Sitta hemma och spela TV-spel och dricka latte på stan i timmar är inte vad jag definierar som "andras olyckor".
Nej, inte jag heller, om man gör det utanför arbetstid.
Sitta hemma och spela TV-spel och dricka latte på stan i timmar är inte vad jag definierar som "andras olyckor".
My bad, jag menade A-kasseavgiften. Vad är den i (Sovjet)Unionen numera?
Och en bra sjukförsäkring
Som jag skrev, jag har inget emot inkomstförsäkringar. Det är kopplingen till facket som får magen att vända sig.
Nu ska jag skriva en superkul rapport om konjunkturprognosen för Norge 2012! Yippieee..
Ha det gött!
Och en bra sjukförsäkring
Som jag skrev, jag har inget emot inkomstförsäkringar. Det är kopplingen till facket som får magen att vända sig.
Nu ska jag skriva en superkul rapport om konjunkturprognosen för Norge 2012! Yippieee..
Ha det gött!
Lycka till med rapportskrivandet! Avundas inte dig det minsta.
Kunde inte hålla mig borta helt...
Undrar hur stort K man får om man lämnar in en handskriven lapp som säger: "Det ser mörkt ut, jääälit mörkt!"?
Gosh.. Inte ens nån "riktig" rapport, rätt simpelt egentligen, men jag är helt ur led .. Hade hatat att spela PS3 om det var nån som bad mig ungefär!
4 år
Flesta jag känner tjänar väl runt 30k, lite blandade yrken. Mest IT, men även domare, hantverkare med mera.
Tycker också att 30 pistoler verkar vara någon sorts genomsnittslön i Sthlm. Att bara 10% tjänar över 40 som det stod tidigare i tråden tycker jag låter väldigt lågt dock.
Tycker också att 30 pistoler verkar vara någon sorts genomsnittslön i Sthlm. Att bara 10% tjänar över 40 som det stod tidigare i tråden tycker jag låter väldigt lågt dock.
Vad jobbar du med? Är det dags att dumpa Odin Norge nu? hehe
Och jag är inte emot att försäkra bort nåt. Men jag vill inte ha mitt namn på nåt som har med facket att göra, och jag förstår konceptet med försäkringar (det är aldrig en plusaffär för kunderna i stort).
Nej, jag pluggar. Företagsekonomi och juridik. Men just nu läser jag nationalekonomi och det är där vi granskar Norge lite.
Men att vara så präktig och se ner på de som betalar för en säkerhet är ju lite släng av idioti. Jag utser inte Valmers till en idiot bara för att han betalar helförsäkring på sin bil istället för att spara pengar till reparation på ett separat konto.
Bara studielån då tar jag för givet, inget studiebidrag hoppas jag
Inskickat av Hund
Och jag är inte emot att försäkra bort nåt.
Bara studielån då tar jag för givet, inget studiebidrag hoppas jag
A-kassan är grymt bra! I det allra flesta länder hade man jublat högt över att kunna försäkra sin inkomst till så låg kostnad. Min a-kassa kostar 90 spänn i månaden hade jag inte den och fick stå ut med alfa-kassan om jag blev arbetslös hade det inte varit kul att försöka köpa julklappar till ungarna.
A-kassan är ett bidrag, är inte så säker på att så många är överdrivet avundsjuka på a-kassan i den form vi har, inte med tanke på hur mycket det kostar.
A-kassan är en försäkring.
Jaså, självfinansierad eller?
Om det vore en riktig försäkring borde vi omgeånde lägga ut den på en aktör som är expert på försäkringar, t.ex. Trygg Hansa. Tycker du inte?
Självfinansierad är den inte, men den är inte till 100% skattefinansierad och du måste betala in pengar för att få ta del av den.
Inte ens privata försäkringsbolag står för hela kostnaden vid till exempel en hojolycka, men du anser antagligen att privata försäkringsbolag sysslar med bidragsutbetalningar.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|