Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Nej tack. Ju mindre du säger, desto gladare blir jag.

Vilken tur att du som moderator hjälper till att hålla en trevlig stämning i forumet och särskilt i den här tråden. (Obs: ironi)
Jag tycker det är tråkigt att du av alla kommer med personliga påhopp i stil med att någon skulle inse att hon själv är korkad. Särskilt när hon faktiskt påtalat att alla på nya jobbet är lika intelligenta som henne själv.. och söker ett nytt jobb eftersom detta var dåligt.
Även om det är en tråd om saker som har gjort en förbannad ska man väl inte behöva bli det när man läser den?
Dålig stil Mattias.

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
2825703 Vilken tur att du som moderator hjälper till att hålla en trevlig stämning i forumet och särskilt i den här tråden. (Obs: ironi)
Jag tycker det är tråkigt att du av alla kommer med personliga påhopp i stil med att någon skulle inse att hon själv är korkad. Särskilt när hon faktiskt påtalat att alla på nya jobbet är lika intelligenta som henne själv.. och söker ett nytt jobb eftersom detta var dåligt.
Även om det är en tråd om saker som har gjort en förbannad ska man väl inte behöva bli det när man läser den?
Dålig stil Mattias.
Ja, jag känner mig så dålig och liten nu. Med lite tur har meddelandet landat hos vederbörande så jag slipper sänka mig till en sån usel och hemsk nivå igen.

Hur reagerar ni på en tillsägelse från chefen på jobbet? Gaddar ni ihop er och håller varann om ryggen trots att ni vet att chefen har rätt?

Ger man fan i att lufta sina personliga problem här kanske man lyckas undvika byfånestämpeln. Jag förstår inte varför man skulle vilja att 30000+ främlingar ska veta att man har cystor med hår och tänder, att ens mormor är senildement eller att man har misslyckats med att känna av stämningen på en ny arbetsplats.

Att drälla ut för mycket personlig information och sen pipa när nån kommenterar det, tycker jag är dålig stil. Så lägg av. SKärp er. SKaffa ett liv.

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
...
Hur reagerar ni på en tillsägelse från chefen på jobbet? Gaddar ni ihop er och håller varann om ryggen trots att ni vet att chefen har rätt?

...

Jag tycker att det är helt ok att säga till, det jag reagerade mot var att du påtalade att hon var korkad.. det är inte ok tycker jag. Särskilt eftersom du har en viss pondus på forumet.
Dessutom är vi ju trots allt i överflödiga diskussioner, vilket jag nog tycker att detta tycks bli nu..:tungan

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag tycker att det är helt ok att säga till, det jag reagerade mot var att du påtalade att hon var korkad.. det är inte ok tycker jag. Särskilt eftersom du har en viss pondus på forumet.
Dessutom är vi ju trots allt i överflödiga diskussioner, vilket jag nog tycker att detta tycks bli nu..:tungan

Nu snackar du med VM-ledaren i osagda saker. Jag har inte påstått nånting. Dels formulerade jag det som en fråga, och dels skrev jag aldrig ut vad saken gällde. Jag är både listig och stark, sörrö.

Fast om hela tillvaron tycktes vända sig mot mig skulle jag nog rannsaka mig själv först och främst, innan jag beklagade mig över hur dåliga och dumma ALLA och ALLT är.

Uttryck som "good things happen to good people" och "bara oskickliga har otur" kan ju inte vara tagna ur luften?

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev

Jag förstår inte varför man skulle vilja att 30000+ främlingar ska veta att man har cystor med hår och tänder, att ens mormor är senildement eller att man har misslyckats med att känna av stämningen på en ny arbetsplats.
Att drälla ut för mycket personlig information och sen pipa när nån kommenterar det, tycker jag är dålig stil. Så lägg av. SKärp er. SKaffa ett liv.

:klappar :klappar :klappar
Well spoken!!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag kan hålla med dig här, en del människor sprider för mycket av sina motgångar här, i ett offentligt forum, information som bara är ett sätt att fiska efter medlidande från övriga forummedlemmar som tävlar om vem som först ska hinna skicka ett inlägg med :pannkyss smileys som svar.

Alla har vi motgångar, jag är inget undantag, men att skriva ett snyftinlägg varje gång bruden man drog hem från krogen förra helgen har dumpat en, eller varje dag man har migrän, eller något annat som forumet ändå inte kan hjälpa till med, det är lika meningslöst som att varje dag skriva hur underbar pojk/flick vän man har.
(det är väl OK att skriva det en eller två gånger, det är kul att vara kär)

Det är ytterst litet allmänintresse i det, och folk blir snabbt less på att läsa det.

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Vaknar och ser att det är snö på backen, dock kommer solen senare och det mesta rinner bort. Sedan framåt kvällen kommer det hagel! Och inte fan är det varmt ute.

