Vad tar du i bänkpress??

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
det är i min mening den i särklass bästa övningen för benen :) så att inte ha med den i NÅGOT benpass är rätt dumt enligt mig :) compoundövningar ska vara basen för de flesta muskelgrupper.
Kan du posta ett bildbevis på att du inte har en gubbröv? :hihi

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
När jag lumpade (turligt nog mitt emellan krigen) så brukade jag följa en lumparpolare till gymet, han var byggd som en sparris och jag har alltid varit kraftigt byggd.

Vi körde stenhårt på att bygga beachmuskler, det gick hyfsat för mig men sämre för sparrisen.

Sparrisen fortsatte envetet sin träning och ser fortfarande ut som en sparris, jag la av och omvandlade musklerna till tilläggsisolering av dom inre organen.

Han snackar fortfarande om att komma i form, jag hävdar att rund är en form...

Du har helt rätt:) Rund e en form:tummenupp O alla träningsfanatiker kommer komma till insikt med tiden/åren,även om dom inte blir runda kommer dom märka att träningen var förgäves rullatorn är för tung att lyfta över tröskeln hur många bänkpress man än gjorde när man va 25:D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har inte tränat på sisådär 7-8 år så i dagsläget är jag glad om jag lyfter 60kg utan att spräcka en artär i hjärnan... Har alltid varit svag förutom i händerna, det är enda stället som jag slår många stora pojkar på fingrarna men det är ju ingen bragd direkt.
Jag brukar istället dra fram kuken när nån vill spänna musklerna, oftast brukar det inte hänga ihop med stor kuk och stora muskler...

Smagatusk

Guest
Fick frågan på krogen för nå´t år sen... "Vad tar du?" sluddrade han fram. En dum fråga renderar i ett dumt svar. Mitt löd "en stor blankpolerad kuk i röven". Han gick hostande där ifrån.
Men angående bänkpressen gjorde jag en trea på 170 i måndags. 112 kilo. Odeffad...

162 kg förra året.. 93 kg. Har iofs lite polskt blod i mig, tog 125 kg i högstadiet, utan att någonsin ha tränat, då va jag 15-16.

Hahaha!!! Shit vad dåligt. Att passivt jämföra sig med Pudsianovski och försöka slå i oss att du gjorde 125 i bänk vid första besöket på gymet som ett fjunigt pubertetsoffer.

Last edited:

IronMike

Guest
Hahaha!!! Shit vad dåligt. Att passivt jämföra sig med Pudsianovski och försöka slå i oss att du gjorde 125 i bänk vid första besöket på gymet som ett fjunigt pubertetsoffer.

Tror bestämt att jag körde 3-4 gånger 125 kg som 15 åring, utan att någonsin testat styrketräning innan..

:gnissla ..men jag kallas också för "den muterade polacken" i nacka kretsar

:huvet

funkar tyvärr inte på cheyer

KalleSe

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
cbr 1000 rr
160 kg idag, är 40+ så formen är på nedåtgående men tränar o sliter än.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
180 i nuläget och dryga 200 när jag är i form.
Men då måste jag ta en och en halv banan och en powerbar 8 minuter innan lyftet.

Annars blir det väl max 60 kg kanske.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
162 kg förra året.. 93 kg. Har iofs lite polskt blod i mig, tog 125 kg i högstadiet, utan att någonsin ha tränat, då va jag 15-16.

Väger du 93 kilo?? Kolla vågen din. Det är ju ff vad jag väger (fettot som bar dig över axeln på puben) :tungan

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...