar. Så han märkte inte att det var fel bil förrän telefonen ringde! :lol

Kita

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2011
Hoj
Stor blågrön sak
Roadshow i helgen hos den lokala butiken, om jag ska shoppa kläder till fina priser? - Jajjamen :tummenupp
Om jag ska prova Nya explorern för att jag kan? - Jajjamen :banana

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
När jag satte mig på transan för att åka till Sollentuna
och inventera avloppsstammar klockan 6.30 i morse.
Det var +1.2 och regnade isspik.

24 timmar tidigare var det sol och kortkort,
då satt jag inne och jobbade.

:D

/e

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...bestämde mig för att gå all in på nytt jobb - blev headhuntad förra veckan, träffade folket i tisdags, och hade ett kontraktsförslag i mailen idag. Jag har inte ens skickat ett cv... :hihi Och det kommer i helt rätt läge. :metal

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Gammelhojen gick igenom besiktning med blanka papper idag så nu är det bara försäljning kvar för att köpa godis till den nya :p

Och jag har hunnit med 14 mil på kurviga vägar under dagen.

Och en vacker kvinna har frågat om hon får åka med bakpå om hon fixar ett ställ.

Man kan ju inte annat än att le :)

Jag finns i ledsentråden istället (den vackra kvinnan i fråga är upptagen :( )

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fick se en bild på när jag sitter på min hoj. Den ser lite mindre ut än vad jag trodde då. Får nog ta och byta till en goldwing eller nåt om hojen fortfarande ska se stor ut med mig på. :D

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Städade skrivbordet lite och hittade ett papper från när jag höll på att ta körkort, med egen notering på hur det skall gå till.. :)

konbana_figur1.jpg

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...