Coola Ola
Guest
Ja, det låter ju lite märkligt för sånt borde ju gå på olycksfallsförsäkringen. Bilsport & Mc, som jag har, erbjuder till och med en extra olycksfallsförsäkring som ett tillägg till mc-försäkringen. Har iofs inte läst villkoren för den försäkringen men det känns ju som att det knappast är något olycksfallskydd i den vanliga mcförsäkringen. Kan ju iofs vara ett sätt att klämma pengar ur oroliga mcåkare.Markus skrev:Det sägs ( ) att det finns något försäkringsfall på TH som det aktuella året motsvarade typ 20% av alla utbetalningar. Förlamning, ombyggnad av lägenhet mm mm. Jag vet inte hur det är med det där, fattar fortfarande inte varför bolagen skulle dubbelförsäkra mig bara för att vara schyssta. Om jag snor en hoj och kraschar den när jag är full, hög och på jakt från t-rex, Bingo, och några andra i skenförsäkringsmobben så kommer jag lik förbenat få mitt trapphus ombyggt och rehab av Partiet.
Jag menade att det är konstigt att stöldrisken bedöms så pass mycket högre hos en 20-30 åring jämfört med hos en 30-40 åring, jag får ju inte en R-hoj halvförsäkrad för under 25', medans oldies man känner pröjsar kanske en 5-10 för en halvförsäkring.
Ah, du menar så. Ja, det var väl lite dit jag ville komma också, även om det kanske inte framgick. Mycket merklich.