Vad fick dig att le idag?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag får gamla tidningar av en kompis.
Bl a MCM Classic. Kul tidning.
Extra superduperkul var den 6-sidiga artikeln om Suzuki DR500. En hoj som få känner till eller bryr sig om. Bäst i test i Bike 1981 för bövelen! Enare träsk…
Jag hade en DR500 som jag hade jävligt roligt med. Köpte den -82 för 11.500, endast 370 mil.
Köpte nya Öhlinare, lättade och ersatte framlyset till dåtida endurolyse efter att någon tok snodde det asfula originallyset! Jag körde då Mariatorget-Kungsängen (I1)-Mariatorget helt utan framlyse. Psykstumt på motorvägen, 155 blås på mätaren. Brådis, repmånad…
IMG_1154.jpeg
IMG_1156.jpegIMG_1153.jpeg

IMG_1155.jpeg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
V6-motorn M272 är definitvt no-go och V8an M273 är väl i princip samma skräp . Men den slutade att tillverkas 2017 så nya bilar är svårare, man vet ju inte vad som är skräp förrän efteråt. Men Mercedes verkar åtminstone oftast få till saker som går att underhålla i över tio år utan att ruinera sig. Vilket inte gäller alla deras konkurrenter, tyska som andra.
Är det 350 V6-an? Om man nu inte pratar Mercedes-lingo?

Håller faktiskt på och spanar in ML/GL pga dragvikt och prisläge. Servar själv så det är inte en issue. Men man vill ju inte behöva byta kamaxlar och -kedjor heller.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag får gamla tidningar av en kompis.
Bl a MCM Classic. Kul tidning.
Extra superduperkul var den 6-sidiga artikeln om Suzuki DR500. En hoj som få känner till eller bryr sig om. Bäst i test i Bike 1981 för bövelen! Enare träsk…
Jag hade en DR500 som jag hade jävligt roligt med. Köpte den -82 för 11.500, endast 370 mil.
Köpte nya Öhlinare, lättade och ersatte framlyset till dåtida endurolyse efter att någon tok snodde det asfula originallyset! Jag körde då Mariatorget-Kungsängen (I1)-Mariatorget helt utan framlyse. Psykstumt på motorvägen, 155 blås på mätaren. Brådis, repmånad…
View attachment 507833
View attachment 507831View attachment 507834

View attachment 507832
Kompisen hade en sådan i några år, jag körde den både sommar och vinter. Mycket trevlig hoj med bottendrag och behaglig körställning. Långt ifrån den spattiga drz400 han hade efteråt och även trevligare än den DR600 han hade innan. En keeper!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Stockholms cyklister tycker illa om SR..........

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC