Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Men vad finns det för anledning att kalla andra människor för as när man inte känner dem?? Det finns faktiskt trevliga lapplisor som också gör sitt jobb...

Trevliga människor som tkr om andra tar inte ett jobb där det går ut på att ge böter på till folk som parkerat lite galet!

Dock finns det 1 undantag i Karlstad, skön kille som bara gav mig en varning.
Borde finnas mera som han.
999/1000 hade annars gett mig böter.
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
DÄR dog elektroniken jag utvecklar på, då blir man 1.5 dag till försenad..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
DÄR dog elektroniken jag utvecklar på, då blir man 1.5 dag till försenad..

Släppte du ut röken?
Du vet väl att man aldrig får släppa ut den magiska blå röken som får all elektronik att fungera, för så fort man har släppt ut den så vägrar grejorna att fungera.

Vad utvecklar du för något?
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Släppte du ut röken?
Du vet väl att man aldrig får släppa ut den magiska blå röken som får all elektronik att fungera, för så fort man har släppt ut den så vägrar grejorna att fungera.

Vad utvecklar du för något?

ESD dödade nånting vitalt i en komponent i systemet, så nu har jag ingen fungerande hårdvara att utveckla mjukvaran för.
Jag utvecklar delar av elektronik samt 100% av mjukvaran för en digital telfer (kättinglyft) som består av det mesta i elektronikväg - bland annat 3-fasfrekvensomrikare, multipla processorer, egenpåhittade kommunikationsbussar etc. Allt bara för att lyfta en last stabilt upp och ner..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
ESD dödade nånting vitalt i en komponent i systemet, så nu har jag ingen fungerande hårdvara att utveckla mjukvaran för.
Jag utvecklar delar av elektronik samt 100% av mjukvaran för en digital telfer (kättinglyft) som består av det mesta i elektronikväg - bland annat 3-fasfrekvensomrikare, multipla processorer, egenpåhittade kommunikationsbussar etc. Allt bara för att lyfta en last stabilt upp och ner..

Man ska inte ha på sig mormors stickade sockar när man jobbar med ESD känslig utrustning.
Själv har jag varit förbannad i en vecka på min tv där någon kall-lödning har släpt till bildrörsavlänkningen (ja, jag har tjocktv).
Men jag lagar det med en rejäl dunk med knytnäven emellanåt.
Jag gillar inte att pillra med högspänningsdelen i gamla tv apparater, risken är att gnistan hoppar åt andra hållet för min del....
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Man ska inte ha på sig mormors stickade sockar när man jobbar med ESD känslig utrustning.
Själv har jag varit förbannad i en vecka på min tv där någon kall-lödning har släpt till bildrörsavlänkningen (ja, jag har tjocktv).
Men jag lagar det med en rejäl dunk med knytnäven emellanåt.
Jag gillar inte att pillra med högspänningsdelen i gamla tv apparater, risken är att gnistan hoppar åt andra hållet för min del....

Jag har liknande problem med min tjockrörs-TV (min är säkerligen mnindre än din dessutom). Fast jag måste justera kontrast och vitbalans med knytnäven. Med min vanliga tur justerar TV:n säkerligen om mig när jag minst anar det..
 

LeeRoy

Fh Fh Fh
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki gsxr 750 -96
Fått fortkörningsböter 2ggr på en månad :huvet :huvet :huvet

först 2400:- sen 3200:- jippi kayey mother fu....! :huvet

de va dom semesterpengarna :huvet
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Fått fortkörningsböter 2ggr på en månad :huvet :huvet :huvet

först 2400:- sen 3200:- jippi kayey mother fu....! :huvet

de va dom semesterpengarna :huvet

ojoj, nu får du hålla dig i skinnet i 2år en liten grej till å de tar lappen.. de kan ta den redan nu om dina 2 fortskörningar har vart i grym hastighet.. blir kul å se va du säger när brevet dimper in där de står att du skall skicka in ditt KK i de bifogade brevet till Länstyrelsen ;)
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Idag har jag redan hunnit bli förbannad på mig själv när jag upptäckte att jag inte har ett skit hemma att äta till frukost... GAAAAH!!! :(
 

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Blev riktigt totalt jättepisst inatt. De va nårra jävlar som eldade i vår trägård:mad: ( bor ensam hemma nu ute på landet). Smyger ut bakom huset å startar fyrhjullingen. Funderade på å ta en yxa i näven försökerhets skull me de blev inte så. Startar skiten å drar iväg, ungjävlarna får syn på mig komma dundrandes. Dom springer som fan dom små jävlarna, helt plötsligt dör fyrhjulingen bara å låter blubb blubb. DÅ VA JAG ARG Men de vätrsta var att de va moppedister(HATA). NÄSTA GÅNG JAG SER DOM SKA JAG HÅNGA UPP DOM I ETT TRÄD I FOTKNÖLARNA :mad: :mad: :mad:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top