Uppsalas cyklister från helvetet!!!
Idag finns det fan inte ord för hur förbannad jag varit.
Det finns ett par få ställen för mc.s att bli parkerade i stan. Det jävliga är att cyklisterna nonchalerar dessa skyltar totalt & ställer sina "hojar" där.
I morse så fick jag åka omväg runt hela stan, för att det ska firas en gubbe som varit död i 300 år typ (ja just, kungen & nån japansk snubbe var ju på besök också ).Gator är avstängda & hela stans polisstyrka är inkallade för att stå & dirigera. Jag fick inte åka in på den väg jag ville, trots att jag sa att jag hade min parkering där & skulle till jobbet. IDIOTISKT...jag blir ju sen ju!!
Sen när jag ska parka på en mc-plats, då står det cyklar där. En ställer jag upp på trottoaren & en skickar jag iväg så den faller omkull. Poliserna står 10-15 m ifrån & kollar, men bryr sej inte det minsta. Ja ja, sen när jag ska hem....då är det en idiot som parkerat bredvid min hoj & den cykeln med korg & hela baletten har tippat & ligger in i min hoj. Jag blir totalt vansinning & slänger i väg cykeln åt sidan. Polisen sitter nu inne på Burger King & käkar. De ser mej, men bryr sej inte. Tydligen så är de vana. Vad tusan ska man göra för att få idioterna att fatta att de INTE ska ställa sej där???
Hade jag fått en repa på hojen, så hade jag i rent vredesmod väntat ut ägaren till cykeln & inte gett mej förrän skiten hade pröjsat för sej.
VÅGA HATA CYKLISTER!!!