Last edited:

Kia

Guest
Vilken tur att du som moderator hjälper till att hålla en trevlig stämning i forumet och särskilt i den här tråden. (Obs: ironi)
Dålig stil Mattias.

:yoparty :tummenupp :klappar

Det där va fasen det vettigaste jag läst på forumet på länge nu....

Jag kan hålla med dig här, en del människor sprider för mycket av sina motgångar här, i ett offentligt forum, information som bara är ett sätt att fiska efter medlidande från övriga forummedlemmar som tävlar om vem som först ska hinna skicka ett inlägg med :pannkyss smileys som svar.

Alla har vi motgångar, jag är inget undantag, men att skriva ett snyftinlägg varje gång bruden man drog hem från krogen förra helgen har dumpat en, eller varje dag man har migrän, eller något annat som forumet ändå inte kan hjälpa till med, det är lika meningslöst som att varje dag skriva hur underbar pojk/flick vän man har.
(det är väl OK att skriva det en eller två gånger, det är kul att vara kär)

Det är ytterst litet allmänintresse i det, och folk blir snabbt less på att läsa det.

Så om ni som verkar veta det mesta fick helt bestämma vad skulle trådarna handla om och vad skulle skrivas i dem?
Är inte Mattias någon lite "överhuvud" härinne? :va Han kan väl rensa upp bland de trådar som ni inte tycker passar härinne då? Bara att plocka bort de trådar som de skrivs sånt som ni tycker är dravel då? Eller? :va
Mest logiskt kanske ändå är att låta bli att svara i dem bara för att markera hur patetiska ni tycker de är? Om trådarna och de som svarar i de är patetiska, vad är ni som lägger ner tid och kraft på att skriva ner ett lagom "smidigt, elakt" svar bara för att?? :va

Det är väl ytterst litet allmännintresse i att ständigt klaga på allas inlägg och (i era ögon) idioti. Sånt blir många också trötta på att läsa...

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag förstår inte varför man skulle vilja att 30000+ främlingar ska veta att man har cystor med hår och tänder, snipp
FFS, jag hade precis kommit över den där vidriga historien. Nu kommer jag säkert få tillbaka min gamla mardröm där jag ska bonka och något biter mig i snasen :zpy

Det är väl ytterst litet allmännintresse i att ständigt klaga på allas inlägg och (i era ögon) idioti. Sånt blir många också trötta på att läsa...

Där har du fel, det är alltid roligt att läsa dissningar. Oavsett om de kommer från sgt.pepper, Cronic eller en moderator.

Kia

Guest

Där har du fel, det är alltid roligt att läsa dissningar. Oavsett om de kommer från sgt.pepper, Cronic eller en moderator.

Kan inte dessa moderatorer och medlemmar som har dessa tvångstankar om att alltid trycka till andra skapa en egen tråd där de kan få härja fritt??? :va

Vad ska vi då ha moderatorerna till om det ska vara okej att slänga ur sig hur elaka saker som helst till varandra? :va :confused:
Har läst eller hört nånstans att forumet ändå försöker sträva efter att de allra flesta ska trivas och tycka att det är ett trevligt forum att hänga på?
Det är en sak att tjafsa, diskutera och skämta med varandra... en helt annan sak att vara elak och skapa dålig stämning...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Om du räknar efter så har du och Gabor skrivit dussintals "Pusse-gulliga" saker till varandra utan att jag har reagerat.
Var ska vi sätta gränsen, en dissning per hundra?
Dessutom var det inte jag som dissade er till att börja med (var det Mattias den gången med?), men efter dissningen så framkom det ju att det var ganska många som var less på dravlet.

Samma sak här, det är nog många som har suckat ofta framför bildskärmen när det har diskuterats jobbiga sjukdomar, krämpor och evighetslånga sjukskrivningar i trådarna, men bitit sig i tungan och låtit bli att säga ifrån.
Det är ju ett känsligt ämne och man vet ju inte hur psykiskt instabil människan man har tänkt dissa är.

Därför brukar jag hålla mig från sånt, nog kan jag läxa upp ett moppefucko ibland, ryta till om någon spelar "badassmotherfucking-värsting", idiotförklara dom som tycker att det är ball att uiila på fel sida av vägen och skrämma ner bilar i diket osv, men just folk som söker medlidande offentligt brukar jag bara ignorera, det betyder inte att jag inte irriterar mig på dom.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Har läst eller hört nånstans att forumet ändå försöker sträva efter att de allra flesta ska trivas och tycka att det är ett trevligt forum att hänga på?

Men om man nu inte vill snacka hoj utan istället berömma varandra ala ryggdunkarklubben är de inte bättre att man startar ett eget forum för det då?

