Vad har hänt med sporthoj?!

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
AllUtan sporthoj.com skulle livet suga balle om man inte satt på hojen, får min arbetsdag att bli roligare.:banana

Nja, man skulle ju hinna med rätt mycket om man inte läste är.

Men att folk är försiktiga med vad som skivs stämmer ju rätt bra, själv skippar jag ett par gånger om dagen att skicka inlägg som jag ens misstänker kan väcka ont blod.

Men det är tur att det finns en verklighet så man kan haspla ur sig vad som ens faller en in.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nja, man skulle ju hinna med rätt mycket om man inte läste är.

Men att folk är försiktiga med vad som skivs stämmer ju rätt bra, själv skippar jag ett par gånger om dagen att skicka inlägg som jag ens misstänker kan väcka ont blod.

Men det är tur att det finns en verklighet så man kan haspla ur sig vad som ens faller en in.

Snart dags att väcka upp vargjaktstråden fas 3 ;)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Håller faktiskt med kören lite..

Även om jag kanske är en av moralhororna när det gälle brassahelvett på Sveavägen så saknar jag verkligen KjeTtiNg-trådarna som fanns förut.

Stämningen är liksom nedtagen och publiken har ändrats så det alltid finns ett gäng surfittor torrare än Lagboken som ska ha åsikter, vilket gör att trådarna spårar ut i riktningen "får de spåra ut eller inte" istället för att bara få spåra ur sådär totalt som det var förr.

Fan, halva mitt vokabulär är hämtat härifrån. Vad ska hända med framtida generationer liksom?

Skriv in en varning för "känsliga själar" i reglerna direkt så slipper hänvisa till dem hela tiden *paragrafryttare*..

/

Saknar Marcus

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Helt ok att åka äventyrshoj, om du kraschar den i bergen då & då! :fakta

Jodå, jag kör omkull ibland och kör fast i lera och sand. Har med spade så jag kan gräva loss mig. Ingen hink dock..... :crash ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Inte personlig kritik Swedie!

Däremot är det knappast 20% + ökning i busa-sporthoj-motard-folk?
Snarare BMW-touring-reflexväst som ökat 40% och sporthojsfolk blivit tystade/bannade/loggat ur för gott.

Nu är det väl Egmont eg. som styr, och dom har väl inte samma målgrupp som du hade en gång i tiden.

Angående "Skapa trådar med vettigt innehåll.", så är det absolut inte dom som byggde SH.com-själen, det var dom tramsiga urspårade trådarna. Det är dom trådarna folket minns, och dom verkar inte längre vara tillåtna.

Däremot skulle det vara väldigt intressant med statistik på postade inlägg kvällar/nätter, jag upplever att det tvärdött de klockslagen.

Ni måste lägga ner det här med tron att massor bli bannade. Jag är den som sköter banningar och jag kan räkna på ena handen hur många som blivit bannade senaste året. Och det är ofta samma personer under olika konton.

Sedan styr Egmont enbart annonser / ekonomi. De har gett mig fullt förtroende att driva sajten vidare på det sätt jag tror är bäst. Målet är inte enbart antal besökare. Det har jag sagt åt dom flera gångr, utan jag söker kvalitet. Inte bars kvantitet på antal medlemmar och inlägg. Det är min filosofi.

Sedan så är tyvärr sporthoj som mc-kategori på väg neråt i populäritet. Så fler behövs på sajten för aktivitet. Därav inget krav på sporthojar enbart för att delta. Men touringnissar bör ju fundera en gång till innan registrering i med att sajten heter sporthoj.com.

Ska försöka gräva lite i statistiken och se om det är färre trådar nu mot förr.

En orsak till detta tror jag isåfall är just att det inte är lika intressant längre. Precis som sporter lider i dåliga ekonomiska tider så slår det även mot dyra s.k. hobbys som sporthoj är. Det är rekreation med adrenalin och tjock plånbok. Finns mindre av det idag mot ett antal år sedan...

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har varit medlem i snart 10år och kan bara hålla med om att det har blivit alldeles för mycket moralpredikningar på forumet. Då har jag ändå gått från 23 till 33 under tiden, så jag har blivit gubbe själv och borde rimligtvis också tillhöra moralkärringarna vid det här laget :3freak

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
skyller borttagandet av minusknappen.

