Vad gör jag för fel?!

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
Fan Panajo, det där vet man hur det är, bara det att jag hade än värre probs än vad du har. Du vågar ju visa din dansstil och mova dej mot babsen & kanske tillomed säga nått. Jag vågade inget av de grejjerna. På jobbet va jag trevlig å så å sa hej men egentligen inte så mycket mer.

Sen hände det, efter kanske 1.5 år på samma jobb så var det en tjej som stoppa mej i dörren och drog in mej i ett av konfrummen å fråga varför jag inte pratade "mer" med henne, typ om jag inte gillade henne m.m. Blev helt paff men sa typ att "tja jag trodde inte ni ville prata med mej mer än "hej"..Det visade sig va helt fel, hade tydligen en beundrarskara och fifann va ja fick nulla efter det :) Efter detta så insåg jag att det egentligen inte fanns någon anledning för mej att va blyg eller osäker, alla andra e ju fan lika dana!

Jag tror du ska försöka relaxa lite, bort med despostämpeln och bry dej inte om brydarna så mycket, sluta LETA efter dom. Bryr man sig inte om dom så blir dom ju intresserade av en, hur kenpigt det än låter. Funkade för mej, tror det funkar för dej med.

ÄDIT: sen ska du se upp med att ragga på gifta babes på jobbet, brukar inte ses med blida ögon av singelbabes.

Lycka till!

/Micke

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Du måste chilla lite. Ställ dig med din drink vid nåt strategiskt bra bord eller en trängre passage på stället där alla passerar. Väl beprövat trick som fngerade bra för mig i unga år. Väl där kan du börja hälsa på eller säga att din polare fyller år idag och att alla tjejer som går förbi måste skåla med honom. Det är en isbrytare om något. 2h senare har du garanterat snackat med alla babes som är nåt att ha och de vet vem du är. Därefter är det alltid någon som stannar till och vill snacka.

En annan kul grej vi höll på med var "ryska posten" - vi skrev lappar till olika tjejer som vi sen turades om att leverera tvärs över dansgolvet tillsammans med en penna. Låter kanske nördigt, men fan vad kul det var. Gav bra utdelning också.

Var lite kreativ!

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Panajo skrev:
2277343 Hej!
"massa text"

Ha det bra allihopa!!

MVH
Bobby

Känner igen mig så bra i din situation. Påminner om min egna rätt bra...

Ett tips kan vara att tona ner på att "vara rolig" hela tiden, det kan vara en skön isbrytare, men fortsätt inte så hela tiden, kan uppfattas som oseriöst har jag fått för mig.

Kan även hålla med andra om att då man bara slappar och ser allment deppad ut funkar bäst (sen att jag inte får det att gå längre än nån minuts snack, på sin höjd nåt fyllestrul är ju en sak....)

En annan sak som visat sig funka bra är att visa intresse i början och flirta lite men sen "ignorera" henne. "Håll upp dörren för henne, men var lite oartig väl i hallen" som Neil Strauss har sagt i nån intervju. (btw, någon som läst hans bok - "Spelet", om raggandets konster?)

Dark_Messenger

Guest
pogo skrev:
2277511
Blir så förbannad på rökare... Det är ta mig fan rök inblandad på varenda fest, jag hatar det. Äckliga jävla rök...
Kompisen flickvän blåste rök i ansiktet på mig med flit för att jag inte tycker om det, jag reagerade helt normalt och kasta drinken i ansiktet på henne, å hon blev sur?!! Kan tjejer inte sätta ihop 1+1?
Priceless! :rofl :lol

Det där hade jag betalat en runda till alla runt bordet för att få se live. :Bugar

Iskallt.

Gabor

Guest
läser tråden mod ett leende....

..... viste inte att det fanns så många som inte har en minsta aning om vad tjejer vill ha....