//Ngt grinig

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha

Samma sak här, det är nog många som har suckat ofta framför bildskärmen när det har diskuterats jobbiga sjukdomar, krämpor och evighetslånga sjukskrivningar i trådarna, men bitit sig i tungan och låtit bli att säga ifrån.
Det är ju ett känsligt ämne och man vet ju inte hur psykiskt instabil människan man har tänkt dissa är.

Ett tag när till och med Swedie började beklaga sig om sina sjukdomar så kändes det som att det var dags för en egen mappkategori.

Var gränsen går när det blir för personlig eller ej är svår att dra. Men i tveksamma fall så kan man väl moderatorerna skicka ett privat pm till personen istället och påtala det?

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ZXR
Om man läser vad tråden handlar om så verkar det ju vara en tråd att beklaga sig i, låt de som vill göra det göra det då! Vissa nämner inga namn skapar så jävla dålig stämning om man nu inte gillar att folk beklagar sig då går man väl inte in i en "vad gjorde dig förbannad i dag tråd" Skärpning! Skicka privata PM om det är personliga påhopp i dom, eller om man ska läxa upp nån. Stämningen blir ju usel.

Kia

Guest
Om du räknar efter så har du och Gabor skrivit dussintals "Pusse-gulliga" saker till varandra utan att jag har reagerat.
Var ska vi sätta gränsen, en dissning per hundra?
Dessutom var det inte jag som dissade er till att börja med (var det Mattias den gången med?), men efter dissningen så framkom det ju att det var ganska många som var less på dravlet.

Därför brukar jag hålla mig från sånt, nog kan jag läxa upp ett moppefucko ibland, ryta till om någon spelar "badassmotherfucking-värsting", idiotförklara dom som tycker att det är ball att uiila på fel sida av vägen och skrämma ner bilar i diket osv, men just folk som söker medlidande offentligt brukar jag bara ignorera, det betyder inte att jag inte irriterar mig på dom.

Nu menade jag inte bara dissningar riktade mot mig. Vet många andra som tycker att stämningen härinne blivit katastrofalt dålig av alla "knowitall:are" som har tvångstankar på att skriva nåt elakt i ialla fall vartannat inlägg.

Har sett inlägg från dig ett antal gånger förut som går ut ungefär på samma saker. Men jag ignorerar och låter bli att säga nåt elakt om det. Även om jag absolut inte tycker som du. Jag låter det helt enkelt passera och blir varken elak eller dum. Varför kan inte fler göra så? Om man nu stör sig så mycket på någon att man känner ett behov av att vara elak, ta ett djupt andetag, räkna till 20 och låssas att det är din svärmor du pratar med. Med andra ord, försök vara som folk och behåll både hyfs och stil. Vi kan väl visa alla att även sporthojjare har lite uppfostran och går att ha i möblerade rum tillsammans???

"Det var inte jag som dissade er till att börja med...."
Men eftersom någon annan började så är det okej att jag också blandar mig i och kastar lite sand.... :va

Men om man nu inte vill snacka hoj utan istället berömma varandra ala ryggdunkarklubben är de inte bättre att man startar ett eget forum för det då?

//Ngt grinig

Om man vill diskutera helt seriöst så är det nog inte sporthoj man ska vara på verkar det som. :va

Här har "ryggdunkarklubben" verkligen fått många medlemmar. Kolla bara i alla "Jag drog snuten i 200" - trådarna. Eller i "Män är bättre än kvinnor så det så" - trådarna. Eller "visst är jag ball som kan köra på bakhjulet"- trådarna. Jaaa exemplen på "ryggdunkarklubbar" här på SH är otaliga.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Här har "ryggdunkarklubben" verkligen fått många medlemmar. Kolla bara i alla "Jag drog snuten i 200" - trådarna. Eller i "Män är bättre än kvinnor så det så" - trådarna. Eller "visst är jag ball som kan köra på bakhjulet"- trådarna. Jaaa exemplen på "ryggdunkarklubbar" här på SH är otaliga.

:hihi :tummenupp

Gabor

Guest
På allmän begäran från bitterstimmet....

Nu vet vi var alla bittra 40+ kärringar kommer ifrån, bittra "20+" kärringar.

"..att tråden Vad gjorde dig förbannad idag? är full av hat och smädelser. I like!" duckie...

"Jag log också av Duckies inlägg..mer bitterhet åt folket!!!! Då blir man inte så ledsen sen när det går åt helvete..igen!" Nursey...

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
På allmän begäran från bitterstimmet....

Nu vet vi var alla bittra 40+ kärringar kommer ifrån, bittra "20+" kärringar.

"..att tråden Vad gjorde dig förbannad idag? är full av hat och smädelser. I like!" duckie...

"Jag log också av Duckies inlägg..mer bitterhet åt folket!!!! Då blir man inte så ledsen sen när det går åt helvete..igen!" Nursey...

PfffT:tungan

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...