Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

Kia

Guest
I morse... sen, stressad, skulle iväg fort...

Jäklar is på rutorna. Startade bilen satte igång alla fläktar och full värme. Skrapar alla dessa j*vla rutor. Sätter mig i bilen och få se en röd lampa lysa. Slut på kylarvatten... Fack!!! Stressa ännu mer och kom försent såklart.... J*vla bil som prompt måste krångla när man har bråttom...:mad:
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Att jag också gick och lade mig för sent. Fastnade framför TVn
 

Bifogat

  • Full_Metal_Jacket_small.jpg
    Full_Metal_Jacket_small.jpg
    6.8 KB · Visningar: 22

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Att jag inte kunde sova i natt..när jag verkligen behövde det


Hehe.. Känner igen det där... Jag var så förbannad och ledsen igår att jag inte kunde sova, och direkt när jag slumrade till så drömde jag om det jag blev arg på... vilket gjorde att jag vaknade... :mad: Idioter som inte kan hajja att de inte ska lägga sig i om de inte har några fakta och inte är intresserade av att ta reda på fakta heller... :mad:

/Carin
 

Kia

Guest
Jag lagade min läckande kylare med kanel. Från att ha fyllt på en liter i veckan fyller jag nu på en liter per halvår om ens det...

Hittade ingen läcka nånstans så jag antar väl att det har dunstat rätt rejält under lång tid och att ägaren till bilen inte kollar genom sin bil särskilt ofta.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hittade ingen läcka nånstans så jag antar väl att det har dunstat rätt rejält under lång tid och att ägaren till bilen inte kollar genom sin bil särskilt ofta.

Det är just små läckor som kanel kan täta.. Men om det inte läcker/dunstar/försvinner någon/några deciliter i månaden är problemet knappt värt att bekymra sig över.

Om det däremot försvinner ett par deciliter i veckan är kanel praktiskt. Dessutom luktar det bullar ur motorrummet ett par dagar.
 

Frasse Fräs

Kan själv
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Under korvhuset
Hoj
644 Xjell-edition
Det är just små läckor som kanel kan täta.. Men om det inte läcker/dunstar/försvinner någon/några deciliter i månaden är problemet knappt värt att bekymra sig över.

Om det däremot försvinner ett par deciliter i veckan är kanel praktiskt. Dessutom luktar det bullar ur motorrummet ett par dagar.

Förklara gärna hur kanel funkar? Är det pulverkryddan alltså :confused:

Det som gjorde mig förbannad var vädret.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Förklara gärna hur kanel funkar? Är det pulverkryddan alltså :confused:

Det som gjorde mig förbannad var vädret.

Kanel fastnar i eventuella läckor då det sväller när det blir blött. Eftersom det i praktiken är mald bark torkar det inte så länge det är vatten innanför. Det funkar alltså som en kork i en vinflaska..

Köpte en sån liten refillpåse för 15 spänn. Hälde i halva i kylaren, fyllde på med lite vatten som läckt ut och sedan dess har jag inte fyllt på mer än en liter på ett år istället för en liter i veckan.

Om det läcker så pass mycket att man tydligt ser läckan och att det är ett hål där det verkligen rinner ut vatten är det nog kört. Då räcker inte kanel. Men som i mitt fall när det var nån miniläcka som det långsamt pös ut ånga ur funkade det perfekt.
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Kanel fastnar i eventuella läckor då det sväller när det blir blött. Eftersom det i praktiken är mald bark torkar det inte så länge det är vatten innanför. Det funkar alltså som en kork i en vinflaska..

Kanel, och liknande produkter som kylarcement fastnar och tätar även i kylvattenkanaler, slingor till värmarpaket mm. Kontentan om det vill sig illa kan bli en motor som inte får tillräcklig kylning. Det är sällan en motor är billigare än en utbyteskylare på skroten. :mattias
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Kanel, och liknande produkter som kylarcement fastnar och tätar även i kylvattenkanaler, slingor till värmarpaket mm. Kontentan om det vill sig illa kan bli en motor som inte får tillräcklig kylning. Det är sällan en motor är billigare än en utbyteskylare på skroten. :mattias

Jo, det är ju iofs en risk man tar. Så självklart bör man ställa risken i relation till vad bilen är värd. Jag har som sagt inte haft några problem och min kollega som samlar på Alfa Romeo som gjort det på ett flertal bilar har heller aldrig haft problem.

Nu har jag en gammal skorv som är värd max 30' om jag hittar en lättlurad köpare. Hade jag haft en nyare bil värd det femdubbla hade jag nog inte tipppat i kanel. Men på bilar i prisklassen under 40' skulle jag göra det utan att tveka.
 

Kia

Guest
Jo, det är ju iofs en risk man tar. Så självklart bör man ställa risken i relation till vad bilen är värd. Jag har som sagt inte haft några problem och min kollega som samlar på Alfa Romeo som gjort det på ett flertal bilar har heller aldrig haft problem.

Nu har jag en gammal skorv som är värd max 30' om jag hittar en lättlurad köpare. Hade jag haft en nyare bil värd det femdubbla hade jag nog inte tipppat i kanel. Men på bilar i prisklassen under 40' skulle jag göra det utan att tveka.

Så du bara antog att jag körde runt i en gammal skrov med ett värde under 40??? :va Eftersom du gav mig tipset om kanel..... ;)
 

Kia

Guest
Det gör du ju. Eller har du sålt saaben och tjöpt en riktig bil? :tungan

Sälja Saaben?? skräckslagensmily:

Nej nej hade sambons Ford Galaxy idag. Han gick upp mycket tidigare än jag så han tog ju naturligtvis Saaben till jobbet.
Killarna gillar ju att åka lite statusbil till jobbet.... :yoparty
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Men den läcker ju inte sa jag...
Det är bara ägaren som är lat och inte kollar runt om vätskorna är påfyllda... :D

Nej, i ditt första inlägg framgick inget om hur mycket den läckte eller vad som var problemet och det var då jag gav dig tipset. Att du inte "hittade någon läcka" behövde ju inte innebära att den inte läckte. Min bil läckte konstant men jag kunde aldrig hitta läckan eftersom den var så liten.

Resterande inlägg är ju till andra medlemmar som du kommer att upptäcka om
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Varför då inte bara skriva att du såg två personer kliva ur bilen?! hade det inte synts tydligt att det var invandrarde hade du ju troligen skrivit "personer" och inte börjat gissa om vilket län de kom ifrån eller vilken stadsdel!?
Fast som vanligt finns det Personer(svenskar) och invandrare som alltså inte är personer/individer utan ambasadörer för ett kollektiv där alla är likadana...:rolleyes:


men men.. tillbaka till ämnet..
Under mina år inom färdtjänsten stod vi ofta vid preem vid globen och käkade billig korv, bullar och drack kaffe. Där hände det flera gånger per dag att folk tankade och stack. Har t.o.m för mig att de till slut införde förskottsbetalning på kassa-pumparna.

Visst hade jag kunnat gjort det, men nu föll det sig så att jag skrev att de ej kom från Sverige. Hade det kommit två brats hade jag skrivit det med.
Det är dock aningen sorgligt att folk hugger direkt när någon beskriver någon/några andra med deras ursprung. Men som sagt, vi låter det vila där.

Själv har jag inte blivit förbannad idag alls!

Kanel, och liknande produkter som kylarcement fastnar och tätar även i kylvattenkanaler, slingor till värmarpaket mm. Kontentan om det vill sig illa kan bli en motor som inte får tillräcklig kylning. Det är sällan en motor är billigare än en utbyteskylare på skroten. :mattias

Word up på den föffan!

Varför bemödar sig folk att göra halvtaskiga lösningar på diverse bilproblem som ändå inte blir riktigt hundra?
Det är oftast både bättre och billigare att göra det ordentligt.
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
att jag hade massa planer för dagen och därmed ställde klockan på 13...
den ringde o jag va såklart fortfarande trött men inte så farligt, så stängde av den o låg o drog mig lite, i värsta fall brukar ja somna om o sova i en timme, de brukar alltid bli en timme... idag...blev det 4!!!... ÅÅÅÅHHH:mad:

blev inge hojmeka idag, blev inget nåt... kanske kan komma iväg o börja träna, men fan vet om ja orkar..seg som tusan...
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Aftonbladets olika kampanjer för att rädda världen. Nu är det kamphundar på tapeten. Finns det en enda utbildad journalist på blaskan? Finns det en enda med källkritiskt tänkande? Finns det en enda researcher? Nej.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top