Tack, doktorn! Äntligen nå'n som fattar att jag behövde lite medhåll och medömkan.Ja mitt barn...
Tack, doktorn! Äntligen nå'n som fattar att jag behövde lite medhåll och medömkan.Ja mitt barn...
Jodå, jag andades både en och två ggr innan jag slutligen skrev för att jag faktiskt inte fattar att det kan vara så svårt för vissa puckade bilister att sätta sig in i en motorcyklists verklighet där ute i trafiken.
Jag kör sällan hoj på gata av just den anledningen och någon jag pratat med om fenomenet föreslog att jag skulle köra mer aggressivt för att hinna undan alla idioter i trafiken, men ska det behöva vara på det viset?
Båda tillfällena på motorväg, ena ggn en dum j-a kärring som låg i ytterfil och tydligen kom på att hon skulle svänga höger och valde att svänga in mitt framför mitt framhjul istället för att kanske sakta ner och svänga in bakom mig. När jag åkte upp bredvid henne (ja, hon låg en bra stund i filen INNAN hon svängde, så hon hade hunnit göra annorlunda) försökte dumf-n "förklara" med sin axelryckning att hon inte kunde hjälpa det, eller?!?
Andra gången ett pucko som fick för sig att byta till ytterfil, återigen mitt framför mitt framhjul, så jag verkar vara totalt osynlig. I de lägena är jag ändå glad att jag är beredd på att folk ska göra puckade saker, försöker hålla hyfsat avstånd och vara förutseende, men att någon ska slänga sig in precis framför ens framhjul är inget drömscenario oavsett hastighet och jag kör INTE för fort när jag kör hoj på gata, så moralpredikningar är överflödiga.
Dessutom gör det mig rätt grinig att någon på det här förumet förutsätter att man som motorcyklist bär sig åt som en huligan i trafiken och därför förtjänar att hålla på att bli rammad inte bara en, utan två ggr?!? Det är iofs tur att det finns frihet att uttrycka sin åsikt i det här landet, men...
Det får väl bli fluorescerande tejp över hela hojen och säkerhetsväst och jättestor tuta och whatever för att man kanske ska ha en chans att synas och framför allt bli sedd...
Tack, doktorn! Äntligen nå'n som fattar att jag behövde lite medhåll och medömkan.![]()
Jag kunde utläsa en viktig detalj ur ditt inlägg, iom att de svängde ut just framför ditt framhjul så låter det som att du låg i den såkallade döda vinkeln, ingen ursäkt för att de svänger ut bara för de e för lata för att kolla ordentligt.
Men det är ganska dumt att ligga snett bakom en bil, de gör jag aldrig, antingen gasar jag järnet förbi eller så sänker jag farten.
Du är snäll som försvarar min heder, Ullis!Nu är det ute & cyklas.
Nu är det ute & cyklas. Hon har inte legat bakom bilarna, utan framför vid ena tillfället & vid andra tillfället har hon legat i omkörningsfil då en snubbe fått för sej att även han skulle ut i den.
Jag tror mej ha rätt denna gång............
edit: det är faktiskt inte meningen att man ska behöva gasa järnet förbi alla bilar bara för att slippa bli prejad. Om så är meningen, då skulle man få gasa järnet hela sträckan Uppsala-Sthlm....alltid!
Ditt problem med det är??Om så är meningen, då skulle man få gasa järnet hela sträckan Uppsala-Sthlm....alltid!
Arg men även ledsen på min kropp för att jag måste byta yrke, helst igår![]()
Arg för att jag inte får tjejen jag vill ha. Arg för det är så himla svårt att glömma...
Arg för att det är svårt att glömma fast jag vill det, NU!
Kan det inte finns en glömma-knapp någonstans på huvet som man trycker på så är det klart...
Ditt problem med det är??![]()
Men för helvete gumman, har du glömt att jag kör "naken" nu![]()
Nu är det ute & cyklas. Hon har inte legat bakom bilarna, utan framför vid ena tillfället & vid andra tillfället har hon legat i omkörningsfil då en snubbe fått för sej att även han skulle ut i den.
Jag tror mej ha rätt denna gång............
edit: det är faktiskt inte meningen att man ska behöva gasa järnet förbi alla bilar bara för att slippa bli prejad. Om så är meningen, då skulle man få gasa järnet hela sträckan Uppsala-Sthlm....alltid!
Ja URSÄKTA att jag e ute o cyklar så förbannat, dumt av mig att inte fatta att man faktiskt kan svänga mitt framför framhjulet på nån som ligger framföro att man tydligen inte kan ligga i döda vinkeln om man ligger i omkörningsfilen.
Jag ska nog sluta va ute o cykla så förbannat o istället lära mig att läsa nåt helt annat än det faktiskt står![]()
O om man inte vill gasa järnet förbi bilarna så väljer man det andra alternativet som var att åka saktare![]()
Nu ska jag inte säga nåt dumt om tjejer här oxå men.. nej jag ska fan inte säga nåt dumt om tjejer.
Läs om, Läs rätt, Du har helt fel...
Det finns massor av slarviga hojåkare på vägarna....
Ligg inte i DÖDA vinkeln, så enkelt är det.
Det här kan ju ältas till dödagar. Men jag gör ett sista försök.
Döda vinkeln kan du inte undvika, du ligger i den alltid en längre eller kortare stund. Om folk tar för vana att titta över axeln, ALLTID, så skulle vi inte bli prejade så lätt.
Sen. Hur kan man ligga i döda vinkeln om man blir omkörd av en bil som sedan lägger in sej precis framför framhjulet på din hoj![]()
Förklara....pliiiiise.
När man blir omkörd , gör det inget om man lgger lite till höger i sitt körfällt, då finns det plats, utan att behöva hävda sin rätt..., men ok, vill man inte vara smidig i trafiken,
![]()
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |