Vad händer när man smiter från snuten?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Om någon bränner förbi en poliskontroll i 180 km/h på 70-väg men åker fast längre fram, vad händer då? Alltså, på vilket sätt blir det värre än att torska för själva fortkörningen?
 

sandstream

Guest
Det kallas för smitning och att inte stanna på polismannstecken är allvarligare än att bara ha kört för fort.
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Stuff skrev:
Om någon bränner förbi en poliskontroll i 180 km/h på 70-väg men åker fast längre fram, vad händer då? Alltså, på vilket sätt blir det värre än att torska för själva fortkörningen?
Dom följer efter kanske :rolleyes:

Hehe nää du åker dit för smitning oxå.

Edit: Skit får aldrig vara först :brinnerup
 
Last edited:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Stuff skrev:
Om någon bränner förbi en poliskontroll i 180 km/h på 70-väg men åker fast längre fram, vad händer då? Alltså, på vilket sätt blir det värre än att torska för själva fortkörningen?

Smitning och ev vårdslöshet i trafik misstänker jag!

är du sugen på att smita! :rolleyes:
 

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Ort
K-dala
Hoj
trajumf äräss!!
Stuff skrev:
Om någon bränner förbi en poliskontroll i 180 km/h på 70-väg men åker fast längre fram, vad händer då? Alltså, på vilket sätt blir det värre än att torska för själva fortkörningen?
Är det samma poliser som tar dej eller är det en ny kontroll :confused:
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Du får en adrenalinchock, kör av vägen in i ett träd och dör på fläcken.


Det är iaf vad jag misstänker skulle hända om jag försökte mig på det.
 

DeeDeeZoo

SDK # 3468
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Bromma
Hoj
Ducati 916
xyx skrev:
Du får en adrenalinchock, kör av vägen in i ett träd och dör på fläcken.


Det är iaf vad jag misstänker skulle hända om jag försökte mig på det.


Misstänker att samma sak skulle hända med mig :brinnerup
 

CeZar

Medlem
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Visby
Hoj
KTM 660 SMC -04
Tror ni verkligen dom ens försöker köra efter? innan dom har hunnit iväg så lär man ju va en bra bit bort..

Vet en kille som gjorde så, han pekade finger när han körde förbi oxå (han har ganska osynlig nrskylt) Han kom undan..
Obs jag säger verkligen inte att jag tycker det är rätt att göra så
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Du får stryk av polisen med deras super onda hårda teleskåp batonger, därefter åker du till hall och blir våldtagen i ca 48 månader, när du kommer ut så märker du att du är hiv positiv och då dör du efter ca 12 dagar. Det är en kort sammanfattning av vad som händer om dom tar dig, så om du ska dra se till att du inte blir stannad!
 

mikal

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Ort
Sverige
Hoj
.
Stuff skrev:
Ja, med anledning av förslaget till högre bötesbelopp är jag faktiskt det.


Jo...samma poliser.

Garanterat får du ju mer påföljd när du blir tagen längre fram - som du skrev - än om du betalar det förhöjda bötesbeloppet (som är ett förslag från regeringen än så länge)

Bamse sa ju, "brott lönar sig inte, utan kostar" :hihi
 

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
xyx skrev:
Du får en adrenalinchock, kör av vägen in i ett träd och dör på fläcken.


Det är iaf vad jag misstänker skulle hända om jag försökte mig på det.
Adrenalinet pumpar i varje fall, sen att försöka hålla sig lugn under tiden och inte bli stressad är den svåra biten, håll nere farten men ändå fort för att kunna köra ifrån dom :D
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
En god vän till mig gjorde en sådan manöver. Han visste att han passerat lasern i en sådan fart att lappen skulle försvinna på fläcken. Polisen lyckades haffa honom längre fram under resan och det resulterade i indraget körkort i fem månader (sex månader från början) och ett antal dagsböter som i hans fall uppkom till ca: 10.000:-.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
hörde av en polis vid ett tillfälle att om man kör förbi mycke för fort så får de inte köra efter (givitvis beroende på omständigheterna) eller så va de att de inte orka för att de inte hinner ikapp (va ett tag sen jag fick veta de :gnissla ) iaf vill du slippa dem så kör mycke och inte lite för fort :kocko

den jag hörde de från e mcpolis men vet inte om de ändrat inställning sen sist eller om han inte va helt seriös..någon som vill undersöka :tungan
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Zenit skrev:
hörde av en polis vid ett tillfälle att om man kör förbi mycke för fort så får de inte köra efter (givitvis beroende på omständigheterna) eller så va de att de inte orka för att de inte hinner ikapp (va ett tag sen jag fick veta de :gnissla ) iaf vill du slippa dem så kör mycke och inte lite för fort :kocko

den jag hörde de från e mcpolis men vet inte om de ändrat inställning sen sist eller om han inte va helt seriös..någon som vill undersöka :tungan

Du kan nog stryka allt ovanstående.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Kommer inte ihåg namnet, men det är ju någon här på SH som fick 4 månader för smitning och fortkörning.
 

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Om jag inte misstar mig så kallas brottet "underlåtenhet att följa polismans tecken" och renderar sisådär 400 spänn i böter.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top