ktmjacke
FÅR FONTÄNORGASM
För ett antal år sen så tog en elev med sig ett avsågat jaktgevär till skolan o sköt en lärare i huvudet.Han överlevde som genom ett mirakel o eleven blev fälld för......grov misshandel.För att bli fälld för GROV misshandel i sverige ska du nästan ha ihjäl nån.En spark i huvudet räknas inte ens som grov misshandel om det bara var EN,om du inte har stålhätta eller kraftiga kängor.Ett knytnävsslag är inte heller rubricerat som grovt.Du måste puckla på ordentligt eller knivhugga nån typ för att det ska bli GROVT.Inte för att jag misstror dig, men det där vore ju intressant att se ett exempel på! Jag trodde det krävdes en knuten näve för att det skulle kunna rubriceras som grov misshandel. Men det är bara något jag har fått för mig.
KÄLLA tack,KÄLLA???Tror inte det finns en enda dom i svea rike utfärdad för GROV misshandel gällande en örfil.Kan satsa en hel del på det tills du bevisar motsatsen.Har du nån aning om hur lätt det är att få ett åtal mot sig för misshandel?
En örfil räknas som grov misshandel och kan ge upp till 6 års fängelse om det vill sig illa, har han då hamnat i bråk med en person och fått en anmälan om misshandel är det nödvändigtvis inte hans fel.
Eller är alla skyldiga tills motsatsen är bevisad?
Last edited: