Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Nee samma här i stan, där cyklar snorungarna på fel sida vägen, åker moppe utan hjälm, kör genom korsningar utan att ens vrida på skallen osv osv.

Polarens granne som en relativt ny audi A4 hade fått ny dekoration på huven i form av ett hakkors, vi upptäckte sedan att även nästa granne hade fått ett likadant på sin v40.

Ingen respekt alls har dom snorungarna!:mad:
Det med hakkors på bilarna var väl inget vidare, men i övrigt är det väl som det alltid varit? Cykla på fel sida vägen, köra moppe utan hjälm och köra genom korsningar utan att se sig för har väl i stort sett alla gjort nån gång som 15-åring?

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jepp, då kan du iaf köra skiten :D..

annars får du väl ringa nåt annat bolag o försäkra i under helgen :D

de finns lösningar på allt...

HEEEELVEETE!!! :huvet

"Fordonet måste vara trafikförsäkrat
För att du ska kunna ställa på ditt fordon, måste det finnas en trafikförsäkring i vägtrafikregistret (gäller inte släp). Om fordonet tidigare varit påställt, har Vägverket i normalfallet redan en uppgift om en vilande försäkring. I så fall aktiverar vi den och meddelar ditt försäkringsbolag när du ställer på fordonet. Saknas trafikförsäkring måste du kontakta ditt försäkringsbolag och teckna en försäkring innan du anmäler påställning"

Har inte haft försäkring på den tidigare då den e sprillans ny, så att ställa på den sket sej rejält. Ska banne mej regga mej på ww.klant.nu ....gahhh :mad:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
HEEEELVEETE!!! :huvet

"Fordonet måste vara trafikförsäkrat
För att du ska kunna ställa på ditt fordon, måste det finnas en trafikförsäkring i vägtrafikregistret (gäller inte släp). Om fordonet tidigare varit påställt, har Vägverket i normalfallet redan en uppgift om en vilande försäkring. I så fall aktiverar vi den och meddelar ditt försäkringsbolag när du ställer på fordonet. Saknas trafikförsäkring måste du kontakta ditt försäkringsbolag och teckna en försäkring innan du anmäler påställning"

Har inte haft försäkring på den tidigare då den e sprillans ny, så att ställa på den sket sej rejält. Ska banne mej regga mej på ww.klant.nu ....gahhh :mad:

:gnissla

Men som sagt, finns ju alternativet att försäkra via annat bolag tillfälligt, eller ställa på ändå o betala en fin summa te dendär konstiga trafikförsäkringsgrejen :D

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Jag är förbannad idag för att jag är så satans bakis!
Kunde jag inte ha nöjt mig med mindre öl?

Fast vid närmare eftertanke kanske jag är lite för slapp för att vara förbannad...

Kia

Guest
Att det inte går sönder fler flygplan ute på arlanda. Deras sk "flygtekniker" sitter ute och solar.... Å har dessutom överdrivet betalt för det...

JörgenT

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Blackbird-98
Att det inte går sönder fler flygplan ute på arlanda. Deras sk "flygtekniker" sitter ute och solar.... Å har dessutom överdrivet betalt för det...

Vems flygtech??? SAS/FlyNordic/LH.... Vems??..

Själv stod jag med nyckeln i tändlåset till hojen när jobbet ringde... Idag hatar jag o jobba. Brukar inte vara långsint.. men detta sitter fortfarande i efter 3,5h. :huvet :mad: :huvet

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Jag är förbannad på Bill, den rike.

En kompis skulle skicka en fil över msn, men det var en .exe så han skulle döpa om den så Bill tillåter att den skickas. Sagt och gjort, han döper om den och skickar. När jag tar emot den så klickar jag på länken som kommer upp i fönstret och, voila! En snygg ruta kommer fram där det står ungefär

"Bill tror att denna fil kanske är skadlig för din dator. Eftersom vi inte betror dig att hantera dina egna prylar så kommer vi att gömma filen. Lycka till med att hitta den din apa!"

Då hade min eminente vän döpt filen till .mp3... Det gillade inte Bill heller!

Jaha, då kanske man kan tro att filjäveln går att hitta på datorn? Nej så är naturligtvis inte fallet, den har ju tagits bort och kastats ut i cyberrymden!

Jag blir så förbannad! :mad: :huvet

Vi skickade om filen med ett annat namn sen.

JörgenT

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Blackbird-98

En kompis skulle skicka en fil över msn, men det var en .exe så han skulle döpa om den så Bill tillåter att den skickas. Sagt och gjort, han döper om den och skickar. När jag tar emot den så klickar jag på länken som kommer upp i fönstret och, voila! En snygg ruta kommer fram där det står ungefär

"Bill tror att denna fil kanske är skadlig för din dator. Eftersom vi inte betror dig att hantera dina egna prylar så kommer vi att gömma filen. Lycka till med att hitta den din apa!"

Jaha, då kanske man kan tro att filjäveln går att hitta på datorn? Nej så är naturligtvis inte fallet, den har ju tagits bort och kastats ut i cyberrymden!

:skrattaåt :skrattaåt :klappar :klappar

Nu e ja glad igen...

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
om det är som jag tror..

har du testat att INTE trycka på "länken" i msn fönstret som kommer när filen är färdigladdad och istället gå direkt till mappen "mottagna filer" och öppna den där inne... då brukar inte bill säga emot oavsett va filen heter

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Du har helt rätt.

har du testat att INTE trycka på "länken" i msn fönstret som kommer när filen är färdigladdad och istället gå direkt till mappen "mottagna filer" och öppna den där inne... då brukar inte bill säga emot oavsett va filen heter

Och det vet jag, men det faktum att man inte får göra som man vill. Det stör mig.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Det här suger ordentligt.
Inget gå som det ska.
- Åbäket i garaget vägrar att starta.
- Har körning på Gelleråsen imorgon och kan inte åka.
- Förlorar 700 kr eftersom ingen vill köpa platsen.
- Lägger man till några tusen för det som man har tänkt att lägga på motorn så kan man lika väl köpa en ny hoj. Kostar några lappar mer.
- Pengar jag inte har.
- Jag har kört sammanlagt 1 timma på hojen och får bara ett träningstillfälle till precis innan första racet.

Kan lika väl skita i att rejsa kommer ändå inte gå bra...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag