Vad skulle du göra om du höll på att bli rånad?

Vad skulle du göra om du höll på att bli rånad?

• Antal röstningar
    0

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kravmanga är nog det bästa om man bara vill lära sig självförsvar, eftersom allt är tillåtet (man kan inte tävla i det) och bygger på realistiska angrepp
De är dock ingen hård fysisk träning
Haru trännat det? Jag har inte men min polare som tränar det är mer död än levande efter träningarna och han har ändå hyffsad fysik.

bygger mycket på att du ska göra rätt även när du e tok slut.

Sen går det väll att tävla i mma med kravmaga stil?

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Kravmanga är nog det bästa om man bara vill lära sig självförsvar, eftersom allt är tillåtet (man kan inte tävla i det) och bygger på realistiska angrepp
De är dock ingen hård fysisk träning

Det är precis lika hård fysisk träning som alla andra kampsporter jag tränat.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Då är det ju en annan sak. Det jag reagerar på är att i pollen så skulle i skrivande stund 69% vara redo för en fajt samtidigt som jag gissar att kanske 1% av befolkningen är tillräckligt skillade för att klara en fajt mot två normala normalstora män.
99% av de som röstat i pollen borde alltså lägga benen på ryggen men endast 24% väljer det eller att ge ifrån sig pengarna.

Sen är det ju inte svensson som kör motorcykel heller, utan ca 3% av sveriges befolkning. ;)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Haru trännat det? Jag har inte men min polare som tränar det är mer död än levande efter träningarna och han har ändå hyffsad fysik.

Det där hänger mer på vilken tränare du hittar än på vilken stil du tränar. Vissa tränare vill bara softa på med tekniker och sedan finns motsatsen som bara kör fys och knappt hinner träna tekniker.

Möjligen kan jag genom åren ha sett en viss tendens till att de tävlingsinriktade stilarna mer sällan glömmer bort fys medans t.ex jiujutsu-tränarna ibland tror att allt kan lösas med mjuka tekniker oavsett hur klen man är.

Har inte tränat Krav Maga men jag tror det är bland det bättre man kan träna för självförsvar. Tävlingsanpassningen av de flesta alternativen har en tendens att förstöra de traditionella teknikerna i sin strävan efter tävlingspoäng.

Sen är det ju inte svensson som kör motorcykel heller, utan ca 3% av sveriges befolkning. ;)

Ja, jag tänkte lite på det också. Det är nog en betydligt större andel av hojkollektivet som har tränat någonting själförsvarsrelaterat. Men troligen inte 2/3-delar. Inte ibland min bekantskapskrets av hojfolk åtminstone.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det låter ju helt klart som att du känner mig väl. Har vi träffats förr? :va

Med tanke på att dina armar är lika omfångsrika som en vuxen mans handleder så tror jag att ingen tar dig på allvar i detta sammanhang. :lol

Fett att kunna ha klocka runt biceps dock. :yoparty

...risken att bli nedslagen är helt klart stor!

O ja, överhängande! :rofl

Last edited:

ChrisRF

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Hoj
Den lil(l)a svarta
När jag är ute och rör mig i miljöer där rån är sannolikt (mörka parker och dyligt) har jag oftast 40kg skyddstränad schäfer med mig, så det borde inte vara något problem:tummenupp

Hård fysisk träning tror jag spelar mindre roll när man gör en tåpaj på pungen, du sänker nog de största anabolahästarna om du prickar :död

Eftersom pung-krympning är en bieffekt av anabola, kan det bli svårt:D

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ja, jag tänkte lite på det också. Det är nog en betydligt större andel av hojkollektivet som har tränat någonting själförsvarsrelaterat. Men troligen inte 2/3-delar. Inte ibland min bekantskapskrets av hojfolk åtminstone.

Har nog inte så mycket med förmågan att klara fighten att göra som inställningen "rör inte mina saker" eller dylikt.

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
På kickboxingen fick vi i avancerade gruppen prova att slåss mot två ur nybörjargruppen. Inga problem tänkte jag eftersom man leker ju med dom 1 mot 1.
Men satan! Man klarar max att hålla undan dom i 30 sek, sen är man banne mig slut. Det smäller konstant någonstans på kroppen. Tekniken blev att sätta frontsparkar så jag tröck bort den ena en bit så jag han slå mot den andre. Kul som fan, men en av dom jobbigaste övningarna jag gjort :)

Skulle dom göra som på film och vänta en efter en så är det ju en annan femma.

Det bästa vore nog att försöka prata sig ur eller sticka. Alternativt "fegslå" sopa till på näsroten så ögonen på den jäveln tåras igen. Sen springa som fan. Man vet ju som sagt aldrig om dom har kniv på sig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kortlek, någon?

Jag kommer, ska bara röka i skogen först.
Sedan vattenkrig inomhus. :yoparty

I want you, I want you cuz I am mr Vain

...round kicks på en lyktstolpe...

Dem slocknade direkct om man träffade rett !!!11
Coolast var om man kunde släcka en hel gångväg genom att springa mellan dem så att den man släckte först inte tändes förrän den sista var släckt.
En gång tändes en av dem inte alls, fet ångest när man var så criminal minded. :skrämd

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag hade sagt: -Asså shit det va en snubbe som rånade mig för typ fem minuter sen där borta.

Eller så hade jag vägt fördelar mot nackdelar och gett dom min sketna telefon och min alltid lika kontantlösa plånbok. Det är sällan en rånare inte har en kniv eller nåt på sig. Ensam rånare hade fått pungspark om läget funnits.

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Med tanke på att dina armar är lika omfångsrika som en vuxen mans handleder så tror jag att ingen tar dig på allvar i detta sammanhang. :lol

Fett att kunna ha klocka runt biceps dock. :yoparty

Har vi också träffats förr? :va
När jag var 16 så var jag en av sveriges starkaste 16åringar, jag vägde som som mest 94kg bara muskler...
La dock ner träningen helt strax efter att jag fyllde 17 (är 25nu) och har minskat en hel del i muskelmassa sen dess.. Men att jag skulle kunna ha en klocka runt biceps är väl knappast troligt! :tummenupp

Sen är jag knappast den som skulle springa av att 2st obeväpnade umgdommar kommer fram och vill råna mig, jag reagerar helt enkelt inte på det sättet...
Jag är inte direkt rädd för att åka på stryk om det skulle vara så inte spec rädd för att dö heller om det skulle visa sig att dom har vapen...

Och skulle jag åka på stryk skulle jag försöka ta reda på vilka det var och vart dom bor sen åka hem till dom och misshandla dom rakt av utan att blinka! Sån är jag...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha