SwePace är troligtvis gammal nog att ha varit med när det var plikt att gräva värn. Det är inte Bushido.
Japp, inblandad i gröna verksamheten på ett eller annat sätt sedan över 20 år... Tack för att du fick mig att känna mig gammal! Värnplikten var i mitt tycke inte bara bra för folkförankringen av försvaret utan också för individen. Jag vet att många inte håller med mig men det är deras rättighet. Tyvärr var inte kvinnor tvugna till att göra tjänst som soldater...
Det är en tremånaders värnpliktsersättning kan man väl säga, ger samma behörighet som lumpen så man kan antingen ta anställning som soldat eller, som jag hoppas på, gå vidare till yrkesofficersutbildning och så vidare när jag var yngre och det blev tid för mig att mönstra hade jag precis skadat min ena axel och var helt enkelt inte i form att höra lumpen, så de ville inte ha mig. Hoppas på annat resultat denna gång
Lycka till!
Tips, gör som du blir tillsagd med packningen. Stridspackning behöver vara komplett. Annars kan det visa sig att du är rökt när en enkel 60-minuters marschträning hux-flux blir till en lång övning ute i stora läbbiga skogen. Det är inte kul att vara hungrig, blöt och frysa.