Vad fick dig att le idag?

Jag får gamla tidningar av en kompis.
Bl a MCM Classic. Kul tidning.
Extra superduperkul var den 6-sidiga artikeln om Suzuki DR500. En hoj som få känner till eller bryr sig om. Bäst i test i Bike 1981 för bövelen! Enare träsk…
Jag hade en DR500 som jag hade jävligt roligt med. Köpte den -82 för 11.500, endast 370 mil.
Köpte nya Öhlinare, lättade och ersatte framlyset till dåtida endurolyse efter att någon tok snodde det asfula originallyset! Jag körde då Mariatorget-Kungsängen (I1)-Mariatorget helt utan framlyse. Psykstumt på motorvägen, 155 blås på mätaren. Brådis, repmånad…
IMG_1154.jpeg
IMG_1156.jpegIMG_1153.jpeg

IMG_1155.jpeg

V6-motorn M272 är definitvt no-go och V8an M273 är väl i princip samma skräp . Men den slutade att tillverkas 2017 så nya bilar är svårare, man vet ju inte vad som är skräp förrän efteråt. Men Mercedes verkar åtminstone oftast få till saker som går att underhålla i över tio år utan att ruinera sig. Vilket inte gäller alla deras konkurrenter, tyska som andra.
Är det 350 V6-an? Om man nu inte pratar Mercedes-lingo?

Håller faktiskt på och spanar in ML/GL pga dragvikt och prisläge. Servar själv så det är inte en issue. Men man vill ju inte behöva byta kamaxlar och -kedjor heller.

Jag får gamla tidningar av en kompis.
Bl a MCM Classic. Kul tidning.
Extra superduperkul var den 6-sidiga artikeln om Suzuki DR500. En hoj som få känner till eller bryr sig om. Bäst i test i Bike 1981 för bövelen! Enare träsk…
Jag hade en DR500 som jag hade jävligt roligt med. Köpte den -82 för 11.500, endast 370 mil.
Köpte nya Öhlinare, lättade och ersatte framlyset till dåtida endurolyse efter att någon tok snodde det asfula originallyset! Jag körde då Mariatorget-Kungsängen (I1)-Mariatorget helt utan framlyse. Psykstumt på motorvägen, 155 blås på mätaren. Brådis, repmånad…
View attachment 507833
View attachment 507831View attachment 507834

View attachment 507832
Kompisen hade en sådan i några år, jag körde den både sommar och vinter. Mycket trevlig hoj med bottendrag och behaglig körställning. Långt ifrån den spattiga drz400 han hade efteråt och även trevligare än den DR600 han hade innan. En keeper!

Stockholms cyklister tycker illa om SR..........

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick