Johanpeppy skrev:Fan vilket klockrent inlägg! Du har så jävla rätt. Vilket jävla samhälle vi lever i.
Ja!! det var ju ett smart och väl genomtänkt inlägg
Johanpeppy skrev:Fan vilket klockrent inlägg! Du har så jävla rätt. Vilket jävla samhälle vi lever i.
Mike the bike skrev:Det finns ett nytt sätt att slå tillbaka med som jag kobbar oerhört mycket med.
Men det kräver att du bor i hus och har ett visst belåningsutrymme.
Observera att exemplet är gjort på 1miljon och kan göras på betydligt mindre belopp, men det är bara för att tydligare illustrera effekten.
Låna 1,000,000:- på huset till 4%
Pengarna placeras i en ränteplaceing som ger 8% fastränta.
Den fasta räntan betalas ut kvartalsvis på samma datum som ditt lån skall betalas (läggs kvartalsvis). 8% - 4% = 4% = 40,000:- i vinst till dig / år.
Steg 2 är sedan en automatbelåning på värdepapperet (obs belastar ej huset).
1,000,000 (på huset) x 4% 40,000:-
3,000,000 (på värdepapperet) där får vi betala 5% för resterande 75% vinsten blir då 8%-5% = 3% (x 3% 90,000
Totalt 130,000:-
273,000:- efter skatt på 3 år (löptiden).
Pma mig om det är intressant.
Pengarana är till 100% garanterade av en av världens största banker.
Denna produkt anpassas ofta efter lånet på huset för att på så sätt bo gratis under löptiden som i detta fallet är 3 år.
/Mikael
valmers skrev:Jo, det vill vi visst.
Är du helt senil, gubbe? Du har ju redan svarat på mitt inlägg en gång.Chrille skrev:Jajjemensan!!
Extra kul blir det för oss knuttar ett rullblad hos sjukvården gällande mc-kracher. En riktigt privat sjukvårdsförsäkring kommer naturligtvis ta hänsyn till det. Fan va bra det kommer bli ....undantag för framtida ryggproblem, nackproblem, muskelvärk eller hälta som möjligtvis kan orsakats av mc-olycka den 03-0x-xx
Jag betalar 100% extra för en olycksfallsförsäkring. Vad tror du att din sjukvårdsförsäkring hade kostat jämfört med en ovurpad bandyspelare? Du är ju numera att betrakta som andrasortering....
EDIT, lägg därefter till ett genprov eller två så ska du se att vi 30-åringar med smak för livet inte är den hetaste målgruppen.
Ja, vilket samhälle vi lever i där inte överklassen kan ta total kontroll över kapitaletJohanpeppy skrev:Fan vilket klockrent inlägg! Du har så jävla rätt. Vilket jävla samhälle vi lever i.
valmers skrev:Är du helt senil, gubbe? Du har ju redan svarat på mitt inlägg en gång.
lee skrev:Så du menar att du har ränteplaceringar som GARANTERAR 8 % i ränta?
Helt osannolikt låter det i mina öron? Finns kanske en liten valutarisk i det hela?
Berätta gärna mer, för det finns säkert en hake med det hela som alla bör känna till.
Jag råder alla spekulanter på Mike The bikes deal att avvakta att han presenterar lösningen för oss alla så vi kan granska dem öppet.
Jo, jag råkar ha en examen i finansiell ekonomi... om nu någon undrar varför jag låter som en viktigpetter...
valmers skrev:Är du helt senil, gubbe? Du har ju redan svarat på mitt inlägg en gång.
lee skrev:Så du menar att du har ränteplaceringar som GARANTERAR 8 % i ränta?
Helt osannolikt låter det i mina öron? Finns kanske en liten valutarisk i det hela?
Berätta gärna mer, för det finns säkert en hake med det hela som alla bör känna till.
Jag råder alla spekulanter på Mike The bikes deal att avvakta att han presenterar lösningen för oss alla så vi kan granska dem öppet.
Jo, jag råkar ha en examen i finansiell ekonomi... om nu någon undrar varför jag låter som en viktigpetter...
Jag, och säkert många med mig, vill, iallafall.Chrille skrev:Hade "VI", som i majoriteten av den svenska befolkningen, velat ha det så hade Moderaterna varit en kraft att räkna med i valen istället för ett protestparti som får ha makten någon gång ibland så att folk påminns om vilken skit vi inte väljer i normala fall.
VI, när det gäller ett demokratiskt valt regeringsparti(eller var har du din sammansvärjning i det här fallet?) måste väl ändå vara majoriteten av det svenska folket.
valmers skrev:Jag, och säkert många med mig, vill, iallafall.
Är det nu min kommentar är överflödig? Ja, jag vet. Hur som helst, nu kommer den:valmers skrev:Jag, och säkert många med mig, vill, iallafall.
valmers skrev:Jag, och säkert många med mig, vill, iallafall.
Mike the bike skrev:Då du som jag är ekonom så antar jag att du vet om att det utanför Sveriges gränser finns en andrahandsmarknad för livförsäkringar som påminner i mångt och mycket om den vi har för exempelvis aktier.
Jamaha skrev:Du kan ju drömma om att få jobb...vet flera ingenjörer som har lågt betalda jobb som dom har läst tio år för länge till..finns inga jobb om du så skulle läsa till president i det här landet...bästa iden jag har är; bli asylsökande sök bidrag o gör en massa brott samtidigt..inte konstigt att fängelserna är fulla med 80% invandrare...rasist nej!!!!...invandrarfientlig ja!!!..ut med skiten!!!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|