Andfådd?
Jag har bra flås vid havsnivå men över 2500 meter börjar det bli kämpigt.
Andfådd?
Andfådd?
Jag har bra flås vid havsnivå men över 2500 meter börjar det bli kämpigt.
Du kommer ju bli helt utblottad när de skinnar dig sådär.Idag på morgonen kunde jag knappt gå och särskilt inte i trappor. Men direkt efter frukosten åkte jag in till den lite större staden Digos och beställde 2 timmar massage och hade turen att få en massörska, Sharon som var nära i klass med thailändska och det är inte vanligt här. Dessutom var hon inte blyg att närma sig klockspelet så 80 kr fattigare kunde jag lycklig och lite rörligare ge mig ut och jaga efter lechon baboy(helstekt gris) en lokal delikatess som jag bestämt mig för att jag ville ha och inte ätit i år. Serveras alltid på större fester men svårt hitta på restaurang. Det löste sig också till slut med hjälp av en tjänstvillig chaufför. Så han fick en hel tia istället för de vanliga 3 kr.
Du kommer ju bli helt utblottad när de skinnar dig sådär.
Det ekonomiska sättet att känna sig rik.Just kostnaden är en stor anledning till att jag åker hit. Vädret är behagligare på andra ställen men här kan jag leva jäkligt billigt.
Det ekonomiska sättet att känna sig rik.
Ja, tills man kommer på att man vill köpa en sporthoj..
Men du kan ju köpa en bangpingpaow 250 och tuffa runt med på landsbygden
Jag pratade nyss med en Colombian som skulle köpa motorcykel, en AKT TTR (lokalt märke) så jag kollade upp den, det verkar som att dom köper kinamotorer på pall och tillverkar egna fordon där med.
Även där verkar det vara någon magisk kostnadsgräns vid 250cc, så större än så är ovanligt.
Jag tror den stora gränsen går så snart det är importerat.
Ahh, finns det inhemska 750's?
I Colombia verkar det vara kubikrelaterat.
Personen ifråga saknar körkort och ska skaffa det i samm veva, det var tydligen ett ganska enkelt prov "men om man betalar lite mera så behöver man inte göra provet"
Problemet där var att få behålla motorcykeln, därav köper personen en ny, med fjärrstyrd immobalizer så man kan döda motorcykeln på lite håll, och GPS tracker, då ingår stöldförsäkring i några år, efter det får man klara sig själv mer eller mindre, eller betala en hutlös försäkring
Dom har nämligen problem med att folk rånas på sina motorcyklar när dom står vid rödljus
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|