Vad tycker du om tjejer som kör hoj?

Vad tycker du om tjejer som kör?


  • Antal röstningar
    0

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Jisses, o killar klagar på att tjejer läser in massa i deras texter.

"Jisses, o killar klagar på att tjejer läser in massa i deras texter."
Ursäkta mig men har jag framfört något sådant klagomål.
Exakt vad anser du att jag läser in i texten? Jag kör med raka citat, som jag bedömer utifrån trådens frågeställning, utifrån relevans eller ej.
Att sedan uppträda med hyfs & respekt mot sina med människor män & kvinnor är väl inte för mycket begärt; eller är det ännu ett bevis på den av er definierade rådande könsmaktsordningen; där kvinnor alltid är hjälplösa offer (vad de än gör rätt eller fel) & män alltid förtryckare & våld/täcktsmän?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Om den här i mitt tycke rätt tveksamma tråden ska få fortsätta så uppför vi oss mot varandra. Och On/offroad - du är rätt offensiv, ta det lite lugnt snälla.

P
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
"Jisses, o killar klagar på att tjejer läser in massa i deras texter."
Ursäkta mig men har jag framfört något sådant klagomål.
Exakt vad anser du att jag läser in i texten? Jag kör med raka citat, som jag bedömer utifrån trådens frågeställning, utifrån relevans eller ej.
Att sedan uppträda med hyfs & respekt mot sina med människor män & kvinnor är väl inte för mycket begärt; eller är det ännu ett bevis på den av er definierade rådande könsmaktsordningen; där kvinnor alltid är hjälplösa offer (vad de än gör rätt eller fel) & män alltid förtryckare & våld/täcktsmän?

hahah du e rolig du, av en enda mening så fick du fram könsmaktsordning, hjälplösa offer och förtrycka våld/täcktsmän. Snacka om att läsa in massvis! :tummenupp Keep it coming!
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Själv gillar jag tjejjer som kör hoj , även dom som kör bil,båt,buss,flygplan,lastbil och annat som kan tänkas köras

mycket porrigare med en tjej än en gubbe som kör valfritt fordon :) :tuttar
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag gillar tjejjer :tuttar och jag gillar hojjar... win win situtation som jag ser det. Iofs gillar jag inte tjejjer som kör om mig... aja ett Win av två är la inte dåligt?
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
hahah du e rolig du, av en enda mening så fick du fram könsmaktsordning, hjälplösa offer och förtrycka våld/täcktsmän. Snacka om att läsa in massvis! :tummenupp Keep it coming!


Jag är glad för att jag lyckades glädja dig ! Samtidigt tacksam för att du berömmer min förmåga att "läsa in massvis" (ur en kort text) vilket jag tolkar som förmåga att läsa mellan raderna, viket är en konst få förunnade, tackar.
Du väljer att inte svara på mina frågor, av någon anledning, men du har nog dina skäl; men det är ointressant i sammanhanget då mitt inlägg inte är riktat till dig i sakfrågan vg. följ tråden bakåt. Du blev mer som ett sidospår där min förmåga till textanalys diskuterades, vilket egentligen inte intresserar mig så mycket.
Det var en annans persons (Jojo77) inlägg jag reagerade på.
Då denne valt att inte svara/förklara sig, självdör frågan.
Slut replik.
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vore as-kul ifall min tjej skulle vara blond, het OCH köra sporthoj, så sku vi kunna busa tillsammans. Nu är hon ju bara blond och het.. :(
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag har förvisso inget emot att tjejer kör hoj.

Men kan känna att hojtjejer generellt har ett extra stort behov av att synas och höras. Och att dra uppmärksamheten till sig. Blir ofta alldeles för "grabbiga" för min smak. Fler än en gång har det dessutom visat sig finnas allehanda issues med taskigt självförtroende osv bakom den grabbiga fasaden.

Finns säkert undantag, men skulle jag leta flickvänsmaterial så är inte hojtjejer de första jag skulle leta bland direkt..
För min del så föredrar jag att umgås med folk som det inte ALLTID "händer" nånting omkring, framförallt inte massa drama..
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Jag har förvisso inget emot att tjejer kör hoj.

Men kan känna att hojtjejer generellt har ett extra stort behov av att synas och höras. Och att dra uppmärksamheten till sig. Blir ofta alldeles för "grabbiga" för min smak. Fler än en gång har det dessutom visat sig finnas allehanda issues med taskigt självförtroende osv bakom den grabbiga fasaden.

