Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag blev förbannad när veterinären var så okänslig, när hon borde ha förstått att vi kom in för att avliva en hund, inte för att försöka göra en dödligt sjuk hund, frisk.

Jag blir oxå förbannad över att vovven ifråga satte så djupa spår. Lättare att ta bort ett djur om man inte bryr sig.

Blev oxå förbannad över att detta i sin tur rev upp en annan stor sorg :huvet .

/Carin
Känner med dig.
Skäms nästan för att säga det, men lider mer av att ta bort en hund än att förlora en mänsklig vän.
Tillåt dig att sörja.
Att hålla inne känslorna förlänger bara lidandet.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Har fan aldrig vart så sjukt rasande som jag var idag.

Började första dagen på sommarjobbet idag, på ett äldreboende. Anyway- parkeringsplatsen är full, så jag parkerar där det finns lite plats kvar vid sidan av en bil. Jag tänker inte att det är bredvid en parkbänk.

Senare vid den korta lunchen där jag sprungit ut från Coop och köpt något ätbart så går jag förbi hojjen bara för att titta till den. Den stod där fint, dock en del a-lagare i närheten på bänken.

Slutar sedan jobbet och går mot mc:n. WTF!?, den är inte här!!! Iaf ringer farsan som snart kommer hit. Går under tiden runt i närheten och söker efter den. Far kommer dit och börjar snacka med dom.
-"Nej vi har inte vart här så länge... osv...osv.."

Vi fortsätter sökandet och far ser sedan en liten röd fläck bland vegitationen på marken. Den var där!!! De hade spräckt rattlåset och tändningslåset. Den var ditrullad med kättinglåset fastlåst i hjälmen som låg runt bakhjulet.

Vi släpar sedan hem den på släpet. Det som konstaterat som var trasigt var en mindre svart kåpa (undre styrkåpan), rattlåset var av och tändningslåset genomslaget. Kan nämnas att ena kärringen där var påväg att tjalla till polisen, dock var de kvar där hela tiden så det hade inte blivit av en.

Skjut de värsta jävla pundarna som håller på så fula skitgrejjor...
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Folk som inte håller vad de lovar och inte ens kan meddela sig. Blev tvungen att våldgästa en (riktig) kompis inatt pga att en annan kompis inte svarade på varken telefonsamtal eller sms eller via internet. Är man 65 mil hemifrån så är man ganska beroende av att folk ställer upp som de har sagt. Nu blir det hotellvistelse som inte var inräknad, jag ser det som läropengar. Jag kan acceptera nära anhörigs frånfälle som ursäkt för att inte svara eller meddela sig, inget annat.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag blev förbannad när veterinären var så okänslig, när hon borde ha förstått att vi kom in för att avliva en hund, inte för att försöka göra en dödligt sjuk hund, frisk.

Jag blir oxå förbannad över att vovven ifråga satte så djupa spår. Lättare att ta bort ett djur om man inte bryr sig.
Hälsa kramar till hundens husse från mig.

Blev oxå förbannad över att detta i sin tur rev upp en annan stor sorg :huvet .

/Carin
:pannkyss :krama
 

Kia

Guest
När jag läser i "röka"-tråden att det finns folk härinne som tycker att det är ganska "okej" att röka i närheten av sina små barn. Inte så konstigt att många drabbas av allergier och trånga luftrör om föräldrarna tänker så. Ett litet barn som ligger i famnen kan ju inte direkt resa sig upp och gå när mamma/pappa tänder en cigg. Det är fan aldrig okej på något vis att utsätta sitt barn för en massa onödiga risker. Själviska idioter!!! :mad:
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Folk som inte håller vad de lovar och inte ens kan meddela sig. Blev tvungen att våldgästa en (riktig) kompis inatt pga att en annan kompis inte svarade på varken telefonsamtal eller sms eller via internet. Är man 65 mil hemifrån så är man ganska beroende av att folk ställer upp som de har sagt. Nu blir det hotellvistelse som inte var inräknad, jag ser det som läropengar. Jag kan acceptera nära anhörigs frånfälle som ursäkt för att inte svara eller meddela sig, inget annat.

Fy fan va surt! Förstår om du blir förbannad. Oki att det finns något som heter "taraf" i vissa länder, men då vet ju båda att det är just, "taraf" (att erbjuda sig eller "lova" något bara för att låta trevlig utan tanke på att fullfölja det man erbjudit/lovat).

Jag blir förbannad på att jag återigen glömde att förvara mina dyrbara saker på ett säkert ställe...:huvet

/Carin
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Jag blev förbannad när veterinären var så okänslig, när hon borde ha förstått att vi kom in för att avliva en hund, inte för att försöka göra en dödligt sjuk hund, frisk.

Jag blir oxå förbannad över att vovven ifråga satte så djupa spår. Lättare att ta bort ett djur om man inte bryr sig.

Blev oxå förbannad över att detta i sin tur rev upp en annan stor sorg :huvet .

/Carin

DET blev jag också förbannad över! Det var många tankar igår när man satt ensam i bilen i fem timmar. Å andra sidan blev jag nöjd att det bara tog fem timmar hit så det är alltid nått.
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
va ute och körde hojjen förrut, när jag gör en omkörning och ska ha 5 växel händer inget, ingen växel faan.. när jag stannar och kikar vad som hänt så är det kedjan som saknas :va

Vände och gick och lettade efter den, när den väl hittades så är det kedjelåset som gått av :mad: :mad:

Faan faan var irreterande, som tur va klarade sig motorn utan några blesyrer
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Araber gör mig förbannad..och jag FÅR säga så för jag har sånna i släkten..men det är inte släkten som gör det. Det är kunder :mad: och det är alltid just dessa som tycker att dom kan sätta sina egna priser på jobbet som JAG utför. FAN!!
Om det står ett pris så gäller det priset!!!!! Och för att dom tycker att jag skall vara en snäll liten halvkurd vars pappa de kanske pratat med en gång (men automatiskt är BRUUUUSHAN med) så tycker dom att jag inte skall käfta emot men det händer för ofta nu. MORRRRRRRRRRRRRRRRRR. Från o med nu är det pengar först..laser sen!
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Araber gör mig förbannad..och jag FÅR säga så för jag har sånna i släkten..men det är inte släkten som gör det. Det är kunder :mad: och det är alltid just dessa som tycker att dom kan sätta sina egna priser på jobbet som JAG utför. FAN!!
Om det står ett pris så gäller det priset!!!!! Och för att dom tycker att jag skall vara en snäll liten halvkurd vars pappa de kanske pratat med en gång (men automatiskt är BRUUUUSHAN med) så tycker dom att jag inte skall käfta emot men det händer för ofta nu. MORRRRRRRRRRRRRRRRRR. Från o med nu är det pengar först..laser sen!

Som hämnd kan du råka lasra kewken av dom snåla jewlarna! :tummenupp
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Araber gör mig förbannad..

Jag vet inte vad det är för nån snubbe, men han KAN vara arab. Han kommer iaf och prutar på hyrpriserna här i butiken VARJE gång han kommer. Vi är ju redan billigast i stan.

KEWKGUBBE!

Han ska kanske få fel film i sina fodral lite väl ofta from. nu. En släng av wetsex har väl inte så många dött av :D
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag vet inte vad det är för nån snubbe, men han KAN vara arab. Han kommer iaf och prutar på hyrpriserna här i butiken VARJE gång han kommer. Vi är ju redan billigast i stan.

KEWKGUBBE!

Han ska kanske få fel film i sina fodral lite väl ofta from. nu. En släng av wetsex har väl inte så många dött av :D

Har du den K-familjen, stoppa i den i fodralet.....VARJE GÅNG :D

P.S glöm inte att tejpa nytt omslag på skivan efter andra eller tredje gången bara, han lär ju garanterat göra en snabbcheck på skivan tillslut ;)
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Alla förbannade bilister som gladerligen kör 10 km/h UNDER laglig hastighet. VAFAAN!! Tur att ingen hör en skrika av ilska när man sitter i Mazdan med Hans Zimmer på högsta volym... :D
 

_teSSan_

Guest
Bilprovningen gjorde mig jävligt förbannad!!! :mad:

Hur de kunde släppa igenom ett par bromsar som tvärdog två mil senare övergår mitt förstånd! :4skrika

Inte det minsta roligt å susa rakt ut på en korsande 90-väg!

Tacka fan för att varken jag eller paret som tvingades köra på mig skadade oss! Och tacka fan för att jag ångrade mig och lämnade 5-åriga sonen hemma!! :skrämd
 

Bifogat

  • 740-1.jpg
    740-1.jpg
    55.8 KB · Visningar: 81
  • 740-2.jpg
    740-2.jpg
    58.7 KB · Visningar: 57

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Det där såg inte alltför bra ut, tur ni inte skadade er.

Dock fattar jag inte vad du menar med "tacka fan för"?
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top