ja, krossad fot med 10 frakturer på 8 ben + omfattande mjukdelsskador.
Minska rörlighet, smärta varje dag och tveklöst förhindrad från diverse aktiviteter, både faktiska fysiska och fritidsysslor.
Min doktor har från dag ett och fortfarande påpekat att "räkna med att detta aldrig blir bra", han fick ju tyvärr rätt.
Känns som han "står på min sida", men visst, jag har ju träffat honom ett antal gånger och nån gång så har jag haft en bra dag och vart dum nog att erkänna detta också.
Iofs måsta man ju kommunicera med sin doktor för att få korrekt hjälp också, går ju inte bara att överdriva.
(och ni som retar er på sånt som "överdriva" etc kan lägga ner, det råder ingen tvekan om att försäkringsbolagets läkare sedan kommer att göra allt för att dra ner invaliditetsgraden, en överdrift/process får det enbart att hamna på rimlig nivå)
Saken är ju den att de skadade delarna kommer att åldras, bli i sämre skick än övriga kroppen pga att man inte kan belasta i samma utsträckning för att hålla dem i form. Minskad fysisk aktivitet gör ju sen att kroppen i övrigt far illa av minskad aktivitet totalt. Det kan då bli en ond cirkel som totalt sett leder till minskad livskvalitet också eftersom man tappar motivation.
Tycker inte du skall bekymra dej för att du "avslöjat" att du haft en bra dag. Face it, vilken doktor tror du litar på nån som säger sej aldrig ha en bra dag. Mer positivt att man inte bara låter tiden passera utan i möjligaste mån håller på med sina intressen även om det innebär ngt så självdestruktivt som motorcyklar! Innefattar en hel del sociala kontakter som i sej är läkande. Här finns ju att läsa att du varit upp på hojen igen med diverse tekniska innovationer för att möjliggöra fortskaffning med nämnda destruktiva tingest!
Jag får endel skit för att jag kör hoj, men skulle jag avstå i 5-6 år, tycker du? Man måste leva! Hade dottern med på semester i somras, vill man missa sånt? Tappar jag skiten pga försvagat ben köper jag nya blinkers utan FB, såvadå? Mitt största bekymmer just nu är att jag har ingen aning om vad dokumentationen för 5-6 år tagit vägen. Lycka till!