Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

LeeRoy

Fh Fh Fh
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki gsxr 750 -96
När klockjäveln :mad: ringde 06:00 :huvet imorse å dags å gå upp å åka till jobbet efter 2 veckors semester :huvet :huvet :huvet
 

ganzo

Suparhjälte...
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Ingen
När man inser att det inte blir nått mc-kort i år heller! Har försökt klura ut en lösning men eftersom mitt smått efterblivna jobb inte prioriterar dom som jobbar hårt och har jobbat länge utan istället fokuserar på den som har tungan längst upp i chefens :arsele vilket gör att jag inte får nått fast schema, utan slavar vidare på mongotidet vilket gör att jag inte kan beställa lektioner vilket gör att jag inte kan ta mitt kort vilket gör mig förbannad! Det och att jag har ont i handen, ryggen o höften. Jävla midsommar! trilla av en gunga från 2 meters höjd o fall platt på ryggen, ramla 2 minuter senare när jag blev puttad av en "vän" och slog handen, sen körde vi irländsk julafton och jag springer "rakt fram" snett in i en vägg med höften.

Sprit är inte bra!:huvet

PS: :tuttar gör mig irriterad också, allvarliga problem med att bestämma sig!

EDIT: Jag var inte ens särskilt full, bara trött eftersom man repat sig från sjukdom!
 
Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Bilprovningen gjorde mig jävligt förbannad!!! :mad:

Hur de kunde släppa igenom ett par bromsar som tvärdog två mil senare övergår mitt förstånd! :4skrika

Inte det minsta roligt å susa rakt ut på en korsande 90-väg!

Tacka fan för att varken jag eller paret som tvingades köra på mig skadade oss! Och tacka fan för att jag ångrade mig och lämnade 5-åriga sonen hemma!! :skrämd

:skrämd var glad att det var en volvo du satt i och inte en liten ford fiesta :näsblod :näsblod


Hoppas att du klarade sig oskadd :pannkyss
 

_teSSan_

Guest
JO, det är så det händer. Hur gammal är din bil ?? Du har väl bytt slangar och bromsvätska enligt service rekomendationen.?

Du låter som att du känner mig. Har jag missat nåt? :va

Det är alltid någon annans fel.

Inte alltid, men eftersom det inte var min bil och jag (tidigare) litade på att de på SBP visste vad de sysslade med så anser inte jag att det var mitt fel. Men du har naturligtvis rätt till din egen åsikt, precis som jag har rätt att bli arg. :pannkyss

:skrämd var glad att det var en volvo du satt i och inte en liten ford fiesta :näsblod :näsblod


Hoppas att du klarade sig oskadd :pannkyss

Tack för omtanken! :) Allt gick bra, och de som tvingades köra på mig klarade sig helt oskadda! :)
 
Last edited:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Bilprovningen gjorde mig jävligt förbannad!!! :mad:

Hur de kunde släppa igenom ett par bromsar som tvärdog två mil senare övergår mitt förstånd! :4skrika

Inte det minsta roligt å susa rakt ut på en korsande 90-väg!

Tacka fan för att varken jag eller paret som tvingades köra på mig skadade oss! Och tacka fan för att jag ångrade mig och lämnade 5-åriga sonen hemma!! :skrämd

Bad Karma. Kanske ska börja skriva en lista!?

Tur att det gick bra för alla inblandade.

/Carin
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag kollade dem för ca två veckor sen.

En bromsslang som är hel spricker/lossnar/går inte av helt plötsligt.

Jo faktiskt så är det inget konstigt om det händer.

I vintras, 1,5 vecka efter besiktning av vinterbilen, stendog ett bakre bromsok. En liten låsring inne i oket gav upp, vilket ledde till att bromskolven åkte ut förbi tätningen och hängde i dammskyddet. Resultat; bromsvätskan hamnade i snön och pedalen i golvet....

Förra gången jag besiktade Toyotapickisen tog det hela åtta minuter inkl. betalning.

Personligen litar jag inte blint på bilprovningen...


Skönt att ingen kom till skada iallafall!



Annars är jag sur i största allmänhet, mest sur för att ryggen är en rishög:gnissla
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Att burken med sprut spackel paja så jag inte kan spackla dom 2 sista kåperna och att jag inte köpte lackfärg istället för sprayfärg och att mitt lackbås suger kopiöst (specielt upphängninen av kåperna så en kåpa rammla ner i gräset...)

Samt att sl inte kan plannera sina tid tabeller så det tar 1 h att åka 2 mil, skulle fan cyklat...

Att det håller på att bli åska så jag kan inte lacka mer för det kommer se MER skit ut då.

Att jag inte kan vakna och går runt som en jävla zombie.

Att jag inte vet vad jag ska käka till midag och eftersom jag inte tagigt fram nått så blir det troligen något simpelt som smakar vatten och jag är hungrig igen 3 h senare och jag kan inte sova i natt heller, jag har provat allt ink festa hela natten sitta på en båt hem å soft i 3 h å inte fan hjälpte det.

Att det regnar på min halvtorkade kåpa..


Att jag e så jävla negativ.

Välj en favorit.

En bra sak är att jag hitta skruvar som passa min bromscylinder :)
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Avdelningsläkarna som var oense om en ordination i förmiddags.

Min dlink-router som har lagt av igen. Måste vara ett måndagsexemplar.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Att min mormor har fått cancer i sitt andra bröst..40 år senare. Hoppas hon tar sig igenom detta annars vet jag inte vad jag tar mig till. Den kvinnan är min tvillingsjäl o bästa vän! Kämpa på stålmormor!!
 

Dr.Bike

Guest
Aldrig! Öl gör mig ännu mer förbannad! :mad:

Dann wollen Sie mit mir nicht zum Oktoberfest im München fahren, oder?


Vad gjorde MIG arg idag..tjaa, att jag kom på en sak jag förbisett och nu får vi riva en motor.
IGEN! :mad:
Men, igen... jag kom ju på det! :D Alltså löser det sig! :tummenupp
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Dann wollen Sie mit mir nicht zum Oktoberfest im München fahren, oder?


Vad gjorde MIG arg idag..tjaa, att jag kom på en sak jag förbisett och nu får vi riva en motor.
IGEN! :mad:
Men, igen... jag kom ju på det! :D Alltså löser det sig! :tummenupp

Glömde du montera en kolv eller?

:alzheimers :hihi
 

Dr.Bike

Guest
Glömde du montera en kolv eller?

:alzheimers :hihi

Typ...
Kolven kom dit, men pga tidspress a´la grande så kollades inte ALLT, och då det var "nya" (begagnade grejer utan känd historia) så hade jag helst sett attt man hade haft tiden att ta isär ALLT och kollat upp det, men den tiden fanns inte, och en okulärbesiktning senare så satt skiten ihop.

Funkade.
Men funkade inte helt optimalt = inte nöjd = straffa sig själv och göra om och rätt! :D

Saken var den, att inom loppet av 24h skulle tre hojar fixas, och det fanns helt enkelt inte tid för puttenutt.
Det skulle bara ihop och ses om det ÖHT fungerade!
I detta fallet handlade det alltså om krigssjukvård snarare än om manikyr...
Avsnörande förband på de flesta platser och tillse att patienten överlever.

Nu lever patienten, och vi går vidare med lite skönhetsvård...
(som att knäppa loss en topp och så... :hihi)
Man får inte göra det för lätt för sig inte!

DET gör mig förbannad! :mad:








:D
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Typ...
Kolven kom dit, men pga tidspress a´la grande så kollades inte ALLT, och då det var "nya" (begagnade grejer utan känd historia) så hade jag helst sett attt man hade haft tiden att ta isär ALLT och kollat upp det, men den tiden fanns inte, och en okulärbesiktning senare så satt skiten ihop.

Funkade.
Men funkade inte helt optimalt = inte nöjd = straffa sig själv och göra om och rätt! :D

Saken var den, att inom loppet av 24h skulle tre hojar fixas, och det fanns helt enkelt inte tid för puttenutt.
Det skulle bara ihop och ses om det ÖHT fungerade!
I detta fallet handlade det alltså om krigssjukvård snarare än om manikyr...
Avsnörande förband på de flesta platser och tillse att patienten överlever.

Nu lever patienten, och vi går vidare med lite skönhetsvård...
(som att knäppa loss en topp och så... :hihi)
Man får inte göra det för lätt för sig inte!

DET gör mig förbannad! :mad:

:D


Meka under hård stress är fan underbart! :gnissla

Kan man ens skruva utan att vara stressad?
 

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Nässjö
Hoj
R6 -08
Här också... :gnissla

Och jag är kanske inte förbannad men j**ligt tjurig för att min första semestervecka regnar bort!!! Dränker min tjurighet i öl :dricka
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Top