Finns säkert undantag, men skulle jag leta flickvänsmaterial så är inte hojtjejer de första jag skulle leta bland direkt..
För min del så föredrar jag att umgås med folk som det inte ALLTID "händer" nånting omkring, framförallt inte massa drama..



tycker detta är rätt intressant och med risk att låta djup så måste jag säga att inom ridsporten som är en tjejdominerad sport/hobby är ofta killarna precis som du beskriver hojtjejer (fast tjejiga då alltså) så det blir liksom tvärsom. När man senare pratade med ridkillarnas kompisar som inte alls hade med hästvärlden att göra så upplevdes dem precis så grabbiga som vilken kille som helst. Kan det finnas någon psykologisk anledning, typ att man anpassar sig för att passa in?
Är det ens värt att tänka så långt som "flickvänsmaterial" på någon som kanske inte alls är som man tror bara för att personen ifråga försöker anpassa sig för att passa in och inte bli utstött? Nu menar jag inte att alla tjejer spelar ett spel för att passa in men det kanske blir en annorlunda personlighet omedvetet?

djupt djupt och jag kanske är helt ute och cyklar men jag är av den tro att allt i den här världen har en anledning och meningen med livet är att vi ska lista ut de anledningarna.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kan det finnas någon psykologisk anledning, typ att man anpassar sig för att passa in?

Kan mkt väl tänka mig att det är så.
Man blir ju lite som gruppen man umgås med.

Åker ju rätt mkt med en del av er, och det är överlag hur sköna personer som helst.
Men för mig blir "hojtjejer" ofta mer som vilken killpolare som helst, dvs nån som är kul att hänga med och snacka skit, men som man kanske inte skulle va så sugen på att dejta.

Dömer ingen, och det är mkt möjligt att folk blir helt annorlunda "privat".. men ja.. hojtjejer träffar jag oftast i hojsammanhang.. så skulle jag leta ragg så gör jag det oftast någon annanstans :)
 

Kopåisen

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Villekulla
Hoj
Är på jakt
Åker ju rätt mkt med en del av er, och det är överlag hur sköna personer som helst.
Men för mig blir "hojtjejer" ofta mer som vilken killpolare som helst, dvs nån som är kul att hänga med och snacka skit, men som man kanske inte skulle va så sugen på att dejta.

Jag förstår inte... Jag trodde det var det allt gick ut på; att dejta en person = hänga med, ha roligt och snacka skit om allt mellan himmel o jord... Vad gör du med dina dejter förutom det uppenbara?? :O
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
tycker detta är rätt intressant och med risk att låta djup så måste jag säga att inom ridsporten som är en tjejdominerad sport/hobby är ofta killarna precis som du beskriver hojtjejer (fast tjejiga då alltså) så det blir liksom tvärsom. När man senare pratade med ridkillarnas kompisar som inte alls hade med hästvärlden att göra så upplevdes dem precis så grabbiga som vilken kille som helst. Kan det finnas någon psykologisk anledning, typ att man anpassar sig för att passa in?
Är det ens värt att tänka så långt som "flickvänsmaterial" på någon som kanske inte alls är som man tror bara för att personen ifråga försöker anpassa sig för att passa in och inte bli utstött? Nu menar jag inte att alla tjejer spelar ett spel för att passa in men det kanske blir en annorlunda personlighet omedvetet?

djupt djupt och jag kanske är helt ute och cyklar men jag är av den tro att allt i den här världen har en anledning och meningen med livet är att vi ska lista ut de anledningarna.

Nja, finns ju tjejer som t ex snusar, tatuerar sig och drar igenom stan på bakhjulet och kör lastbil i yrket samt uppför sig allmänt på ett sätt som många inte förknippar med tjejer samt killar som är fjolliga som ett helt koppel luciakandidater.Dom har då inte gjort minsta försök för att anpassa sig till sitt nuvarande uppträdande utan är just som de är.Känner en av dessa tjejer som trots att jag uppträder klart manligt på ett positivt sätt ofta får höra att jag ska sluta fjolla mig av denna tjej. :D
 

Jojo77

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 800
Dubbelmoralen visar sitt fula tryne. Du tycker det är hett med män som kör hoj, men om de tycker du är het för att du kör hoj så är de ena jävla äcklel. Logiskt värre :)

Nejdå,inte alls dubbelmoral. Skulle aldrig falla mig in att stöta på någon bara för att han är grym på sin hoj =) =)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top