Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Undra på att vi aldrig får bukt med gänkriminliteten och döds-skjutningarna, dom kommer ju bara tillbaka hela tiden...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Raderad medlem 51742

Guest
Grannen körde precis förbi på snöskoter. Trodde inte någon ägde en sån på mina breddgrader.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Grannen körde precis förbi på snöskoter. Trodde inte någon ägde en sån på mina breddgrader.
Hoppet är det sista som överger oss.... Svärfarsan hade skoter hemma, men det blev ju sällan snö tillräckligt så den fick följa med upp till stugan i Finland. När jag körde hoj på isarna förr, så hade alla skoter strax söder om Gävle (och uppåt), men i princip ingen söder ut.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tillhör ju dom där norrlänningarna som inte har någon snöskoter, det har aldrig varit något större intresse, men visst har jag kört lånade skotrar nästan varje vinter.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har kommit till slutsatsen att jag ska ta ett sabbatsår från motorcyklande på bana. Ska försöka mig på det här med jägarexamen. Kanske kan vara min grej?

Hursomhelst så kan man skyffla ner obscent mycket deg i den hobbyn också så kontot kommer fortfarande vara tomt. ?

Däremot kommer 690n få luftas på gatan istället för på bana i år. Har haft hoj sedan 1982 och känns som en för stor del av mitt väsen att göra mig av med.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vaknar kl 4 på morgonen i ett Lodge house, går ut för att duscha och passerar palmen jag lutade mountainbiken mot kvällen innan, men ingen cykel står där. Jag tittar runt för att se om någon flyttat den men det är kolsvart, även kolsvart där duschen borde vara så jag går in och pga min nu stressade och uppjagade sinnesstämning tar jag istället bara en snabbdusch med duschslangen som eg bara är tänkt till rumpan.
Sedan tar jag pannlampan och går ut igen för att se om personalen är vaken men inte långt ifrån där jag lämnade cykeln står den mer undanskymt och med en mindre pressening över. Det är ganska uppenbart att någon gömt den för eventuella tjuvar.
Det var just här jag log

Runt kl 5 cyklar jag iväg i mörkret med planen att få en frukost vid soluppgången vid en lite omtalad strand. Avbryter planen när jag är nästan rakt ovanför och min gps säger att jag är 60m över havet men vägen ner är inte ens en kostig. Då har jag redan cyklat upp och ner för flera backar utan att ens hitta kostigen. Istället blir det kaffe med lite bröd i en liten by innan jag återigen passerar stället jag sovit på, dom är nu vakna och bekräftar vad jag redan förstått, att dom flyttade cykeln till en säkrare plats.

Bifogat

• IMG_20230117_054301.jpg
    IMG_20230117_054301.jpg
    1.6 MB · Visningar: 28
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2