Moralpredikarna är oftast de som skriker högst, tidigare lyste deras inlägg fint rött och ingen brydde sig om dem, nu backas de istället upp och gillas av övriga moralpredikare (10 som ogillar och en som gillar blir ju + nu) och det i sin tur påverkar moderatorerna som i slutändan blivit hårdare än stalin

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har du inte hört det senaste. Forumet ska byta namn till äventyrshoj.se...... :rofl :lol

Jag körde en riktig goding en gång, det var ett jävla äventyr.

Osäker på om hon skulle uppskatta att bli kallad hoj bara.

Äventyrshoj, lite som folk som köper en defender och det första dom gör är att montera snorkel.

Last edited:

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Vem kan någonsin göra er glada när det bara är fel på alla andra. Det är lätt att gnälla men ingen av er skriver hur SH skulle kunna bli bättre.

Att tillåta spamkonton och onyktert beteende är inte för mig en bra grej eller något som gör en bra sajt. Det är bra att det skräpet minskar. Det är samma klick hela tiden oxå som tror dom är vid baren och kungar oxå. Ska dessa bestämma vad som är roligt? Nja...

Så vad är annars alternativet ni söker som är motsatsen till dagens tydligen så tråkiga SH?

Grejen är att besökarstatisken säger tvärtom mot vad ni vill påstå här..., SH har ökat 20% mot förra året och har sen våras haft ett ökande antal besökare.

Ni behöver bara ta er tiden att skapa intressanta trådar för folk att delta i. Så är allt löst!

Skjut inte över ansvaret på andra bara för att ni har det tråkigt. Skapa trådar med vettigt innehåll.

När du skriver att besökarhistoriken har ökat med 20% sen förra året? Är det nya medlemmar på Sh då?
Eller är det Ip nummer?
Tror fler och fler surfar mobilt och då byts ju ip nummret hela tiden o även när man kör anonymt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Sedan så är tyvärr sporthoj som mc-kategori på väg neråt i populäritet. Så fler behövs på sajten för aktivitet. Därav inget krav på sporthojar enbart för att delta. Men touringnissar bör ju fundera en gång till innan registrering i med att sajten heter sporthoj.com.

Ska försöka gräva lite i statistiken och se om det är färre trådar nu mot förr.

En orsak till detta tror jag isåfall är just att det inte är lika intressant längre. Precis som sporter lider i dåliga ekonomiska tider så slår det även mot dyra s.k. hobbys som sporthoj är. Det är rekreation med adrenalin och tjock plånbok. Finns mindre av det idag mot ett antal år sedan...

Det där tror jag är en modern myt, ja det säljs mycket färre NYA sporthojar (vilket alltid har varit relativt få), men folk har inte avregistrerat 2-30 år gamla sporthojar över en natt, motardfolket har inte heller slutat köra.

Däremot har jag träffat ett 10-tal sporthojsåkare som har konton här, men som inte vill vara aktiva pga all moralpanik här.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ni måste lägga ner det här med tron att massor bli bannade. Jag är den som sköter banningar och jag kan räkna på ena handen hur många som blivit bannade senaste året. Och det är ofta samma personer under olika konton.
.

En liten men ack så exklusiv klubb då alltså.:rock

TO

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2012
Hoj
-98, Honda CB Seven-Fifty
Ålder på hojåkarna blir ju ett år äldre förr varenda år som går, inte konstigt att det blir flera moraltanter på ett sånt här ställe, dom som ni kommer ihåg från förr har blivit så gamla att dom bara åker med permobilen ned till kvantum, vad skall dom skriva förr kul... :va

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
om folk fick :doppa mer skulle det inte vara så många surkukar här :D :D:tuttar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag var lite otydligt. Det är 20% fler jämfört med samma period förra året. Och detta gäller bara statistiken, alltså antalet unika besök.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
om folk fick :doppa mer skulle det inte vara så många surkukar här :D :D:tuttar

Min erfarenhet visar att den blir sur först efter att den doppats.

Skulle det vara så att någon pojkvän hävdat att den är det till följd av humöret, är jag rädd att du både blivit bedragen och tillika lurad.:D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...