gixxer_1255
Suzuki samlare?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Boden
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Mr Gixxer skrev:Hej Anders o alla andra
Vill o vill det är väll som alltid så mycket som möjligt....!
Men frågan är väll snarare vad som är rimligt att börja skrämma upp den med utan att bygga om hela snurran.
En liten mot fråga mitt i allt hur många kusar har en 1052gixxer från början räknat på bakhjulet?
Är det rimligt med 200 hk på baken eller.....? (Kanske 150?)
Ska fortfarande ha den till gatbruk, men visst f... är man sugen på att köra bana med, men då kanske det e bättre att bygga en till som är mer anpassad och då dj.... vill man ha mååånga kusar
Fast jag vet även att det behövs en bra hoj och en förare också.
Det hjälper ju inte hur stor o kraftfull saken e mellan benen om man inte kan hantera den....
En helt standard 1052cc (finns det sådana ) ger kanske 110-112hk på bakhjulet.
Med turbo är det inga problem att ha 200+ hk på bakhjulet för gatbruk. Jag hade 244hk med 1109cc (1127kolvar i en 1052cylinder), nu har jag Banditkolvar och cylinder (1137cc på 1052underdel) och den funkar kanonbra, hur lättkörd som helst om man inte provoserar den.
PD skrev:min gamla 90a hade 139,8hk på bakslangen, jag gissar på att den äldre 1052 ligger runt 115-120 nånstanns
139,8hk? då var den inte tokstandard?
Last edited: