Vad tar du i bänkpress??

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
lyfte 110kg när jag vägde 60kg

nu ligger min vikt på ~83kg och jag har slutat med bänkpress till fördel för hantelpress :tummenupp
Nu ska jag vara fåfäng o fråga vad du tar för hantlar då?

Har så lite folk o jämföra mig med. :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vete sjutton... för tjugo år sedan lyfte jag en 75-80 otränat, men sedan dess har jag inte provat. Nu kan jag dock bära in 1 ton pellets till källaren på en kvart eller lyfta korta trädstammar över axeln och promenera iväg med till sågen. Sånt där som kallas arbete alltså :) Motarden släpar jag iväg utan problem, när den fastnat i något dike. Fullt tillräckligt mao - fast kondisen borde vara bättre.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
160 kg men det var 25 år sedan. Vägde då 90+
Då var prio 1 ett fördelaktigt yttre.
Idag vid 47 års ålder är den kampen omöjlig att vinna, nu är det ett hållbart inre som prioriteras genom spinning och ett lägre gift intag.

160 kg vid 22 års ålder, det måste nästan vara något slags rekord. :)

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
ingen
jag har precis fyllt 16 :p tränar på 65kg bänkpress.
är dock betydligt starkare i armarna, tar la runt 25kg hantlar som maximum.

tar iaf mer än min vikt =)
det roliga är att man slipper ställa om vikterna efter bodybuilderna :D

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag ska söka upp dig och slåss!!!

Alltså.. Förlåt..

Jag VET ju att det är känsliga ämnen det här med armbrytning, bänkpress, den som minns minst efter helgens fylla, vems Nissan 200 som har störst avgasrör och dylikt.

Jag menade verkligen inte att förolämpa dig..

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Alltså.. Förlåt..

Jag VET ju att det är känsliga ämnen det här med armbrytning, bänkpress, den som minns minst efter helgens fylla, vems Nissan 200 som har störst avgasrör och dylikt.

Han e polare med stålmannen!! Passa dej:hihi

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Alltså.. Förlåt..

Jag tycker inte det är ett känsligt ämne. Jag sysslar inte med armbrytning. Jag super inte. Jag har ingen Nissan 200 eller någon annan bil. Jag bryr mig inte om avgasrör eller dylikt. Jag blev inte förolämpad.

Jag bara drev med dig och dina fördomar. (Jag kommer alltså inte att söka upp dig och slåss.)

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag tycker inte det är ett känsligt ämne. Jag sysslar inte med armbrytning. Jag super inte. Jag har ingen Nissan 200 eller någon annan bil. Jag bryr mig inte om avgasrör eller dylikt. Jag blev inte förolämpad.

Jag bara drev med dig och dina fördomar. (Jag kommer alltså inte att söka upp dig och slåss.)

Phew..

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
För två är sen (var 21år då) tog jag 110kg 5rep och några minuter efter maxade jag 1 rep på 130kg. vägde då 73kg och inge diskobygge där utan körde hårt genom hela kroppen. Idag snackar jag bara om att komma igång med träningen men det blir inte av :(

IronMike

Guest
162 kg förra året.. 93 kg. Har iofs lite polskt blod i mig, tog 125 kg i högstadiet, utan att någonsin ha tränat, då va jag 15-16.

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
45 kg är inte dåligt för en otränad tjej! De flesta normalbyggda vuxna karlar tar sällan över 60 kg om de är otränade.

Sedan bör man nog ta med i beräkningen att "första gången" knappast blir något bänklyft.
Skulle tippa på att det är som med de flesta andra, att man stannar ca 1dm innan bröstet och det gör lyftet avsevärt lättare.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati