Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Bilprovningen gjorde mig jävligt förbannad!!! :mad:

Hur de kunde släppa igenom ett par bromsar som tvärdog två mil senare övergår mitt förstånd! :4skrika

Inte det minsta roligt å susa rakt ut på en korsande 90-väg!

Tacka fan för att varken jag eller paret som tvingades köra på mig skadade oss! Och tacka fan för att jag ångrade mig och lämnade 5-åriga sonen hemma!! :skrämd

Du, jag tror passagerardörren är lite repig. :gnissla

Angående bilprovningen så kan dom inte upptäcka precis allt, även om det är deras jobb.
Vad var det som felade?
En sprucken bromsslang? Löst bromsok? Kassa belägg? Sprucken skiva?

Sedan kan det även ha varit yttre påverkan som orsakade bromsfelet, jag förstår dock att du är arg.
 

särkrille

pojkband
Gick med
4 Jun 2007
Ort
örebro
Hoj
svart sak
Bilprovningen gjorde mig jävligt förbannad!!! :mad:

Hur de kunde släppa igenom ett par bromsar som tvärdog två mil senare övergår mitt förstånd! :4skrika

Inte det minsta roligt å susa rakt ut på en korsande 90-väg!

Tacka fan för att varken jag eller paret som tvingades köra på mig skadade oss! Och tacka fan för att jag ångrade mig och lämnade 5-åriga sonen hemma!! :skrämd

Du är alltså helt seriös när du beskyller bilprovningen för att DIN bil som DU körde åkte rakt ut i en korsning

Det är som att beskylla Mona Sahlin för alla våldtäkter som begås i sverige
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Bilprovningen gjorde mig jävligt förbannad!!! :mad:

Hur de kunde släppa igenom ett par bromsar som tvärdog två mil senare övergår mitt förstånd! :4skrika

Inte det minsta roligt å susa rakt ut på en korsande 90-väg!

Tacka fan för att varken jag eller paret som tvingades köra på mig skadade oss! Och tacka fan för att jag ångrade mig och lämnade 5-åriga sonen hemma!! :skrämd

"Hej.

Vi på Bonniers förlag håller på med en uppslagsbok där vi listar populära uttryck. Vi undrar om vi får använda de här bilderna för att illustrera uttrycket 'tjejkörd'. Vänligen svara så fort du kan.

Mvh

Vemsom Helst, Bonnier Förlag AB"
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
"Hej.

Vi på Bonniers förlag håller på med en uppslagsbok där vi listar populära uttryck. Vi undrar om vi får använda de här bilderna för att illustrera uttrycket 'tjejkörd'. Vänligen svara så fort du kan.

Mvh

Vemsom Helst, Bonnier Förlag AB"

:D :yoparty :gnissla :rofl...jag dör av skratt!!

Ledsen för vad som hände T..skrattar inte åt dig utan Mattias sjuka humor :nooffence
 

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sköllersta
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Alla Stockholmsjävlar som fått för sig att de ska fira midsommar utanför stan.

Det var ju för fan kö från Bromma till Västerås nu i eftermiddags, där fick man för att man var snäll och körde en extra sväng efter nattskiftet
 

ceicli

Jag kör så långsamt jag vill!!! *basta*
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Tollered
Hoj
Honda CBX600E-83
Min så kallade försörjning som fick för sig att det var mitt fel att jag inte bad om ledigt i tid. Detta för att schemaläggaren ska ha ledigt och har lagt tjänsterna för fler dagar än vanligt.

Jag gjorde rätt men det var mitt fel!

Underbart! *not*

Det gjorde mig riktigt förbannad idag!!! :mad: :mad:
 

_teSSan_

Guest
Du är alltså helt seriös när du beskyller bilprovningen för att DIN bil som DU körde åkte rakt ut i en korsning

Det är som att beskylla Mona Sahlin för alla våldtäkter som begås i sverige

Är du dum eller?? Deras jobb är att kolla att bilarna som åker runt på vägarna i sverige är säkra, och om en bil inte går igenom besiktbningen pga bromsarna kanske de borde kolla bromsarna vid ombesiktningen..! Annars har de inte gjort sitt jobb och alltså ordnat så att en farlig bil får köras som vanligt. Ja, det gör mig arg när de inte gör sitt jobb och pga det riskerar människors liv.

Och vad får dig att tro att det var min bil? Hade jag kört min bil hade det aldrig hänt, mina bromsar funkar.

"Hej.

Vi på Bonniers förlag håller på med en uppslagsbok där vi listar populära uttryck. Vi undrar om vi får använda de här bilderna för att illustrera uttrycket 'tjejkörd'. Vänligen svara så fort du kan.

Mvh

Vemsom Helst, Bonnier Förlag AB"

Förlåt mig för att jag inte skrattar åt ditt superroliga skämt. Hör av dig när du är en halv meter från att få en lastbil genom förardörren i 90km/h. Jag lovar att jag ska skoja om det.
 
Last edited:

_teSSan_

Guest
Du, jag tror passagerardörren är lite repig. :gnissla

Angående bilprovningen så kan dom inte upptäcka precis allt, även om det är deras jobb.
Vad var det som felade?
En sprucken bromsslang? Löst bromsok? Kassa belägg? Sprucken skiva?

Sedan kan det även ha varit yttre påverkan som orsakade bromsfelet, jag förstår dock att du är arg.

Har ingen aning om vad som gick fel, var på väg hem från besiktningen, så två mil tidigare var det tydligen inget fel på dem eftersom de gick igenom en ombesiktning. Verkstan ska kolla på den nästa vecka.
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Är du dum eller?? Deras jobb är att kolla att bilarna som åker runt på vägarna i sverige är säkra, och om en bil inte går igenom besiktbningen pga bromsarna kanske de borde kolla bromsarna vid ombesiktningen..! Annars har de inte gjort sitt jobb och alltså ordnat så att en farlig bil får köras som vanligt. Ja, det gör mig arg när de inte gör sitt jobb och pga det riskerar människors liv.

Och vad får dig att tro att det var min bil? Hade jag kört min bil hade det aldrig hänt, mina bromsar funkar.



Förlåt mig för att jag inte skrattar åt ditt superroliga skämt. Hör av dig när du är en halv meter från att få en lastbil genom förardörren i 90km/h. Jag lovar att jag ska skoja om det.


Såg inte bra ut det där...Vilken smäll det måste ha varit...tur i oturen att du kan sitta här och berätta det i alla fall. :pannkyss

Sen håller jag med om att Mattias har väldigt torr humör och det är många som stör sig på honom. Säkert en bra kille irl men hans beteende som moderator är under all kritik.
 

Henken

Guest
Alla mina prylar som bara går sönder :mad:

Mobilen stänger av sig när man svarar i den, min nya dator har slutat fungera trots att jag använt den max 10t. Det regnar för faen, jag vill spela. :mad:

Min hoj läcker olja, går ryckigt & låter som en popcornmaskin på steroider. Dessutom får jag ingen lön förrän sista juli :yoparty
 

_teSSan_

Guest
Såg inte bra ut det där...Vilken smäll det måste ha varit...tur i oturen att du kan sitta här och berätta det i alla fall. :pannkyss

Sen håller jag med om att Mattias har väldigt torr humör och det är många som stör sig på honom. Säkert en bra kille irl men hans beteende som moderator är under all kritik.

Precis. Mattias är ofta rolig, och jag har skrattat åt mycket han har skrivit, men trafikolyckor är inte min sorts humor.
Och som moderator borde han veta skillnad på att skämta med folk man känner och att skratta åt att det går illa för främlingar.
 

särkrille

pojkband
Gick med
4 Jun 2007
Ort
örebro
Hoj
svart sak
Är du dum eller?? Deras jobb är att kolla att bilarna som åker runt på vägarna i sverige är säkra, och om en bil inte går igenom besiktbningen pga bromsarna kanske de borde kolla bromsarna vid ombesiktningen..! Annars har de inte gjort sitt jobb och alltså ordnat så att en farlig bil får köras som vanligt. Ja, det gör mig arg när de inte gör sitt jobb och pga det riskerar människors liv.

Och vad får dig att tro att det var min bil? Hade jag kört min bil hade det aldrig hänt, mina bromsar funkar.

....

Funkade bromsarna på besiktningen?, förmodligen gjorde dom det eftersom den gick igenom, hur skall dom på SBP veta om att din bromsslang ska spricka/gå av/lossna om 2 mil, tyvärr är deras jobb inte att vara synska.

Jag hade pyspunka på besiktningen en gång, luften var nästan slut när jag hade kommit hem, var det också SBP's fel?

Anledningen att jag trodde att det var din bil, var väll en dum förutfattad gissning av mig(jag var väll dum i huvudet eller hur var det?), man brukar ju åka runt i grannens bil o besiktiga den.

Och hur vet du att bromsslangen på din bil är i tipptopp skicka, när kollade du dom senast?
 

_teSSan_

Guest
Funkade bromsarna på besiktningen?, förmodligen gjorde dom det eftersom den gick igenom, hur skall dom på SBP veta om att din bromsslang ska spricka/gå av/lossna om 2 mil, tyvärr är deras jobb inte att vara synska.

Jag hade pyspunka på besiktningen en gång, luften var nästan slut när jag hade kommit hem, var det också SBP's fel?

Anledningen att jag trodde att det var din bil, var väll en dum förutfattad gissning av mig(jag var väll dum i huvudet eller hur var det?), man brukar ju åka runt i grannens bil o besiktiga den.

Och hur vet du att bromsslangen på din bil är i tipptopp skicka, när kollade du dom senast?

Jag kollade dem för ca två veckor sen.

En bromsslang som är hel spricker/lossnar/går inte av helt plötsligt.
 

Gabor

Guest
Jag kollade dem för ca två veckor sen.

En bromsslang som är hel spricker/lossnar/går inte av helt plötsligt.

JO, det är så det händer. Hur gammal är din bil ?? Du har väl bytt slangar och bromsvätska enligt service rekomendationen.?
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jag kollade dem för ca två veckor sen.

En bromsslang som är hel spricker/lossnar/går inte av helt plötsligt.

När går den av om inte helt plötsligt?
Går den av lite en dag och lite mer en annan dag?

En torrsprucken bromsslang kan se ut att vara i helt okej skick vid en första anblick och sedan gå sönder hux flux.

Sen kan det ju även ha blivit stopp i systemet pga. tex. dåliga bromsslang som lösts upp inuti av ålder och proppat igen skiten. Men att det skulle hända två mil efter en besiktning är iof. ganska långsökt.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Bilprovningen gjorde mig jävligt förbannad!!! :mad:

Hur de kunde släppa igenom ett par bromsar som tvärdog två mil senare övergår mitt förstånd! :4skrika

Inte det minsta roligt å susa rakt ut på en korsande 90-väg!

Tacka fan för att varken jag eller paret som tvingades köra på mig skadade oss! Och tacka fan för att jag ångrade mig och lämnade 5-åriga sonen hemma!! :skrämd

Det är alltid någon annans fel.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top