Vad fick dig att le idag?

R5+1

Guest
Han har ju ändå alla minnen..

av att jobba och spara :)

Ja DÅ känns det värt det... :näsblod ;)

Mitt bidrag: Den som har han spar.
(Fråga alla 40-talister med hus. Och förråd. Och ett till förråd. Och belamrade rum sen ungarna flyttat ut. För att inte tala om garaget som inte rymt en bil på flera år! :huvet)

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Idag fick jag ett mail som sa att jag är välkommen på anställningsintervju för ett nytt jobb som jag väldigt gärna vill ha. Bara att ha kommit så långt gör mig duktigt nöjd, fast det faktum att jag trots över 10 års jobberfarenhet aldrig har varit på en jobbintervju gör mig nervös. :gnissla

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Idag fick jag ett mail som sa att jag är välkommen på anställningsintervju för ett nytt jobb som jag väldigt gärna vill ha. Bara att ha kommit så långt gör mig duktigt nöjd, fast det faktum att jag trots över 10 års jobberfarenhet aldrig har varit på en jobbintervju gör mig nervös. :gnissla

Vad är det för jobb?
Nyfiken. :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fick ihop det sista på hojjen idag efter att ha tampats med kylsystemet i all evighet.
Bästa vädret på ett bra tag med, varmt & soligt, i det närmaste vindstilla. :tummenupp
Så fick bli en utdragen testrepa med pärlan, jeffligt najs att vara bakom tanken igen! :)

Om man inte skulle ta och dra en repa ikväll efter middagen med! :)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Monterade kylare på tjejens hoj och tog en kort tur i mitt nya ställ och hjälm. Skönt att vara i sadeln igen efter olyckan i förra veckan! Litet Bambi på hal is var det allt...

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Spännande. Håller tummarna för dig. :tummenupp

Det læer behøvas så man tackar :)

Oljerigg skulle jag vilja jobba på någon gång i livet. Verkar riktigt schysst, bra stålar och bra arbetstider verkar det som. Lycka till med intervjun iaf. :tummenupp

Ja, vi får se vad som hænder, det ær hård konkurens. Lønen och arbetstiderna ær ungefær samma som vad jag har nu, men det ær før utmaningens skull och naturligtvis hægrar riggarna i nordsjøn med ænnu bættre førhållanden, det hær jobbet ær ett steg på vægen. :)

Last edited:

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Älskade hatade Edwin, som inte varit igång sen mars nångång startade på tredje kicken idag. Man kan inte låta bli att älska kick. Med bara elstart hade jag fått börja med att ladda batteriet. Insett att batteriet är helt slut. Handla batteri. Ladda batteri. Starta åbäket. :rolleyes: :D

Passade fö på att göra lite innan-vintern-kollar på Edwin. Smörja kedja och lite WD40 allmänt lite överallt.

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Moddad XJ600s
Fear and Loathing börjar på TV8 om 13 minuter. Hemmagjorda hamburgare ligger på spisen och har nyss korkat upp en kall en jävel.

Inga sura miner här inte!

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Är så glad så jag har svårt att hålla fingrarna rätt på tangenterna.

Ska på årets tredje löneförhandling :banana, hård konkurrens till jobbet men jag fick det :)

40 års kalas för pathfinder, datum ...den 13:e så klart :D
Ska boka tid till massören *underbart*

:) sedan ler jag för att vi i helgen var ute i skogen och fann kantareller, himmelskt gott det är :drool

O snart kommer (kantarell)bilen :yoparty

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Varit på Liseberg idag med en underbar skara människor, inkl ett födelsedagsbarn.

8 pers totalt, vann över tio kilo choklad och 3-5 gossedjur - och så såklart en jäkla massa åkturer på det :yoparty
vann själv 2 kilo Toblerone, första och enda vinsten någonsin för mig, första gången jag satsade på ett lyckohjul idag också, snabbt och smidigt :D

Liseberg har jag missat i år (hur det nu är möjligt när man är i götet nästan varje dag:rolleyes:), det får man göra något åt :tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Är så glad så jag har svårt att hålla fingrarna rätt på tangenterna.

Ska på årets tredje löneförhandling :banana, hård konkurrens till jobbet men jag fick det :)

40 års kalas för pathfinder, datum ...den 13:e så klart :D
Ska boka tid till massören *underbart*

:) sedan ler jag för att vi i helgen var ute i skogen och fann kantareller, himmelskt gott det är :drool

O snart kommer (kantarell)bilen :yoparty
Antingen får du höjningar på 50 kr eller så har du rätt schysst lön för tycker jag hört det där så länge jag varigt på forumet, grattis i vilket fall.

R5+1

Guest
Kommer på mig själv med att sitta och dum-le, men är så glad efter helgen!
Fick så mycket positiv feedback på min bankörning att jag knappt trodde mina öron. Känns verkligen att all hård träning jag lagt ner under säsongen har hjälpt och varit värd varenda sväng! :banana:banana

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Antingen får du höjningar på 50 kr eller så har du rätt schysst lön för tycker jag hört det där så länge jag varigt på forumet, grattis i vilket fall.

Jag varvar mellan privat o offentlig vård och har på så sätt fått upp lönen :) samt tar gärna tag i nya arbetsuppgifter.
Arbetsgivare gillar anställda som säger "det fixar ja" istället för "näe det kan/vill ja inte" o de finns det allt för många av i vården.

Vann 100 kr på triss *turkärring* :)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar