Vad fick dig att le idag?

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag är lycklig för att mitt drömjobb står och knackar mig på axeln och undrar när jag kan börja jobba. Bara ett litet hinder och det är min förbaskade skrivkramp när det kommer till att skriva ihop det personliga brevet. + frågan till mig själv "är jag en chef?"... Det är nog bara kvinnor som tänker tvivlande tankar om ens egna kapacitet och förmåga. Tips och råd någon om hur man pushar sig själv till rättvis skattning av sig själv.

Finns bara ett sätt att ta reda på om du är en bra chef: testa! Det finns många olika chefstyper, alla är bra på sitt sätt. En bra chef kan lyssna, organisera/planera och vågar delegera. Om du känner igen dig i det så go for it! :tummenupp

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Finns bara ett sätt att ta reda på om du är en bra chef: testa! Det finns många olika chefstyper, alla är bra på sitt sätt. En bra chef kan lyssna, organisera/planera och vågar delegera. Om du känner igen dig i det så go for it! :tummenupp

Fel. :smasha Finns många chefer som inte är bra på något sätt. :fakta

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N

Tack! Jag behövde höra det :) Imorgon blir det att skriva pb! :D Vet inte varför jag tvivlar så, har ju jobbat som ridskoleansvarig med ansvar för 10 hästar, lektionsplaneringar, utbildning av hästarna och personal och allt annat som hör till.
Det kan vara det annat detta jobb känns så mycket större? Nervöst och samtidigt väldigt spännande och pirrigt :)

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Tack! Jag behövde höra det :) Imorgon blir det att skriva pb! :D Vet inte varför jag tvivlar så, har ju jobbat som ridskoleansvarig med ansvar för 10 hästar, lektionsplaneringar, utbildning av hästarna och personal och allt annat som hör till.
Det kan vara det annat detta jobb känns så mycket större? Nervöst och samtidigt väldigt spännande och pirrigt :)

Dåså, då tar du den erfarenheten och säkerheten i det, och omsätter till det du ska göra nu. Ibland är det inte svårare än så. Jag fick rådet en gång av en coach; att det ibland räcker med att "come across as confident" så vinner man gehör hos både medarbetare, högre chefer och kunder. Låter banalt men det gjorde susen för mig. :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är lycklig för att mitt drömjobb står och knackar mig på axeln och undrar när jag kan börja jobba. Bara ett litet hinder och det är min förbaskade skrivkramp när det kommer till att skriva ihop det personliga brevet. + frågan till mig själv "är jag en chef?"... Det är nog bara kvinnor som tänker tvivlande tankar om ens egna kapacitet och förmåga. Tips och råd någon om hur man pushar sig själv till rättvis skattning av sig själv.

Man hoppar i den djupa änden av bassängen och ser om man hinner lära sig simma innan det går åt helvete. ;) Ingen kan göra något innan de lärt sig. Om det är ditt drömjobb har du den enda förutsättningen som behövs för att du ska kunna göra det. Tar du inte chansen kommer du säkert gräma dig över att du inte tog försökte när möjligheten fanns där.

Last edited:

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Tips och råd någon om hur man pushar sig själv till rättvis skattning av sig själv.

Fake it till you make it.

Nu vet jag inte hur det ligger till men det låter som att det är nån som tycker att du skulle passa bra för jobbet. Utgå ifrån att den personen har rätt.

Lycka till :tummenupp

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Härligt.

Det bästa av allt är att det dessutom ska regna i helgen.

Det bådar sjukt gott för rena fina vägar nästa vecka :banana

Jag har väntat på att ta fram hojen tills det har regnat så allt gammalt saltdamm försvinner på vägarna. Som det ser ut nu blir det nog premiär på söndag. :banana

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...