Jag tycker inte riktigt att jag har fått svar på frågan om varför trafikförsäkringen alltid ökar. Jag har aldrig kraschat, aldrig skadat andra el. fordon. Aldrig tagit ut en spänn på försäkringen. Vad hjälper det. Inget tydligen.
Undra varför jag känner mig rövknullad
EDIT: Det är nåt riktigt fucked upp med citat funktionen i denna trååd!!
Det är sjukvårdens och skyddsutrustningarnas fel att trafikförsäkringspremierna går upp!
Förr i tiden så var det en högre procentandel av de som kraschade som dog. En död hojåkare kostade inte så mycket för samhället och försäkringsbolagen. I kombination med ryggplattor m.m. så lyckas sjukvården nu dock att rädda livet på såna som garanterat skulle ha dörr för 10-15 år sedan. De kommer visserligen aldrig att kunna äta, prata och knappt tänka mer, men de kommer åtminstone att att vara vid liv tills de blir 74,3 år. Detta kostar enorma summor och trafikförsäkringen betalar för en stor del av dessa.
Så om man som motorcyklist vill vara solidarisk med sina hojåkande vänner. Strunta i säkerhetsutrustning, framförallt hjälmen!
Jag ser att du markis av magi är ett föredöme för oss alla! Alla borde vi börja köra hoj i jeans och T-shirt! Vi tackar dig och din uppvisade solidaritet med MC-kollektivet!!!