Fråga tjejrna på SH, dom verkar veta precis, vad tjejer vill... :)

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
Jag kan ju bara tala för mig själv men jag föredrar killar som inte är alltför "på", såna som kommer upp och börjar jucka bakifrån på dansgolvet går ju fetbort. :zpy Hellre lite svårflirtade isåfall. Man behöver inte vara världens hunk för att lyckas hos damerna, charmiga grabbar med en lagom dos självförtroende och humor är det som går hem, iaf bland mina vänner. Och glöm inte att blickar säger mer än tusen ord. :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Markus skrev:
2277856 Sällskapslekar på Fregatten, fan vad fett. :yoparty

Gaaahahaha! Gamla Freggan har jag inte varit på sen jag var 18 (ungefär lika många år sedan). Det var tider det. Ryskaposten-leken fungerar bra var som helst.

Det verkar som om du varit på Fregatten? Hade förresten vägarna därförbi i lördags. Utifrån ser det inte ut som om mycket har ändrats ;)

Håll upp dörren och smäll igen den när hon passerar?

FreddaAbborre skrev:
2277879 Känner igen mig så bra i din situation. Påminner om min egna rätt bra...

Ett tips kan vara att tona ner på att "vara rolig" hela tiden, det kan vara en skön isbrytare, men fortsätt inte så hela tiden, kan uppfattas som oseriöst har jag fått för mig.

Kan även hålla med andra om att då man bara slappar och ser allment deppad ut funkar bäst (sen att jag inte får det att gå längre än nån minuts snack, på sin höjd nåt fyllestrul är ju en sak....)

En annan sak som visat sig funka bra är att visa intresse i början och flirta lite men sen "ignorera" henne. "Håll upp dörren för henne, men var lite oartig väl i hallen" som Neil Strauss har sagt i nån intervju. (btw, någon som läst hans bok - "Spelet", om raggandets konster?)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Starstriker skrev:
2277923

Det verkar som om du varit på Fregatten? Hade förresten vägarna därförbi i lördags. Utifrån ser det inte ut som om mycket har ändrats ;)

Hell yeah, jag har till och med jobbat där på juldagen en gång. Mycket svin i samma lada, för att sammanfatta. Dörrvakten spöade fett med ortsbor, det var i och för sig lyckat. :)

Det har nog ändrats en hel del, så till vida att det gått i konkurs och är stängt mig veterligen.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Markus skrev:
2277927 Hell yeah, jag har till och med jobbat där på juldagen en gång. Mycket svin i samma lada, för att sammanfatta. Dörrvakten spöade fett med ortsbor, det var i och för sig lyckat. :)

Det har nog ändrats en hel del, så till vida att det gått i konkurs och är stängt mig veterligen.

Nej nej. De kommer inte konka än på ett tag. Nu är delar de ju hyran med GreyHound Park!

Var där på juldagen kanske 5-6 år efter att jag flyttat från Åkersberga. Stället är ju en given samlingsplats den dagen. Sorgligt bara att det var exakt samma klientel (keps- och overallfolket) som hängde där som när jag var där fem år tidigare. Vissa verkar inte ha förstått det där med att vidga sina vyer. Själv flyttade jag ju hela vägen in till Sthlm :)

De flesta i min årskull verkar faktiskt bo kvar där ute med radhus barn och hela paketet. Vet tom två pers som byggt hus på sina föräldrars tomter. Det är ju bra att ha mamma nära. Kommer aldrig att förstå det där......

Kia

Guest
Ska man få en lapplisa på fall blinkar man lite med dimljusen....

Nä, men seriöst...
Tror både tjejer och killar faller för någon som har charm, humor, glimten i ögat och hjärtat på rätt ställe.... :tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Markus skrev:
2278282 Ja, Greyhound i Åkersberga är en mångmiljardindustri. :rolleyes:

Yepp, det tillsammans med fastighetsbolaget Armada ser till att Åkersberga är Svergies tillväxtmotor #1

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Gabor skrev:
2277911 ..... viste inte att det fanns så många som inte har en minsta aning om vad tjejer vill ha....

Fråga tjejrna på SH, dom verkar veta precis, vad tjejer vill... :)

Ett mähä som betalar för dem... So what else is new?

Markus skrev:
2277792 :rofl
Men vad är ett fjös?

Hmm.. Ladugård heter det på svenska :)

Jonathan

Guest
Har också tappat stinget totalt för nåt år sedan.
Därför har jag insett att man inte måste få sig nåt varenda jäkla krogrunda. Nu går jag ut för att röja järnet och ha kul bara. Samt inte dricka mig utfattig men ändå ha kul.

Skit i´t ett tag bara. Det kommer när det kommer :)

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Självförtroende det är en stor del i det hela faktiskt, börja med att prata med kassörskor, tjejer som jobbar på macken osv. Naturligtvis så funkar det inte om det är en jääättelång kö för då är dom oftast ganska stressade.

Skaffa samtalsämnen att surra med tjejer om, åsiktsfrågor är bra i helgen testade jag vad tjejer hade för åsikter om Hollywood och den nya trenden med toyboys där som tex Demi moore och aston kutcher Justin Timberlake och (satan nu kommer jag inte på namnet på henne).

En kväll provade jag med grodor, det var det senaste jag hade i skallen för jag hade googlat i ämnet tidigare. Jag la ner det rätt fort och insåg att jag måste byta ämne.

Och du måste få bort stämpeln i pannan där det står desperat.

=Drex= skrev:
2277780

Sen hände det, efter kanske 1.5 år på samma jobb så var det en tjej som stoppa mej i dörren och drog in mej i ett av konfrummen å fråga varför jag inte pratade "mer" med henne, typ om jag inte gillade henne m.m. Blev helt paff men sa typ att "tja jag trodde inte ni ville prata med mej mer än "hej"..Det visade sig va helt fel, hade tydligen en beundrarskara och fifann va ja fick nulla efter det :) Efter detta så insåg jag att det egentligen inte fanns någon anledning för mej att va blyg eller osäker, alla andra e ju fan lika dana!

Jag tror du ska försöka relaxa lite, bort med despostämpeln och bry dej inte om brydarna så mycket, sluta LETA efter dom. Bryr man sig inte om dom så blir dom ju intresserade av en, hur kenpigt det än låter. Funkade för mej, tror det funkar för dej med.

ÄDIT: sen ska du se upp med att ragga på gifta babes på jobbet, brukar inte ses med blida ögon av singelbabes.

Lycka till!

/Micke

Vet du varför hon reagerade så, därför att du var inte som alla andra som hängde efter hon och smörade konstant.

Fick en kommentar av ett gäng cheyer i helgen "fan va kul du var och trevligt att du bara kom och slog dig ner bland oss utan att vara aspackad" och medans jag var och handlade i baren med en av dom så var det tydligen en kille som gjort precis så, så när vi kom tillbaka pratade dom om det och jag steg ännu mer i status.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Antingen så har du det eller så har du det inte..
Du kommer få nån, statistiken gör det gällande, dock så kommer du aldrig lyckas lika bra som den charmige eller den med bäst perception.. Träning eller ej.

Ett som är säkert dock, chilla lite, skit i det helt enkelt och ha kul, då händer det..

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
ojoj många svar orka läsa.. nja tycker inte du är ful iaf inte för ful för att få lite muff nån gång ibland, jag har sett betydligt fulare människor få det.

tja vad gör du för fel, vad som helst faktiskt. sluta dansa, dansa ÄR gay. riktiga män dansar inte dom dricker sprit o sånt istället. har jobbat på många schyssta ställen men i sverige är det kindertechno/dagistrance/fjortisdisco/schlager/boten anna-köret (lr gangsta nigga yo fuck ass skiten) som gäller, o bara det är en förolämpning enligt mej.

tror du kanske ska lägga om taktik om inte snälla killenköret funkar, va ett svin, sup som satan, tafsa på allt o alla häv ur dej skojiga kommentarer o oanständiga förslag. uppträd som om du redan hade satt på dom (mentalt) allt blir lite mer afslappnat då (kanske den svåraste biten). kanske krogen är fel place, testa lite fester i hus o9 såna grejer där det inte är så mycket folk.

ok så här funkar människor. du går fram till en puma säger hej. o sen inom 3 sekunder har hon bestämt sej om du blir (potentiell) sängvärmare den kvällen lr inte. förutsatt att hon inte sett dej först o redan gjort bedömningen. du märker garanterat om det är ja lr nej (borde iaf). om du märker att alla är nej, ja då är det nåt fel antingen på dej lr på dom. byt frisyr, byt kläder i dont know..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0