Tack, doktorn! Äntligen nå'n som fattar att jag behövde lite medhåll och medömkan.Ja mitt barn...
Tack, doktorn! Äntligen nå'n som fattar att jag behövde lite medhåll och medömkan.Ja mitt barn...
Jodå, jag andades både en och två ggr innan jag slutligen skrev för att jag faktiskt inte fattar att det kan vara så svårt för vissa puckade bilister att sätta sig in i en motorcyklists verklighet där ute i trafiken.
Jag kör sällan hoj på gata av just den anledningen och någon jag pratat med om fenomenet föreslog att jag skulle köra mer aggressivt för att hinna undan alla idioter i trafiken, men ska det behöva vara på det viset?
Båda tillfällena på motorväg, ena ggn en dum j-a kärring som låg i ytterfil och tydligen kom på att hon skulle svänga höger och valde att svänga in mitt framför mitt framhjul istället för att kanske sakta ner och svänga in bakom mig. När jag åkte upp bredvid henne (ja, hon låg en bra stund i filen INNAN hon svängde, så hon hade hunnit göra annorlunda) försökte dumf-n "förklara" med sin axelryckning att hon inte kunde hjälpa det, eller?!?
Andra gången ett pucko som fick för sig att byta till ytterfil, återigen mitt framför mitt framhjul, så jag verkar vara totalt osynlig. I de lägena är jag ändå glad att jag är beredd på att folk ska göra puckade saker, försöker hålla hyfsat avstånd och vara förutseende, men att någon ska slänga sig in precis framför ens framhjul är inget drömscenario oavsett hastighet och jag kör INTE för fort när jag kör hoj på gata, så moralpredikningar är överflödiga.
Dessutom gör det mig rätt grinig att någon på det här förumet förutsätter att man som motorcyklist bär sig åt som en huligan i trafiken och därför förtjänar att hålla på att bli rammad inte bara en, utan två ggr?!? Det är iofs tur att det finns frihet att uttrycka sin åsikt i det här landet, men...
Det får väl bli fluorescerande tejp över hela hojen och säkerhetsväst och jättestor tuta och whatever för att man kanske ska ha en chans att synas och framför allt bli sedd...
Tack, doktorn! Äntligen nå'n som fattar att jag behövde lite medhåll och medömkan.
Jag kunde utläsa en viktig detalj ur ditt inlägg, iom att de svängde ut just framför ditt framhjul så låter det som att du låg i den såkallade döda vinkeln, ingen ursäkt för att de svänger ut bara för de e för lata för att kolla ordentligt.
Men det är ganska dumt att ligga snett bakom en bil, de gör jag aldrig, antingen gasar jag järnet förbi eller så sänker jag farten.
Du är snäll som försvarar min heder, Ullis! Jag orkar inte ens bemöta det hela, jag kan/ska bara säga tack för de goda råden och kallt konstatera att jag nog aldrig kan göra rätt och hålla mig borta från bilarna.Nu är det ute & cyklas.
Nu är det ute & cyklas. Hon har inte legat bakom bilarna, utan framför vid ena tillfället & vid andra tillfället har hon legat i omkörningsfil då en snubbe fått för sej att även han skulle ut i den.
Jag tror mej ha rätt denna gång............
edit: det är faktiskt inte meningen att man ska behöva gasa järnet förbi alla bilar bara för att slippa bli prejad. Om så är meningen, då skulle man få gasa järnet hela sträckan Uppsala-Sthlm....alltid!
Ditt problem med det är??Om så är meningen, då skulle man få gasa järnet hela sträckan Uppsala-Sthlm....alltid!
Arg men även ledsen på min kropp för att jag måste byta yrke, helst igår
Arg för att jag inte får tjejen jag vill ha. Arg för det är så himla svårt att glömma...
Arg för att det är svårt att glömma fast jag vill det, NU!
Kan det inte finns en glömma-knapp någonstans på huvet som man trycker på så är det klart...
Ditt problem med det är??
Men för helvete gumman, har du glömt att jag kör "naken" nu
Nu är det ute & cyklas. Hon har inte legat bakom bilarna, utan framför vid ena tillfället & vid andra tillfället har hon legat i omkörningsfil då en snubbe fått för sej att även han skulle ut i den.
Jag tror mej ha rätt denna gång............
edit: det är faktiskt inte meningen att man ska behöva gasa järnet förbi alla bilar bara för att slippa bli prejad. Om så är meningen, då skulle man få gasa järnet hela sträckan Uppsala-Sthlm....alltid!
Ja URSÄKTA att jag e ute o cyklar så förbannat, dumt av mig att inte fatta att man faktiskt kan svänga mitt framför framhjulet på nån som ligger framför o att man tydligen inte kan ligga i döda vinkeln om man ligger i omkörningsfilen.
Jag ska nog sluta va ute o cykla så förbannat o istället lära mig att läsa nåt helt annat än det faktiskt står
O om man inte vill gasa järnet förbi bilarna så väljer man det andra alternativet som var att åka saktare
Nu ska jag inte säga nåt dumt om tjejer här oxå men.. nej jag ska fan inte säga nåt dumt om tjejer.
Läs om, Läs rätt, Du har helt fel...
Det finns massor av slarviga hojåkare på vägarna....
Ligg inte i DÖDA vinkeln, så enkelt är det.
Det här kan ju ältas till dödagar. Men jag gör ett sista försök.
Döda vinkeln kan du inte undvika, du ligger i den alltid en längre eller kortare stund. Om folk tar för vana att titta över axeln, ALLTID, så skulle vi inte bli prejade så lätt.
Sen. Hur kan man ligga i döda vinkeln om man blir omkörd av en bil som sedan lägger in sej precis framför framhjulet på din hoj
Förklara....pliiiiise.
När man blir omkörd , gör det inget om man lgger lite till höger i sitt körfällt, då finns det plats, utan att behöva hävda sin rätt... , men ok, vill man inte vara smidig i trafiken,
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |