Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Inte för att jag misstror dig, men det där vore ju intressant att se ett exempel på! Jag trodde det krävdes en knuten näve för att det skulle kunna rubriceras som grov misshandel. Men det är bara något jag har fått för mig.
För ett antal år sen så tog en elev med sig ett avsågat jaktgevär till skolan o sköt en lärare i huvudet.Han överlevde som genom ett mirakel o eleven blev fälld för......grov misshandel.För att bli fälld för GROV misshandel i sverige ska du nästan ha ihjäl nån.En spark i huvudet räknas inte ens som grov misshandel om det bara var EN,om du inte har stålhätta eller kraftiga kängor.Ett knytnävsslag är inte heller rubricerat som grovt.Du måste puckla på ordentligt eller knivhugga nån typ för att det ska bli GROVT.

Har du nån aning om hur lätt det är att få ett åtal mot sig för misshandel?

En örfil räknas som grov misshandel och kan ge upp till 6 års fängelse om det vill sig illa, har han då hamnat i bråk med en person och fått en anmälan om misshandel är det nödvändigtvis inte hans fel.

Eller är alla skyldiga tills motsatsen är bevisad?:rolleyes:
KÄLLA tack,KÄLLA???Tror inte det finns en enda dom i svea rike utfärdad för GROV misshandel gällande en örfil.Kan satsa en hel del på det tills du bevisar motsatsen.

Last edited:

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Har du nån aning om hur lätt det är att få ett åtal mot sig för misshandel?

En örfil räknas som grov misshandel och kan ge upp till 6 års fängelse om det vill sig illa, har han då hamnat i bråk med en person och fått en anmälan om misshandel är det nödvändigtvis inte hans fel.

Eller är alla skyldiga tills motsatsen är bevisad?:rolleyes:

Är du inte klok någonstans?

Du får fan ta mig läsa på brottsbalken! Örfil är snarare ofredande än varken misshandel eller grov misshandel! I USA kanske det hade blivit assault men definitivt inte i Sverige.

BROTTSBALK 1962:700 KAP. 3 Om brott mot liv och hälsa

5 § Den som tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom eller henne i vanmakt eller något annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (1998:393).

6 § Är brott som i 5 § sägs att anse som grovt, skall för grov misshandel dömas till fängelse, lägst ett och högst tio år.
Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller eljest visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (1988:2).

Behöver jag nämna att inlägget gjorde mig förbannad idag?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Glad som tusan 23:30 o påväg hem från jobbet ringer de från jobbet o ber mig jobba lite till... blev 15 timmars arbetsdag istället för 7 :gnissla

O nu blir jag förbannad på mig själv för ja inte kan bestämma mig om ja ska äta eller gå o lägga mig o då såklart istället hamnar här i skriver dehär jävla skitinlägget... jag e dum i huvet :huvet

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Det satans regnet! Här har man kämpat en hela vecka med att bygga en motard, och dan då jag hade kunnat köra så regnar det :4skrika

F**********************************************N!!!!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Är du inte klok någonstans?
Du får fan ta mig läsa på brottsbalken! Örfil är snarare ofredande än varken misshandel eller grov misshandel! I USA kanske det hade blivit assault men definitivt inte i Sverige.

Smartare än dig iaf:tummenupp

Har aldrig påstått att jag tycker det är rätt att det är så men rent teoretiskt så kan det faktiskt bli så pass illa. Har varit iblandade i slagsmål där parterna har anmält varandra efter rätt grova saker och ingen har åkt dit.

Min källa var en träningskompis som jobbar för åklagarmyndigheten.

te det finns en enda dom i svea rike utfärdad för GROV misshandel gällande en örfil.
Som vi alla vet är det skillnad på en fällande dom och ett åtal, tror inte själv att det är nån som blivit fälld för en örfil med rubriceringen grov misshandel. Jag tog det bara som ett ex som faktiskt kan bli verklighet!

Last edited:

MikkE

Guest
Sa att jag kunde jobba övertid på lördag också när jag egentligen inte vill. Puckojag!
Fan jobbat övertid; lör, mån, tis, ons, tors redan.... har inget liv.....

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Smartare än dig iaf:tummenupp

Har aldrig påstått att jag tycker det är rätt att det är så men rent teoretiskt så kan det faktiskt bli så pass illa. Har varit iblandade i slagsmål där parterna har anmält varandra efter rätt grova saker och ingen har åkt dit.

Min källa var en träningskompis som jobbar för åklagarmyndigheten.

Som vi alla vet är det skillnad på en fällande dom och ett åtal, tror inte själv att det är nån som blivit fälld för en örfil med rubriceringen grov misshandel. Jag tog det bara som ett ex som faktiskt kan bli verklighet!

Mycket mycket dåligt exempel och uppenbarligen har din träningskompis dålig koll. Jag är övertygad om att INGEN åklagare i hela Sverige skulle åtala någon för grov misshandel för en örfil.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Mycket mycket dåligt exempel och uppenbarligen har din träningskompis dålig koll. Jag är övertygad om att INGEN åklagare i hela Sverige skulle åtala någon för grov misshandel för en örfil.

Nej ursäkta mig, glömde ju att du kan allt, jävla världsmästare!:huvet

Att alla idioter ska samlas i Skåne, jag fattar inte vad som är grejen. Är man född dryg som skåning eller blir man så med tiden?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Åh, vad roligt. Nu kan jag banna AndreasNo OCH ta bort jente. Det är som julafton!

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Avbitartånghelvetet som small av och såg till att jag mosade mina fingrar. De har nu en vacker blå/lila ton och gör ont som faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan. :mad: :mad: :mad: :mad:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Är ja för våldsam med grejerna ja använder?

Nu har tangentbord, mus, digitalkamera gett upp helt och hållet. Dator, mobil är på god väg och min Arai hjälm likaså.
Sen har tanken på bågen beslutat sig för att läcka också.

Igår på träningen så slog jag upp en gammal skada i höger handled under sparring.

"Jag blir så trött":tomten

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Nej ursäkta mig, glömde ju att du kan allt, jävla världsmästare!:huvet

Att alla idioter ska samlas i Skåne, jag fattar inte vad som är grejen. Är man född dryg som skåning eller blir man så med tiden?

Du är bara sur för att du har fel... Sen kan du kalla mig Mr. Besserwisser framöver.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
att man inte förstår sig på brydar! :mad:

Det är ganska enkelt egentligen. En kvinna behöver stock, mycket stock. Men lägg kondomen på hyllan.

Forskning har visat att kvinnor som har oskyddad sex generellt sett är lyckligare än andra. Förklaringen är att vår sperma innehåller en rad hormoner som skapar en förälskelseliknande känslostorm hos kvinnan.

Hängde du med? Ge henne stock varje dag så blir hon glad.

Enkelt va? :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...