Det här hände visserligen igår, men är fortfarande sjukt förbannad!!!!
Har lyckats hamna i en sits utan frambromshandtag (märkte det i torsdags) så hela fredagen ringde jag runt för att försöka se om någon handlare hade på lager (man vill ju köra till helgen tänker man
).. Självklart har ingen handlare, som jag kan komma på iaf, detta på lager utan om jag skulle beställa det i fredags skulle jag få det i mitten på nästa vecka.. ( precis innan midsommar) Eftermiddagen går och sen får jag tag i en kille, från en blocketannons, som har ett. Perfekt tänkte jag
Han skulle inte vara hemma under fredagen, men vi kom överens om att jag skulle hämta det igår efter jobbet..
Jag ringde honom, som bestämt, efter jobbet och sa att jag började rulla hemifrån när som helst.. Inga problem enligt honom, fick adress osv.. Så rullar man dom 5 milen man har hem till honom (inte direkt runt knuten för ett bromshandtag när man har y-center 5 min bort)... Kommer till hans port och inser att man kommer ju inte in utan kod.. Ringer honom... Inget svar.. Kommer in i porten när grannen går ut och ringer på hans dörr.. Ingen öppnar.. Ringer igen.. Inget svar.. Idioten är inte hemma och vägrar svara i telefonen
Så vad f*n gör man!?
Har åkt 5 mil för att köpa ett handtag som jag verkligen måste ha för att kunna köra, men killen är som bortblåst.. Ringer, messar, pratar in på telesvar (tar reda på att han inte har nåt hemnr heller), frågar grannar osv.. Väntade på att han skulle komma hem bra länge, men inser efter en timme
att jag faktiskt inte kan sitta där hela kvällen... Åker dom 5 milen tillbaka igen och ringer med jämna mellanrum.. Jahapp, så var det med det lördagsåkat
Så var man tillbaka på ruta ett igen, söndag (mycket stängt) och utan handtag
Tycker det är sjukt osportsligt att göra som den lallaren gjorde.. Jag menar, bestämmer man sig för att åka bort osv så kan man ju ringa o säga att man va tvungen o åka.. Har man avtalat tid så hör man av sig/är där man förväntas vara....
SÅ nu blir det väl hojåka efter midsommar nästa gång om jag inte får tag i nåt som passar innan dess
(Måste tillägga att jag har ringt honom en gång idag också för att se om han skulle svara, men utan svar.. Så det är faktiskt så att man undrar om det har hänt nånting
I såna fall är väl en bortförklaring godtagbar, men ändå...)