Mm tomtar..VAG har slingrat sig oerhört och endast tagit på sig dom värsta/mest uppmärksammade fallen.
Och det är inte bara en motor i programmet, utan flera olika modeller.
Farsan hade en Skoda Yeti, den låg precis på 1l/100mil, han gav upp och bytte bort den. sonen skaffade en Transporter som också låg på den förbrukningen, men han honade om cylindrarna och bytte ringar, och då blev det bättre.
-Vi vet att motorn blev en fail(igen) men vi erkänner det aldrig och kräver all testdata på kundens bekostnad tills motsatsen är bevisad, som vi avgör.
Som sagt åtskilliga gånger förut, hur kan mupparna sälja så in-i-helvete med bilar när dom levererar så mycket skräp?
Jag har full förståelse när en motorserie som normalt fung. tillfredställande får motkrav från garantiavdelningen om vissa tester utöver Nisse Hult som undrar varför det ser ut som grädde under oljelocket(för att kunden kör 15 min om dagen, totalt #kondens).
När dessa motorer får klagomål på oljeförbrukning vet tillverkaren inte utom rimligt tvivel att det beror på brist/konstruktion eller om ägaren kört varvstoppet sen dag ett.
Men men.. det är andras problem